15. Familie geheim

265 16 1
                                    

'Pretty Pretty please'

Nadat ik mijn tante karima gegroet heb wil ik naar de keuken lopen om mijn moeder te helpen met de thee en koekjes.

Maar mijn tante houd me tegen.

'Kom eens zitten nisrine' zegt ze

Ik doe wat me gevraagd word zoals de perfecte Nisrine dat gedaan zou hebben. En ik neen plaats op de bank naast Mn tante.

Ze schenkt me een lief lachje en wijst dan naar Mn haar.

'Mooi hoor' zegt ze.

Mijn moeder heeft haar blijkbaar vertelt dat ik geen hoofddoek meer draag.

Ik weet niet goed hoe ik moet reageren omdat ik niet weet wat voor een reactie ze van me verwacht.

Het enige wat ik doe is knikken.

'Pas je wel op dat je niet de zelfde fout als mij maakt!'

Ik kijk haar aan en begrijp niet helemaal over welke fout ze het heeft.

Mijn moeder wou me nooit vertellen wat de reden was dat tante karima nooit getrouwd is en geen contact meer heeft met de familie.

Karima lijkt door te hebben dat ik het niet weet en ze roept mijn moeder.

'Waarom heb je het haar niet vertelt?'

Mijn moeder haalt haar schouders op en gaat op de bank tegenover ons zitten.

'Vertel maar' zegt mijn moeder dan terwijl ze naar karima kijkt.

Tante karima begint haar verhaal, het verhaal dat mijn leven zal doen veranderen en mijn kijk op mijn familie zal doen veranderen;

Het begon allemaal toen ik en en je moeder nog jong waren. Ik was 18 en je moeder was 16, we groeide zoals je weet op met weinig geld. Toen je moeder ziek werd was er dus niemand die de operatie kon betalen. Het werd ook niet vergoed omdat het een dure operatie in Amerika was. Ik hield van je moeder en wist dat ik de enige was die haar leven kon reden ookal zou ik mezelf daarvoor moeten verkopen. En mezelf verkopen is precies wat ik toen gedaan heb. Ik ging de prostitutie in. Niet vrijwillig maar ook niet gedwongen. Ik walgde van mezelf maar ik had het voor mijn zus over. Na een paar maanden lekte er een filmpje van me uit en via via kwam die terecht bij de familie. Ik heb het ze geprobeerd uit te leggen maar niemand geloofde me en de mensen die me geloofde begrepen niet waarom ik mijn lichaam verkocht voor mijn zus. Het filmpje is door zoveel mensen gezien dat ik nooit heb kunnen trouwen. En dat is de reden dat ik nog contact heb met je moeder en niet met de rest van de familie.

Ik kijk mijn tante aan, niet wetend wat een gepaste reactie op dit verhaal.

Elke familie heeft geheimen en elk gezin heeft een verhaal, is dit ons geheim? Ons verhaal?

Ik lig in bed en staar naar het plafond. Het simpele witte plafond. Zo iets simpels is het laatste wat ik zie voor ik mijn ogen sluit en het laatste wat ik zie wanneer ik mijn ogen open.

Doordat de laatste paar dagen zo verwarrend en druk geweest zijn ben ik mounir een beetje vergeten.

Ik staat hem soms nog wel aan in de klas wetend dat hij het door heeft maar het boeit me niet.

Hij mag best weten dat ik verliefd op hem ben. Een simpele jeugdverliefdheid is dit. Niets meer en niets meer.

Dit verliefde gevoel is iets tijdelijks dat is tenminste wat ik mezelf blijf vertellen.

Stiekem wil ik niet dat dit tijdelijk is stiekem wil ik dat dit gevoel voor eeuwig blijft omdat ik denk dat het wederzijds is. Ik denk het omdat ik de manier waarop hij naar me kijkt anders vind dan die van andere. Ik denk het omdat ik zijn ogen in Mn rug voel branden wanneer in door de school loop.

allemaal uit liefde 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu