Spojeni hudbou

21 0 5
                                    

Zdravím Vás všechny u mé první recenze v této "knize". Jak už jste mohli vidět v popisku, zde budou recenze se žánrem romance, žádné jiné se tu zatím neobjeví. Možná to tu obohatím i nějakými rozhovory s wattpad spisovateli, kterým udělám recenzi, ale to zatím není jisté. :)

Už to dál nebudeme protahovat a rovnou se vrhneme na první recenzi od autorky CathHlavsova. Předem říkám, že nebudu hodnotit jen kladně, ale i záporně, aby jste si z recenze něco odnesli, tím myslím, co na příběhu vylepšit atd... Doufám, že se recenze bude líbit a jdeme na to! 

1. Prezentace příběhu - cover, název, popis
Cover je jednoduchý, není přeplácaný a k příběhu se skvěle hodí. Barvy spolu pěkně ladí a kvalita coveru je super! Všechny čtyři obrázky, které na coveru můžete spatřit, skvěle vystihují příběh a vztah mezi Jess a Jessem. Láska, klavír, hudba. Prostě super! 

Název příběh sice vystihuje, ale možná by se našel i lepší, protože tento název se mi hodí jen do prvních asi pěti kapitol, potom se už v příběhu moc hudba nebo klavír nevyskytuje. Takže bych vymyslela spíš takový, který by příběh vystihoval od začátku do konce. 

Popis mi přijde strohý, neoriginální, nezajímavý a otázky na konci popisu většinou nikoho nezajímají a většinu lidí od čtení odradí, nebo aspoň já to tak mám. Je sice pravda, že je hodně lidí, u kterých toto v popisu také vídám a příběh je skvělý, ale nevím no. Otázky na konci bych zrušila a popis trochu vyladila, aby byl více originální, zajímavý a hlavně, aby lidi zaujal. 

2. Děj, příběh 
Jedná se o příběh, ve kterém je hodně lásky, radosti, štěstí, ale i smutku, neštěstí, slz a občas dojde skoro na smrt, která se nakonec neuskuteční. Postavy si prochází hodně těžkými zkouškami, které si na ně život přichystal. Nemají to zrovna jednoduché, jak to vypadá. Jsem ráda, že se v příběhu neobjevili zatím žádné sexuální hrátky i když už k tomu nezbývalo moc daleko. Vždy se nakonec nic nestalo. V hodně příbězích jde jen o jedno a to samé. SEX. Popravdě, z těchto příběhů o sexu už jsem unavená, protože ho najdete skoro na každém rohu. Ano, sex je součástí života, ale aby byl celý příběh jen o sexu a o nepravé lásce je ubohý. Takže za tohle máš u mě velké plus. Tím nechci říci, aby jsi tam nedala ani jednu sexuální pasáž, to ne! Ale jen tím chci říct, že prostě nesnáším příběhy jenom o sexu. Klidně se to tam objevit může. Není to nic špatného. 

Kapitoly jsou poměrně krátké, ale to vůbec nevadí. Sama píši příběh, který má též krátké kapitoly. Osobně preferuji spíše kratší kapitoly, než dlouhé, protože mě to po chvilce přestane bavit číst a když se k tomu třeba za hodinu vrátím, tak už nevím, o co v té kapitole vlastně šlo. Takže toto se mi také líbí. 

Další věc, se kterou už tak spokojená nejsem je rychlé měnění dnů. Příklad: Je pondělí a Jess s Jessem jedou na školní lyžařský výcvik. Celé dny se děje pořád to samé a už je neděle a jedou domů (Konec příkladu). Takže vlastně do příběhu vložíš lyžák, který je v příběhu úplně nepodstatný, protože se na něm nic nestane. V tom případě je úplně zbytečné to tam psát. Spíše se v příběhu zaměřuj na pasáže, který příběh nějakým způsobem ovlivní a čtenář si to s chutí přečte. 

A jsme u další věci a tou věcí jsou pocity postav a holé věty. Všimla jsem si, že skoro vůbec nevypisuješ pocity postav a tím pádem jsou i ty kapitoly kratší. Jak v příběhu jeli Jess s Jessem sami na hory, tak jak Jess uviděla tu krásnou chatu nebo tu příjezdovou cestu, tak v sobě měla určitě hodně pocitů, které jsme si my čtenáři museli domyslet, protože nebyli napsané. Byla zaskočená, nebo šťastná? Překvapilo jí to nebo si to myslela? To my nevíme, protože jsme se to v příběhu nedozvěděli. Jediné co víme je, že se jí to líbilo. A k těm holím větám, zkus je nějak více rozepsat, vypisuj ty zmíněné pocity postav, popisuj více okolí, ve kterém se postavy nacházejí, aby si  čtenáři mohli v hlavně představit, jak to asi vypadá. Každý čtenář má jinou fantazii a jinak si to místo nebo okolí představí. Proto by bylo lepší ty místa a okolí vypisovat, než tam přidat fotku toho místa. 

Málem bych zapomněla zmínit další poměrně důležitou věc. Tou věcí jsou rychlé změny nálad. Jak už jsem zmiňovala to, jak Jess s Jessem jeli na ty hory, tak bylo ráno a Jesse byl úplně v pohodě. Udělal Jess snídani, usmíval se, choval se k ní jako k princezně a odpoledne bum a byl jako vyměněný. Byl chladný, na Jess už tak hodný nebyl, byl agresivní a prostě celkově se změnil. Pochopila bych, kdyby mu třeba někdo něco řekl nebo mu někdo zavolal a on si svůj vztek vybíjel na nevinné Jess, ale nic takového se nestalo nebo o tom aspoň já nic nevím. Nikde v příběhu jsem se to nedočetla, takže doteď nevím, co se vlastně stalo, co toho Jesse změnilo k horšímu. Jenže večer už byl zase v pohodě, takže tohle jsem opravdu nepochopila a docela se v tom ztrácela. 

A poslední věc, kterou bych chtěla zmínit, je opakující se činnosti. Ano, když to tak vezmu, tak každý den většinou děláme to samé. Vstaneme, najíme se, uděláme si ranní rutinu, převlékneme se a můžeme vyrazit do školy. To je pravda, ale když už píšeme příběh, tak bych to nějak oživila, aby to nebylo pořád to samé dokola a aby to čtenáře bavilo a neodrazovalo od čtení.  

3. Gramatika, pravopis
Gramatika byla v celku dobrá, ale jedna věc mě v příběhu hodně vytáčela a to neustálé překlepy. Nebyly sice v každé větě, ale byly víceméně v každém odstavci a v každé kapitole. Takže bych ti doporučovala si každou kapitolu po sobě raději dvacetkrát přečíst, opravit a až poté vydat. Lépe by se to četlo.

 Další chyba, kterou jsem v příběhu objevila, jsou vlastní jména. Nejčastěji jsem to viděla u slova Vánoce. vánoce = Vánoce. Na to si dávej pozor. Nebo smých = smích. 

Poté jsem si také všimla, že docela často opakuješ slova. Zkus vymýšlet nějaká jiná slova a ne pořád ty samá. Český jazyk je hodně bohatý, takže určitě najdeš jiná slova, která tu věc přímo vystihnou. Jedno z těch slov, no spíše sloves je sloveso jsem, jsme, jsou.. Toto sloveso jsem viděla skoro v každé větě. Je pravda, že já ho také docela často používám, ale snažím se obejít bez něho, nebo ho aspoň nepoužívat tak často. 

4. Zhodnocení závěrem
Doufám, že tato moje první recenze nevypadá jako hejt na tuto knihu. To nechci, já se jen snažím upozornit na chyby, které jsem v příběhu našla, a na které je potřeba se zaměřit a změnit je. Věřím, že když všechny tyto chyby zkusíš napravit, tak příběh bude určitě skvělý a zajímavý. Takže já ho budu číst i nadále a koukat se, jestli se už pomalu něco mění nebo ne. Také budu doufat, že si z recenze něco odneseš a zkusíš svůj příběh jenom zdokonalovat. Věřím, že se ti to povede a příběh bude luxusní. 

Doufám, že se Vám první recenze líbila a nějak Vás neodradila. Pokud chceš i ty, abych tvůj příběh zrecenzovala, tak se nejdříve podívej do knihy Recenze z jiného pohledu, do které spadá i tato moje kniha a najdeš v ní další informace. 

Já se na Vás budu těšit u další recenze. Ahoj! 

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Mar 11, 2017 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Milenci z knih || (KlruZelenkov)Kde žijí příběhy. Začni objevovat