kring kring kring, "Ergh, jam ni kacau je la orang nak tidur!". Aku Tasya,seorang gadis yang baru menamatkan pelajaran dalam jurusan engineering. 20 minit. "warghhh... ermmm seronoknya dapat mimpi pegi dating dengan woo bin.. " sambil mencapai handphone "alamak! dah lambat la nak pegi practical. woo bin punya pasal la ni! dah la hari ni first day" aku bergegas bersiap. Hari ni aku hanya mengenakan pakaian yg simple tapi gorgeus. Rambutku yang lurus ku ikat rapi. secalit lip ice dan eyeshadow sudah cukup bagiku. Dan tak lupa juga perfume kesukaanku. hmm.. Siap. 'Oh, handbag purple aku! nasib tak lupa'
Ketika di meja makan, "Ibu... nape tak kejut sya tadi?" "ewah ewah budak bertuah ni. di marahnya kita pulak! dia yg tidur tak ingat dunia tu apa cerita" "ok la bu. sya dah lambat ni. kang dengar ceramah ibu ni kang alamatnya lambatla sampainya" ibu ku salam penuh hormat.
Disebabkan aku terlewat bangun, ACE kesayanganku merangkap Honda Civic ku pandu laju. Dan yeah, malang tak berbau.. 'Panggg!!' "ACE aku ! Habis bumper dia. Huhu.. hey kau! Kau yang langgar kereta aku kan? Aku nak kau bayar duit ganti rugi ! Aku dah la lambat gi kerja. Ni semua kau punya pasal! Kau ingat Porsche kau ni bagus sangat ke hah?!!" Dan bila aku melihat empunya Porsche tersebut aku terkelu kerana lelaki dihadapanku ini sangat handsomeee ! Dan tak lupa, tingginya dia ni... "ehem, saya tau saya handsome.. okay, awak. Saya tahu walaupun ni semua salah awak sebab awak pecut kereta tu macam tengah race dan menyebabkan kita jadi macam ni.. tapi disebabkan awak ni cun, jadi biar saya yg tanggung duit repair ni eh?" Kata lelaki tersebut sambil memberikan wink yg sangat menggoda. 'aww. Sweetnya mamat ni.. Nononono Sya jangan tewas. Tapi dah ada orang nak bayarkan, apa salahnya kan? Hihi' "Habis saya nak pergi kerja ni macam mana?", kataku tapi dengan nada yang agak rendah dari sebelumnya. "Alah, tu kacang je. Kan kereta saya tak rosak mana pun, so saya hantar la eh? Office awak kat mana?" Kata lelaki itu. "Jun Myeon Holding" balasku angkuh. "Okay, we're heading there now,princess", katanya sambil tersenyum. Sebelum kami berpisah, aku sempat meminta maaf dan berterima kasih kepadanya. Nombor telefon turut ditukar supaya dapat berhubung.
Di Jun Myeon Holding " hey Sya, lambat kau sampai? Nasib baik En. Zi Tao yg jaga kita tak sampai lagi. kalau tak habisla kau" tegur Eira. "Relax la. aku kan dah sampai. kau ni macam mak aku je pot-pet je kerja. ni mana Aina? Aku tak nampak pun dari tadi" kataku sambil membuka newspaper. "Dia ada je la kat toilet tu. Tengah touch up la, apa lagi.." Mataku terpaku tatkala melihat ruangan Kerjaya.
"Wu Yi Fan atau dikenali sbagai Kris, seorang ahli usahawan berjaya. Merupakan pemilik hotel bertaraf 5 bintang Galaxy Hotel, beliau turut mempunyai sebuah kafe bersama rakannya Oh Sehun iaitu Yehet Cafe. selain mempunyai wajah yang kacak, beliau turut mempunyai kelebihan seperti bermain bola keranjang dan melukis"
'OMG Sya.. Takkan la mamat tadi.. alamak! orang kaya kot tu..'
YOU ARE READING
Miracle or Overdose (EXO)
Fanfictionsegalanya bermula apabila seorang gadis bertembung dengan sang jejaka kacak,kaya dan terkenal. siapakah si jejaka tersebut? kena la baca.. hihi cerita ini diwatakkan oleh ahli exo tapi bukan sebagai exo. faham tak? mianhe