2

532 21 10
                                    

Setelah selesai mendaftarkan diri untuk bidang yang aku pilih akhirnya aku dan roy balik ke hostel bersama2 dengan student2 yang lain.

Aku memilih diploma in nursing, manakala roy pula memilih diploma in medical imaging. Sudah pasti lah aku dengan dia x sama kuliah.

Malam itu roy ajak aku pergi makan dekat kedai mamak seberang hostel. Aku yang tengah lapar apalagi follow je lah.

Keesokan pagi nya aku menaiki bas yang disediakan oleh pihak kolej untuk pergi ke kampus. Semasa berjalan masuk kedalam kampus aku berfikir sekejap.

" Siapalah classmate aku nanti ya". Aku melangkah longlai masuk kedalam bilik kuliah.

Aku memilih bilik yang paling belakang sekali. Hampir semua student sudah masuk, kebanyakkannya perempuanlah kan. Dah namanya diploma in nursing off coz lah ramai perempuan. Aku mengeluh sendirian. " Kenapalah aku minat sangat bidang ni?" kan x pasal2 aku sorang2 lah jawabnya.

Tiba2 tengah aku mengelamun, ada seorang budak lelaki menuju kearah ku. Tiba2, " kenapa aku rasa macam kenal je mamat ni?". "Eh kalau x silap aku budak ni lah yang biadab sangat langgar aku.

Mula2 tu aku rasa geram, tapi memandangkan kami berdua je lelaki aku tegurlah budak tu, konon2 nya nak berbaiklahkan.

" Hai aku ash".

Aku hulur tangan nak bersalam. Tapi hampa, dia x sambut tangan aku.

Sombongnya!!.

"bisikku dalam hati".

Akhirnya seorang lecturer perempuan yang comel masuk kedalam bilik kuliah.

Dia memperkenalkan diri dia Miss Alia.

Miss Alia menyuruh kami memperkenalkan diri masing2.

Akhirnya aku tau juga nama budak yang sombong dan berlagak tu.

Nama dia Tengku Amirul Hakim bin Tengku Hisham.

Patutlah sombong bisiku dalam hati.

Amirul POV

Asal aku x nak sambut tangan budak tu tadi. Dia dah elok dah nak berbaik dengan aku. Tapi aku x boleh lupakan apa yang dia cakap, masa aku langgar dia. Dia cakap aku biadab, belum pernah ada orang lagi cakap aku macam tu.

Tapi aku x boleh pandang muka dia, muka dia comel sangat, dengan kulit dia kuning langsat, mata sepet, hidung mancung, bulu mata melentik, memang tergoda aku sial.

Tapi aku still geram dengan dia, tak pa aku kerja kan dia nanti.

End amirul pov.

Semasa sesi pertama kuliah tamat aku segera turun ketingkat bawah. Tujuan aku untuk melepaskan hajat (tandas).

Semasa aku masuk kedalam tandas, tiba2 aku ditolak dari belakang, membuatkan aku terdorong kedepan sikit. Apabila aku toleh kebelakang aku lihat amirul dah mengunci pintu tandas dari dalam.

Aku yang tengah marah terus menengking amirul.

" ko apahal sial? "kenapa ko tolak aku, sakit tahu. Aku marah dekat amirul dengan bahasa yang kurang sopan.

Tiba2 Amirul datang menghampiri aku serentak dengan satu tumbukkan mengenai betul2 diperutku.

Aku menahan sakit perut yang teramat sangat. Ibu dengan ayah aku x pernah pukul aku pun.

" kau dah kenapa!! aku menjerit".

Satu lagi tumbukkan hinggap betul2 ditengah2 perut aku.

Aku tidak mampu menahan sakit, tiba2 nafas aku laju, mungkin kerana asthma membuatkan nafas aku laju dan aku tidak sedarkan diri selepas itu.

Apabila aku sedar aku sudah berada didalam sebuah hospital dengan alat bantuan pernafasan berada dimulut ku.

Aku bertanya kepada doktor, macam mana aku berada disitu. Doktor memberitahuku bahawa aku telah dihantar kesitu mengunakan ambulans kolej tempat aku belajar.

Doktor bertanya kepada aku, apa sebenarnya yang terjadi, tetapi aku menjawab tiada apa2 yang terjadi, mungkin sebab aku letih kot.. Nampak x aku menipu disitu.😪😪😪😪

Amirul pov

Apabila aku melihat ash dengan nafas yang tercungap2 dan pengsan, aku mula mengelabah. " Alamak amirul apa yang kau dah buat".
" Aku mana tahu budak ni ada asthma, aku cuma nak bagi pengajaran je kat dia. Supaya dia hormat orang lain, tapi bila fikir balik aku yang salah langgar dia.

Tanpa berlenggah aku terus mengangkat ash dan mebawa dia keluar dari situ. " berat juga dia ni", sempat lagi aku tengok muka dia yang comel. Aku simpati pula tengok muka dia. "Maafkan aku ash".

Kebetulan aku jumpa lecturer aku Miss Alia.

Tanpa berlengah Miss Alia mengunakan alat pernafasan yang terdapat di kolej tempat aku belajar lah kan. Takkan dari tempat lain.😅😅😅

Aku lihat Ash dibawa mengunakan ambulan dengan alat bantuan pernafasan dimulutnya.

Dengan perasaan yang kesal aku menuju ke bilik kuliah ku.

Semua mata tertumpu kepada ku, ingin tahu apa yang terjadi.

Aku diam dan mengelengkan kepala menandakan aku juga tidak tahu. Tapi sebenarnya aku sendiri yang.

End amirul pov

Sudah 3 hari ash berada di hospital. Setiap malam jugalah amirul melawat ash dihospital. Tapi kenapa malam. Sebab amirul rasa bersalah dan tidak berani bersua muka dengan ash, malam senang sikit sebab ash dah tidur.

Tiba hari keempat ash dibenarkan balik,baru aku nak membuka pintu aku ternampak ada seorang budak lelaki yang mengemas barang ash dan memimpin tangan ash untuk berjalan.

Aku terus blah dari situ. Kenapa aku sakit hati tengok orang lain pegang tangan dia ya. Kenapa aku rasa cemburu ya. Aku suka dia ka?
Tolong lah, aku normal k.

Aku normal.

Aku normal.

Aku normal.

Aku normal.

Aku normal.

Ok aku x normal, memang aku suka dia, rupa dia comel sangat2 tangan dia lembut time aku angkat dia hari tu.

Ash sampai ke hostel tempat dia tinggal dengan ditemani oleh roomatenya roy.

" Ash apa yang terjadi sebenarnya?"

" x ada apa2 maybe aku letih kot.

Sebenarnya aku x nak siapa2 tahu, sebab aku x nak amirul di buang kolej. Sebab dia satu2nya lelaki yang satu kelas denganku.

Tambahan salah aku juga yang berkasar dengan dia. Tengok baik x ash. 😅😅😅😅

Setelah seminggu berehat akhirnya aku seperti biasa bangun awal pagi untuk turun kuliah. Ibu dah ayah ku memang risau sangat2 dengan aku.

Sebenarnya semua rakan sekampusku tidak mengenali aku sangat. Ayah ku merupakan satu2nya usahawan yang berjaya di negeri bumi kenyalang. Aku merupakan anak datuk juga, tetapi aku merahsiakan identitiku kerana aku ingin menikmati hidup seperti orang biasa.

Assalamualaikum, tiba2 satu suara menegurku ketika aku sedang mengelamun di bilik kuliahku. Wassalam aku mengangkat mukaku dan alangkah terkejutnya aku, sebab orang yang bagi salam tu orang yang menyebabkan aku masuk hospital.

Aku dah mengengam tangan ku tanda marah.

" Maafkan aku Ash". Amirul menghulurkan tangan dan bersalam denganku.

" Eh takpe2". Bukan salah kau. Dah aku memang ada penyakit asthma. Tiba2 Amirul duduk disebelah ku sambil mencium dahiku.

Baiklah aku duduk dibelakang sekali, budak ni dah kenapa tiba2 nak sweet pula. Baik x de sesiapa yang lihat.
Kalau x malu aku.

Ok nanti sambung lagi ya. Tengah busy skarang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 02, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kisah AkuWhere stories live. Discover now