2 • Caring Brother

973 77 2
                                    

Jung kook terus memeluk rapmon sesudah smpai di bilik rapmon.

"kook, kenapa ni?" kata Rapmon risau kerana adiknya sedang menangis di dakapannya itu tanpa sebab yang diketahui.

"kook tak nak sekolah. kook takut tak boleh behave dan kook takut kook terpecahkan rahsia pasal keluarga kita." jelas Jungkook.

"lahh" kata Rapmon. belum sempat rapmon menyusun kata, Jungkook menyambung lagi.

"kook boleh sekolah, tapi pujuk Jin hyung sebab kenapa Jin hyung tak suruh si alien tu sekolah jugak? tak adil and nanti kook tak ada kawan" kata Jungkook manja.

"tu je ke sebab nya? hyung ingatkan adik hyung ni broken ke apa. kawan? kawan boleh di cari kook. tak apa nanti hyung pujuk Jin. lagi pon Taehyung memang kena sekolah. nak betulkan otak dia yang asyik game je tu. dah kook jangan risau." jelas Rapmon sambil mengusap rmbut adik bongsunya itu.

"okay.. yeay yeay!" kata Jungkook bersorak dan segera pergi.

kitchen~~

"yow Jin! masak jew tau. bawa-bawa la lepak" tegur rapmon kepada Jin yang sedang flip daging stik itu

"aku ketuk jugak budak ni dengan kuali pemberian ahli sihir ni kau jugak yang nak makan nanti kan" kata Jin

"heheh weh. kesian aku tengok kook tu. dia tu baru nak masuk sekolah form 2. lepas tu dah la tak sekolah form 1, kau pisahkan lagi si taehyung dengan dia? dia mengadu kat aku nanti dia tak ade kawan la, takut pecahkan rahsia la. apa kata kita sekolah kan jela taehyung tu sekali. okay?" kata rapmon. dia pasti Jin faham kerana ni demi kebaikan adiknya juga.

"lah dia ngadu dekat kau? eleh manja-manja harimau pulak asal tak cakap kat aku" kata Jin tergelak

"dia takut dengan kau la tu" kata jin selambe

"ha yela-yela kita sekolahkan sekali taehyung tu" kata Jin

"okay. stik tu dah masak kan? bagi aku cepat. jangan kasi Jhope." kata rapmon dan segera makan stik itu dengan gelojoh

"eh budak ni pelahan-lahan la makan tercekik chopstick nanti!" kata Jin

[TO BE CONTINUED]

[ C + Happy ] The Werewolf Boys + BTSWhere stories live. Discover now