Po kilku dniach przybyli mieszkańcy Sankt Petersburga. Ze wszystkich względów bezpieczeństwa musieliśmy ich przeszukać. Było ich tak dużo, że musieliśmy odesłać na inne stacje z organizacji WOGN. Podczas przeszukań były zadawane pytanie typu:"Dlaczego musieliście opuścić wasze metro?", "Co was wykurzyło z waszego metra?". Nikt nie odpowiadał. W końcu do przeszukania podszedł młody, zdrowy mężczyzna.Gdy Artem zadał mu pytanie "Co was wykurzyło z waszego metra?", odpowiedział :
-Pewnego razu, gdy wysłaliśmy Stalkerów na zachód, odkryli przerażającą rzecz. Stalowe bestie kroczące w stronę miasta. Wysłali najszybszego z nich żeby to powiedział ludziom z naszego metra. Gdy wrócił w miejsce, w którym czekała reszta Stalkerów, znalazł ich martwych, ich kombinezony były podziurawione, cali byli we krwi. Zauważył że zmarli od postrzału. Gdy popatrzył przez lornetkę jednego z jego towarzyszy, Zauważył między maszynami ludzi, ludzi w zbrojach, niby ciężkich, ale poruszali się bardzo szybko. Zbroje mieli pomalowane w różne wzory, jedni w maskujące, drudzy w bardziej krzykliwe, a trzeci we wzory ze zwierzętami. Nieśli karabiny szturmowe, nie samoróbki, ale profesjonalne, jakby zrobione w fabryce. Niektórzy szli z ghulami na smyczy, te ghule zachowywały się jak psy, nie atakowały tych ludzi, tylko grzecznie obok nich szli. W końcu stwory wyczuły go, i zaczęły ujadać w jego stronę. gdy tamci ludzie zobaczyli go, on zaczął biec w stronę miasta jak najszybciej umiał.
-A jest tu ten Stalker? - zapytał Artem który go przeszukiwał.
-To ja. -odpowiedział mężczyzna.
-Muszę cie przyprowadzić do dowódcy.-odparł Artem
Po kilku minutach doszli do dużego, dobrze oświetlonego namiotu. W środku był Hunter i Suchy. Rozprawiali na temat uchodźców z Sankt Petersburga. Artem z przybyszem przerwali im w środku dyskusji.
-Hunter?!-Powiedział zaskoczony mężczyzna.
-Ivan?!-Rzekł równie zaskoczony Hunter.-Myślałem już, że zginąłeś!
-Nie, wyjechałem do Petersburga. Wiele się działo, gdy się nie widzieliśmy. Mamy sporo tematów do obgadania.
-Co cię tu sprowadza, mój stary przyjacielu?
-Problemy w Sankt Petersburgu .....
CZYTASZ
Metro 2037
ActionMetro 2037, to alternatywna wersja historii Artema, W której uchodźcy Petersbursgiego metra przybywają do Moskwy. Ale i z nowym sojusznikiem, wiąże się też nowe zagrożenie ...... Rozdziały będą dodawane w miarę moich możliwości co dwa lub trzy dni.