1

47 2 0
                                    

Aslı adında bir kız çocuğu ailesi ile beraber küçük bir mahallede yaşıyorlar. Mahalleden arkadaşı olan Deniz ile her gün sokakta oynar birlikte eğlenirlerdi. Aslı ve Deniz okulun en başarılı öğrencilerindendi. İkisinde özel bir okulun bursluluk sınavına girmeye karar verdiler. Deniz biraz endişeliydi bu güne kadar hep aynı okulda okumuşlardı ama bu bursluluk sınavına katıldığında fil çıkaramazsa Aslı ile aynı okulda ve aynı sınıfta hatta aynı sırada olamayacaklardı. Bu yüzde Aslı ile çalışmaya Aslı'nın evine gitti. Aslı'ya hadi gel beraber bursluluk sınavına katılamak için ilk önce Türkçeden başladılar Denizin en sevdiği derste Türkçeydi. Akşam olunca Deniz evine gitti. Aslı sabah kalkınca okul formalarını giydi ve Denizi almak için dışarıya çıktı. Denizde dışarda Aslı'yı beklıyordu. Beraber okula gitmek için hergün gittikleri yoldan geçtiler biraz yoruldular ama okula geldiler. Okulda gittiler ve ilk dersleri matematikti derse geç kalmamak için koşarak sınıfa çıkarken hocanın sına girmesi için 2 adımı kaldı ve hoca tam kapıyı açarken ikiside hocanın kolunun altın geçerek sınıfa hocadan önce girmişlerdi. Hemen yerlerine oturup ders kitaplarını çıkardılar.arkadan birisi hocam konumuz ne diyince hoca kesirler dedi. Aslı ve Denizin pek sevmedikleri bir konu olsada hocanın yazlıklarının aynısını defterlerine yazdılar. Teneffüs zili çalınca hocadan onlara öğle teneffüsünde etüt vermelerini istedi hoca niye diye sorunca haftaya pazar günü bir özel okulun bursluluk sınavına katılacaklarını söyleyince hoca tabikide etüt veririm dedi. Matematikten sonrada resim dersi vardı. Bu derste bütün sitrestlerini atarak ders bitmişti ve şimdi öyle yemeğine geçtiler.yemek yer yemez hemen etütte girdiler. Matematik hocası boş bulduğu bir sınıfa girerek onlara bütün konuları en baştan anlatı. Aslı ve Deniz teneffüs zili çalınca derse girdiler ve ders fendi . Fen hocasının sesi çıkmasana dersi dinlediler hocadan yarın onlara okul çıkışı etüt vermesini istediler. Hoca onlara tabiki etüt veririm dedi. Okul bitince fen etüdüne kaldılar hoca ne dediyse not ettiler. Etütten sonra Aslı'nın evine gidip biraz bu gün ne işledilerse tekrar ettiler. Bursluluk sınavına son 28 gün kalmıştı. Biraz mola verdiler ve dışarıya okun oynamaya çıktılar beraber voleybol ve bir kişi daha bulup yakan top oynadılar akşam ikiside kendi evine gidip ders çalıştılar . Denizin aklına bir fikir geldi. Sabah olunca beraber okula gittiler.okul çıkışı sosyal hocasından etüt istediler ve etüt çıkışı Deniz aklına geleni Aslı'ya anlattı. Dediği bu öğretmencilik oyunu oynayalım mesela sen matematik öğretmeni ol bende öğrenci olayım sonra sen bütün konuları anlat hem sen ne kadar bildiğini görürsün bende senin bildiklerinden bilmediklerimi tamamlarım dedi.bu oyun onlara hem dersleri öğrenmeyi hem de eğlenmeyi sağladı. Akşam olunca Deniz evine gitti. Ödevlerini yaptı ve uykusunu alabilmek için hemen uyudu. Sabah olunca Aslı Denizin evine gitti ve Deniz ile birlikte kahvaltı yaptılar. Beraber okula giderken Denizin aklına bir şey geldi. Ya nu bursluluk sınavını sen kazanırsan ben kazanamazsam o okula gidermisin diye sordu. Aslı tabikide hayır dedi ve bunları kafana takma daha ( 22 gün ) var dedi. Günler hızla geçiyordu matematik hocası bunlara daha İyi hazırlansınlar diye iki tane deneme kitapçığı aldı ve bunlara deneme yaptırdı. Aslı ve Deniz hepsini doğru yaptılar. Deniz hala korkuyordu ya heyecandan bildiğim soruları yanlış yaparsam diye sordum.( 16 gün ) Çok az vakitleri kalmıştı. Deniz çok heyecanlıydı. Hala kendisinin kazanamayacağını ve Aslı'nın kazanacağını düşünüyordu. Yarın deneme sınavı vardı. Aslı ile Deniz deneme sınavına hazırlanırken Aslı'nın aklına bir fikir geldi dediği bu deneme sınavını bursluluk sınavına giriyormuşuz gibi hazırlanalım hemde heyecanımızı yenmiş oluruz dedi. Deniz tamam dedi ve beraber önceki deneme sınavın kıtapçığındaki bütün soruları çözdüler. Artık denemeye hazırlardı. Deniz evine gitti. Aslı akşam yemeği için Masaya oturduğunda babası bursluluk sınavı ne zaman diye sorunca son ( 14 gün ) kaldı dedi. Zaman çok hızlı geçiyordu. Aslı bile bunu duyunca çok heyecanlandı. Akşam hemen odasına gitti ve uyudu. Sabah olunca Denizi çağırdı ve koşarak okula gittiler. Deneme sınavına girdiler. Deneme sınavı çok kolay geçmişti ikisi için. Bir hafta sonra ( 6 gün kaldı ) Aslı ve Deniz okulun fotoğraflarına bakıyorlardı o okul şuanki okudukları okuldan daha büyük ve daha güzeldi. 7. Sınıfı o kulda okuyacaklarını düşündüler ve çok mutlu oldular.( 3 gün ) çok kısabir zaman lafı kalmıştı . İkiside çok rahattı.busefer kitap okudular çünkü bursluluğa üç gün kalmıştı ve çalışsalarda anlamıyacaklard. Biraz oyun oynamak için parka gittiler. Son ( 1 gün kalmıştı) o akşam Aslı yatağa yatmadan önce çok mutlu ve birazda heyecanlıydı. Yarın oldu. Deniz ile Aslı koleje gittiler . Sıraları yan yana gelmişti. Sınavdan çıktıktan sona kitapçıklar onlarda kalmıştı. (7 gün sonra )

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 21, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kalbimin YarısıWhere stories live. Discover now