Part 1

66 5 0
                                    

Kring!!!

Bunyi jam loceng yang telah menandakan masuknyer pukul 7:30.

Om.Luhan :Luhan, bngun la.. Dah kol   berape dah ni!!...

Luhan :Omma, awal lagi la... Lagipun hari ni kan hari cuti..

Om.luhan :Laaa kan kamu dah janji nk pergi ambil adik kamu di airport hari ni....

Luhan :Haah la, baru engat la omma.. Jap ea Luhan nk g mandi jap..

Om.luhan :Hurmm, ye la.. Cepat sikit tau... Sian adik kamu tu lame tunggu kamu..

Luhan :Okk..

Om.luhan :Haishhh budak ni kan... Hari nk pegi ambil adik sndiri kat airport pun dye xengat.. Ape la yang dye engat agak nyer...

Skip.. Selepas luhan mndi n bersiap.

Om.luhan :Tu hah, omma dah buat kan sandwitches tu.. *bad english sorry.. * untuk kamu makan sebelum kamu bertolak ke airport..

Luhan :Ok omma.. Terima kasih omma...

Om.luhan : hurmm same-same..

Luhan pun makan la sarapan yang omma dye buat tadi...

Skip di airport..

??? :Hurmm mne hyung ni... Lambat nyer.. Btw xsabar nk jumpe omma ngan hyung...

Luhan :Hah dah sampai pun.. Tapi... Mne si budak ni...

??? :Hyung!! Sini-sini..

Luhan :Hah sape tu?? Hurmm Barkhyun!!!...

Oh lupe lak nak bgithu yang Baekhyun ni adik kandung Luhan yang dah lame tinggal kat luar negare sebab dye dapat tawaran belajar kat luar negare.. Luhan pun dapat tau.. Cume dye xnak pergi sebab dye xnak tinggal kan omma dye sorang-sorang. So, Baekhyun sorang jer la yang pegi sebab luhan nak belajar kat sini supaya sanang dye nak tengok - tengok kan omma dye.. Btw kembali
kepade cerite kite tadi..

Luhan pun berjalan menuju kearah Baekhyun yang sedang menunggu dye

Luhan :Dh lame xjumpe ngan adik kesayangan hyung ni.. Dah besar dah rupe nye ye..

Baekhyun :Hehehe mesti la dah besar. Rindu nyer la kat hyung... Dah bnyak thun dah xjumpe hyung ngan omma. Btw,  mne omma??...

Luhan :Omma ade kat rumah.. Tngah masak makanan kegemaran adik hyung yang tersayang ni la..

Baekhyun :Huhuhu, sayang nyer la omma kat Baek kan hyung... Xsabar nak makan makan yang omma masak..

Luhan :Hurmm, ye la.. Dah la jom balik... Sian pulak omma tnggu kite. Btw beg ni hyung tlong bawak kan untuk adik kesayangan hyung ni..

Baekhyun:kk dah jom..

Luhan pun bawa la beg tersebut lalu memasuk kan nyer ke dalam bonet kereta nyer.. Dia pun memandu kereta dan meluncur pulang ke rumah nyer..

Di rumah..

Baekhyun :Omma, Baek dah balik!!  Jerit Baekhyun sejurus masuk ke dalam rumah nyer..

*untuk omma diorang berdua saya akan tukarkan kepada om.lubaek.. *

Om.lubaek :Laaaa dah sampai dah rupe nyer anak omma yang nakal ni.. Rindu nyer la omma kat anak omma yang nakal ni...

Baekhyun :Baek pun same omma.. Omma masak ape, sedap tul bau..

Om.lubaek :Omma masak makanan kegemaran Baek la.. Tu hah kat atas meje tu.. Nanty kamu makan la yer.. Hyung kamu ngan omma dah mkan dah...

Luhan :Hurmm tngok tu, sayang tul omma kat Baek tau smpai dah masakkan makanan dye tau..

Baekhyun :Hurmm ye la.. Baek nak makan dulu... Dah lapar dah ni...

Baekhyun pun makan....

To be continue..

My lovely bias is my husband (Luhan Ff)Where stories live. Discover now