Pengenalan

651 22 4
                                    

Namaku Ashraf Danial bin Abdul Rahman. Usia ku menjangkau 18 tahun. Aku berketurunan melayu mix cina dan iban, jadi x hairan lah aku memiliki mata yang sepet dan berkulit putih mulus. Aku x berapa pandai, spm pun ala kadar je. Jadi aku telah dihantar ayahku ke salah satu kolej swasta yang terletak di Kuala Lumpur.

Penerbangan aku dari Sarawak ke Kuala Lumpur sampai dalam pukul 11.00. Apabila keluar daripada bangunan KLIA aku sudah nampak bas kolej menunggu kedatangan pelajar daripada Sabah dan Sarawak.

Dalam bas mata aku melilau mencari tempat duduk kosong, tempat duduk dihadapan sudah dipenuhi oleh student perempuan. Aku memilih tempat duduk dibelakang sekali. Aku melabuhkan punggung dan cuba untuk melelapkan mata.

Tiba2 aku terdergar bunyi tapak kasut menuju kearah aku, aku pun try la buka mata aku, aku ternampak seorang budak lelaki betul2 berada dihadapan ku.

" hai namaku Roy". Asal Sabah, sambil menghulurkan tangan kepadaku.

" hai aku Ash". Asal Sarawak.

Ehhh dah kenapa jantung aku ni dup dap dup dap.... Takkan lah aku nervous sangat salam dengan dia ni.
"sabar ash ko straight ok. Buat biasa je, jangan gabra.

Roy senyum dekat aku, aduhai comel nya mamat ni, ada lesung pipit pulak tu.

Roy
"ada orang x duduk sebelah kamu? Roy menyoalku.

Ash

" tak ada, duduklah". Alamak aku ni dah kenapa gatal2 kasi dia duduk.

Sepanjang perjalanan banyak juga yang kami borakkan. Aku rasa seronok pula berbual dengan dia.

Sampai di hostel aku memilih untuk satu dorm dgn dia. Tetapi kami lain2 courses.

Dia ambil courses farmasi manakala aku ambil courses medical imaging.
Sejak dari itu aku rapat dengan dia, turun kuliah bersama, balik pun bersama.

Sebenarnya ramai lagi kawan aku, tapi yang aku rapat fiq, wan dan of coz lah roomate aku Roy.

Kalau korang nak tau perkembangan seterusnya vote n komen lah untuk aku ya. Apa hubungan ash dan Roy dan juga yang lain.

Kisah AkuWhere stories live. Discover now