Możliwe,że już w tej pierwszej czynności popełniam błąd. Pierwsze, zamieszczone zdania w każdej książce to powinien być epilog. Taki jest szablon internetowych twórców. Jednak ja posłużę się tym, czym kierują "realni" pisarze.
Zacznijmy od tego, dlaczego.
*Dlaczego taki tytuł?
Bo zawsze moje uczucia pojawiały się za późno.
W mojej głowie pojawiła się wizja opowieści,z jednej strony bardzo klasycznej, zaś z drugiej różniącej się od innych. Na pewno będzie różniła się formatem, jednak do tego chciałabym wrócić trochę później. Zacznę od zapoznania Was z tematyką historii.
A więc, mam zamiar opowiedzieć o życiu zwykłej nastolatki(o tak, znowu to samo. Przeciętna, cicha myszka pozna szkolnego fuckboya, zakochają się w sobie, mimo tego tylu przeciwności losu.) Em, nie. Oczywiście, w żaden sposób nie chcę obrazić twórców tego typu książek, bo niektóre, dobrze prowadzone mają "to coś" w sobie, co zachęca do powracania do nich. Jednak sama myślę o czymś innym, może dla mnie jest to czymś bardziej oryginalnym, a dla was będzie to nadal tak samo powtarzalne,rozumiem. Będziemy z tym walczyć.
Piętnastoletnia Suzanne, najtrudniejszy rok jej życia. Trzecia gimnazjum, wszystko się powoli kończy. Jak wiele dzieciaków w jej wieku nie uważa tego okresu za udany. A dlaczego? Na tym się skupimy. W trakcie "gimnazjalnej przygody" przydarzyło się wiele sytuacji, o której bohaterka wolałaby zapomnieć. Dla niektórych są to pewnie nic nieznaczące banały. Jednak dorastającej nastolatce odbija się to na psychice. Jednak najważniejsze, o czym rozmawiamy?
Główne cechy Suzanne:
wybuchowa; uczuciowa; jednak dopiero Epizod z Williamem ukazał jej wrażliwą stronę; awanturnicza; ma duże problemy z zauważaniem czyichś uczuć; nieufna; woli trzymać ludzi na dystans,żeby nie cierpieć, ale też nie idzie jej to dobrze; ekstrawertyczka ; pomocna
Etap 1- Sytuacja w domu
Pierwsza niedogodność. Matka alkoholiczka. Najbardziej skrywana sfera jej życia. Najwięcej strachu i niezliczone łzy,prześladujące młodą dziewczynę.
Epizod 1- James
Chodzący z nią już od 5 klasy podstawówki. Kolega, wcześniej jedynie ze szkoły, potem ich losy potoczyły się nie do końca wcześniej zaplanowanymi drogami i wylądowali w jednej klasie. Nie tolerowała go, a on jej. Ich relacja była pełna konfliktów i następujących po nich powrotów do zgody. Mimo tego,że on otwarcie okazywał zainteresowanie dziewczyną, nadal doprowadzał do ciągłych kłótni. Okropnie dziwna, skomplikowana i nadal nierozwiązana relacja.
Wyciągnięta nauka: Aby zrozumieć pewna zachowania człowieka, trzeba poznać ich wewnętrzne powody.
Epizod 2- William
Wydarzenia, które najbardziej ją zmieniły i dały do myślenia. Chłopak już na zawsze znalazł miejsce w jej sercu. To się zaczęło w lutym drugiej klasy. Dotychczasowy przyjaciel zaczął zmieniać w stosunku do niej. Oczywiście, nie zauważała tego co się dzieje, mimo tego,że już sama od jakiegoś czasu czuła to samo. Gdy ich relacja zaczęła się rozwijać w tą odpowiednią stronę jedno wydarzenie zniszczyło wszystko.
Wyciągnięta nauka: Dopiero po stracie odczuwasz znaczenie.
Epizod 3-Chris
Chłopak idealny? Po czasie zauważasz wady. On podobał się jej, a ona jemu. Suzanne nie bała się mówić ,że to miłość. Za obydwojgiem ciągnęły się wcześniejsze, dosyć nieprzyjemne związki. Ci ludzie byli w stanie zaszkodzić im obojgu, ale nie poddali się i z początku wyszło im to na dobre. Gdy już wszystko wokół się ustatkowało, w środku zaczęło się walić. Skąd mogła wiedzieć,że tak fajna osoba się okaże totalnym dupkiem?
Wyciągnięta nauka: Nie brnij w coś, co od początku jest skazane na niepowodzenie.
Epizod 4- Stany depresyjne
Nałożenie się na siebie dużej ilości nieprzyjemnych spraw w jednym momencie nie zwiastuje niczego dobrego. Szkoła,stres,tęsknota, nieudany związek,samotność, straty. Uderzanie w używki, samookaleczanie. Nie brzmi to zbyt dobrze,prawda?
Wyciągnięta nauka: Nic nie pomoże tak bardzo, jak rozmowa z odpowiednimi ludźmi
Etap-2 Uczucie ciągłej samotności.
Ma przyjaciół, znajomych. Jednak cały czas wydają się być z nią nie do końca szczerzy. Może przy niej są inny, całkiem dobrzy, a potem niszczą jest w innym towarzystwie? Czy ma komu zaufać? Czy jest ktoś przy niej?
Forma jest dosyć specyficzna, jednak wydaję mi się dosyć łatwa do zrozumienia. Nie chcę rozwijać jednego scenariusza, chciałabym się zająć każdym w jakimś stopniu. Wydaję mi się to łatwiejsze w odbiorze i trochę mniej męczące. Przecież nie każdego musi interesować każdy epizod z życia Suzanne. Oczywiście, wszystko jest opisane bardzo nieszczegółowo,ale to zostanie rozwinięte w czasie i stanie się dla wszystkich bardziej przejrzyste, przynajmniej mam taką nadzieję. Z czasem kolejne epizody i etapy będą dodawane.
Od czego zaczynamy?
CZYTASZ
I didn't say it back.
Teen FictionNastolatkowie są uważani za osoby głupie, skupiające się jedynie na wirtualnej rzeczywistości i swoich egoistycznych zachciankach. Szufladkowanie stało się tak rozpowszechnione, że aż całkiem naturalne. Jednak każda z tych osób skrywa swoją histori...