"MAMA"jerit aq kpd mama.
"Nia dh blik cptnye,nia blik ngan sape"ujar mama kpdku.
"Blik ngan hantu"kata aq untuk menakutkan mama.
Muka mama yg mesra berubah kpd muka ketakutan maklumlah org tkut hantu muka mmg pucat.
"Mana ada mama Nia sje j nk tktkan mama"ujar aq.
Muka mama yg ketakutan berubah kpd marah.
"Ewah,pndai ko nipu mama ye ha"ujar mama.
"Nia just nk tgk mama masih tkut mcm dulu j."
Kawasan rumah yg bising berubah kpd sunyi dan sepi.
Aq dan mama mmndg sesama sendiri dan kami berdua berpelukan."Nia mama mintak maaf ap yg mama tlh buat kpd Nia"ujar mama dgn nada sedih.
"Mama bnda lps tak payah diungkit ok"
" Mama tak tau pun yg dia akan curang kpd Nia"ujar mama dgn rasa brslh.
"Ha mama,mana papa lama tk nampak ni."ujar aq untuk menukar topik.
"Biasalah,org dh naik pangkat lupa daratan la nak balik rumah ni asyik ddk kat pjbt j"ujar mama.
"Nasib baiklah mama dh tak ungkit kisah dulu kalau tak aq tk tau nak ckp ap"bisik hatiku.
Aq pon masuk ke dalam bilik untuk mgms barang2 ku ke dalam almari.
Apabila aq sedang mgms bilik aq terjumpa satu foto yg tlh lama ku tercari-cari."Ha? Gambar ni"stlh aq melihat gmbar itu setitis air mata ku mengalir dengan laju.
"Ha apa benda ni"ujar aq.
Aq ternampak sekeping nota kecil yg berbentuk love.Isi yg di tulis di dalam itu adalah:
"Assalamualaikum,nia saya tahu awak akan memarahi saya kerana sya tlh melukakan hati awak. Saya terpaksa balik ke England kerana urusan belajar. Saya tahu awak mesti sakit hati kerana sya tlh meninggalkan awak 2hari sebelum nikah. Saya tahu semua persiapan sudahpun selesai.ttpi sya ttp dgn keputusan saya. Itu shja yg dpt sye tulis,dari:Fakhrul
Kpd: RaniaStlh tamat aq mmbaca surat itu aq mgusap air mataku menggunakan legan bajuku.
Tok - tok- tok.
Kedengaran di telingaku seseorang yg tlh mgtuk pintu bilikku.
"Nia bukalah pintu ni knp kunci?"
"Siapa tu"ujar aq smbil mgusp air mata seakan-akan seperti rumah yg tlh banjir.
"Ni papa"
Aq terkejut dn terus membuka pintu bilikku untuk mengalukan kedatangan papa.
"Oh,papa"ujarku yg masih mglp air mata.
"Nia..."ujar papa.
"Ye papa"ujar ku.
YOU ARE READING
Cinta Seindah Mimpi
Fanfiction"Kisah lama tk baik dikenang ". "Best ke cerita Korea!?" "Lia bagi sidi cerita "HWARANG". "Yeay!,dapat sambung belajar di UNIVERSITI" Nia kawin ngn Iz,why?" "Aq nk ko jgn sesekali jatuh cinta ngan aq okey". " What nak honeymoon kat England". "...