F.A.Q.

365 11 3
                                    


Wat is FAQ? FAQ staat voor Frequently Asked Questions, wat de Engelse vertaling is voor veel gestelde vragen. Hieronder staan dus vragen die vaak gesteld worden. Heb je na het lezen van deze FAQ nog steeds een vraag? Zet hem in de comments beneden! Mocht je vraag vaak voorkomen, dan zetten we hem gelijk hier neer.

Wat is het schenden van auteursrechten?

-->  Het publiceren van de auteursrechtelijke werken zonder de toestemming van de eigenaar.

-->  Namens de auteur publiceren en krediet geven aan de auteur. Dit is nog steeds een schending van auteursrechten en er wordt dan ook op dezelfde manier gehandeld. Toestemming van de auteur is ALTIJD verplicht.

-->  Kleine aanpassingen aan een verhaal, zoals het veranderen van namen, het kopiëren van gebeurtenissen en ze schrijven in je eigen woorden, het standpunt van een karakter veranderen zijn ook een schending van auteursrecht.

-->  Gebruik maken van een afbeelding die niet van jou is. Dit is ook inclusief het maken van een cover met een afbeelding waarvan de rechten niet tot jou toebehoren (tenzij het in het publieke domein is).

TECHNISCHE PROBLEMEN

Voor technische vragen weten wij helaas ook niet alles. Kunnen wij je niet helpen, of is er een technisch probleem dat je zelf niet kan oplossen? Ga dan naar support.wattpad.com. Dit deel van de site is echter nog wel in Engels, maar je kan altijd een ambassadeur, ouder of vriend(in) vragen om hulp om te vertalen.

"Help! Ik heb per ongeluk mijn hoofdstuk/verhaal verwijderd! Hoe krijg ik hem terug?"

Helaas moeten we je slecht nieuws brengen; namelijk niet. Als je iets verwijderd hebt, is het voor Wattpad zelf onmogelijk om dit terug te brengen. Daarom raden we je sterk aan om al je verhalen ergens op te slaan, bijvoorbeeld op Google Drive of Word. Wees tevens ook altijd voorzichtig als je in je creaties bent - ga dus niet wild met de muis bewegen. Zo voorkom je ook al onbewust geklik op de prullenbak.

"Deze gebruik reageert ontzettend gemeen op mijn/iemands verhaal. Ik vind het niet kunnen!" / "Deze gebruiker is aan het pesten!" / "Ik krijg hele vervelende bericht van deze gebruiker..."

Is wat deze persoon doet echt tegen de content guidelines? Dan rapporteer je de reactie/bericht en/of de gebruiker zelf. Natuurlijk ligt het aan de situatie of je de gebruiker gaat melden. Je kan deze gebruiker ook blokkeren - zo kan hij je geen privéberichten sturen of reageren op je verhaal. Maar let op: jij kan dit ook niet meer bij hem!

Rapporteren doe je door op de drie bolletjes te drukken naast een reactie of op iemands profiel.

"Hoeveel mensen kan ik volgen? Hoeveel media kan ik in een hoofdstuk plaatsen? Hoeveel hoofdstukken kan een verhaal hebben?"

Je kan 1.000 mensen volgen; pas als je zelf 10.000 volgers hebt, kun je er meer dan 1.000 volgen. Je kunt per hoofdstuk 20 media voorwerpen plaatsen en een verhaal kan maximaal 200 hoofdstukken hebben.

ProfielgidsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu