-Luis S-
#DendamSiButaPart 1- Final
Notes:
Sy ingat mau kc ringkas sngt ba ni cerita ,sbap sy malas mau buat part2,nanti mau ikut2 stail org bilang nanti,tpi oleh krna telampau ssah mau kc ringkas ni crita,mau x mau,trpaksa la main part2 kakah,,hihi...Prolog:
'Praakkkkkk..!'..bunyi piring jatuh d lantai bkin c Ban tkjut dari tidur,dia pn bcakap2 sndri,,"eh buduh ba ni ,tengah2 mlm mcm ni ada lagi yg pigi buat bising,bikin kacau saja urang tidur" sy dengar merungut² ba dia,ylh siuk2 suda tidur kn,lewat mlm lagi...naaaa,ndk ko panas klu tekacau tu tidur.Tapi c ban kluar juga dri bilik mau pigi dapur dgn muka yg tdk puas hti mamai² lagi sbb tdur dia teganggu.Sampai ja dia d dapur,dia nmpak laitu piring kaca hancur bekacai,,sy perhati saja dia.,dlm dua bgitu la tu piring pcah,c ban tingu kiri kanan,mgkin dia pelik mcm mana tu piring boleh jatuh,klau kucing atau tikus yg lnggar ni piring2 ni,mustahil ble pcah smpai mcm ni,,tp ndk juga dia telampau pikir la.c ban ambil saja pnyapu terus mnyapu tu srpihan2 piring kca yg pch tu smbil mulut dia x brnti2 mmbebel..Bila dia siap kja dia tu mnyapu,dia buang la srpihan tu d tong smpah,ngam2 lgi tong smpah tu dkat dgn peti sejuk..,pelan² sy p dekat c ban..."Ban.!"...sy teriak panggil...c Ban tingulah belakang,ketara muka dia tkjut nampak sy bediri tgak dgn parang panjang d tangan kanan.
"Apa kau buat sni Jo......" belum smpat c Ban kc abis dia punya ckp,..zuppppppppp...sy libas tu parang d muka c Ban,apa lgi,melintang tu parang melekat d muka c Ban,drh memancut2 ,bdn c Ban jtuh tergeletak,xda gerakan sudah,darah behamburan d sna sni..........Get ready for Part 1.
#DendamSiButa
By:Santa Ria
True story from:Luis SPart 1
“Cyg..kalau petang cyg free…kita jumpa di tempat biasa ahh…bie rindu sudah sama cyg ni.
“…sy sent msg tempat c jessy sambil senyum2….terbayang2 muka jessy..
Beeppp!! Bunyi msg masuk…laju c jessy balas msg sy…capat2 sa cek hp mw baca msg dr c jessy.
“Yaa bie…cyg free juga ni ptg…nanti bie ambil cyg d simpang saja,cyg tunggu bie d sana..”
“ok…ptg2 sikit bie ambil cyg ah”
“ok bie…bagitau klu sudah sampai d simpang ahh…”
“yaa cyg…bie bagitau juga…miss u”
“miss u too bie”
Sy senyum2 saja baca msg c jessy..tidak sabar mw jumpa dia..4.35pm…sy sampai d simpang turus sa msg c jessy…tida juga jau dari tu simpangan sama rumah c jessy..jarak sekitar 200m laa bgtu..x lama sampai c jessy..
“haii bie…lama sudah tunggu?” c jessy pigi dekat sy
“tdk juga…naik laa…”sy ckp sama c jessy…pakai motor sja maitu sy…hihi…
Terus c jessy naik saja..biasa sudah dia naik motor…kami pigi d sanaaaa yg selalu tempat kami stay…cantik bh tu tempat,bukit2 lagi,ada pokok basar…ada tanaman pokok getah d sabalah,tempat sy memutung selalu…ylh,sy kn org kg..bkn org senang,,jd sy punya kerja putung gatah saja…
Kami duduk d bawah pokok basar tu sambil becerita…sy pegang tangan c jessy,.c jessy tingu sja sy…dia bagi lagi senyuman paling manis…yaiii mcm sy mw sium sja oh…hahhaha….tp tdk juga sa buat bgtu,sa masih control2 juga bh….
“cyg…ada bie mw bgtw baini..” pelan2 sy bckp…
“pasal apa bie?”
“begini bh cyg…bie kira mw cari kerja d Bandar..bikin tambah duit simpanan bie..utk kebaikkan kita juga cyg…sbb klu harap ini gatah sja,tdk cukup..nti lambat kita tekawin cyg…” sy tingu muka c jessy turus berubah..
Lama c jessy diam..dia tunduk saja…sy pn diam sja la tgu apa respon c jessy…x lama baru c jessy bckp…
“ylh…demi kebaikkan kita…cyg ikut sja ckp bie..”
Sa tw juga c jessy berat hati mw kasi jalan sy..sbb kmi bkn pernah bjauh…sy terus peluk c jessy…sy kiss dahi dia.. “cyg jgn risau..bie ingat janji2 kita…bie syg cyg sorg saja..cyg percaya sama bie kn?”
“yaaa…cyg percaya..bie ingat janji2 bie tw..”
Sy kc eya2 saja ckp dia…sy teda cara lain…trpaksa la pigi mencuba nasip d Bandar…Bersambungg
#DendamSiButa
By:Santa Ria
True story from:Luis SPart 2