4 tahun yang lepas........
Jackson duduk di atas batu besar.Dia membuang pandangan nye ke arah laut. Tenang. Dia memandang langit. Gelap. Bulan pun menyorok. Jackson serabut. Dia menggosok rambuynya dengan kasar. Serabut. Dia menggapai batu di sekitarnya. Berjuta kali dia buat benda yang sama. Iaitu campak batu dalam air.
Jackson: Aku nak mati!!!!
Tangannya masih melempar batu2 ke dalam laut. Dia berhenti dan terduduk di atas batu besar. Dia memeluk lutut. Tiba2 dia dengar bunyi ombak dengan kuat. Dengan mata yang masih merah,dia memandang ke arah laut.*hiyarkh..ambik ni
Beribu2 batu terbang keluar dari laut dan menghala ke arah jackson. Dengan kehebat dia ada,dia selindung di sebalik batu😑Jackson: what the hack is this??jembalang air ke?? Kalau berani keluarlah!!😤😤
Jacksonberdiri di gigi pantai. Dia menunggu jawapan. Dengan tiba tiba sebiji batu tepat kena kepala. Uish,tak sempat nak elak.
"Adeh2..sakitlah!! Tak gune punya jembalang!!"marah Jackson. Dia memegang kepalanya. Sebaik tak darah.
"Jembalang air kau panggil aku..hodoh sangat ke rupa aku??kuang hajo.. harapje manusia"kata satu suara. Jackson memandang ke arah laut. Air tenang.
"Bharghhh"terjah suara tadi. Jackson terduduk. Ada seorang perempuan keluar dengan tiba tiba dari laut.
"Hoi,kau ni manusia apa erk?? Tak beradap langsung. Kau fikir bagus sangat ke baling batu dalam laut? Pencemaran!! Aku tampo satgi"bebel perempuan tadi. Jackson masih lagi ternganga.
Jackson: Hujan batu ni menyebabkan aku khayal ke hapa?? Siap nampak orang lagi. Nonsense gila. Kuasa siapa yang nak main2 kan aku pulak ni??
*weyh2,aku ni bukan oranglah.
Jackson: kau sini jap.
Jackson mendekati gigi air laut. Perempuan tadi pun dekati dia tapi syak wasangka.
Jackson:tampar aku jap.
Pap! Dengan 1000 kuasa kuda,perempuan misteri tadi menampar Jackson. Siap berbekas lagi.
Jackson: bapak kuat. Aku tak mimpi rupanya.
*btw,kau ni spesis apa??nampak cam manusia. Yapi gigi taring kau panjang sikit. Dan muka kau nampak macam orang mati. Ke kau actor?? Pucat lesi macam x cukup protein.
Jackson duduk di depan laut. Betul2 depan. Dia memandang perempuan tadi kosong.(dia duduk atas batu,tapi pendek je batu tuh)
Jackson:kau nak kawan dengan aku x??
*aku okey je.aku banyak juga kawan manusia.
Perempuan (act budak perempuan)duduk sebelah jackson. Atas batu. Jackson ternganga.Jackson:what??kau cacat ke?mana kaki kau? Apa dah jadi?? Kau pernah pergi tempat nuklear?? Kau kena radiasi ke??
Bebel Jackson. Perempuan tadi menampar Jackson
*hoi,senyap ah. Membebel je.
Author:😑😑apa beza dengan kau??
*kau ni lagi sedih. Aku ni mermaid lah. Memanglah kaki aku macam ni.
Jackson:fuh,aku ingat kau cacat.
*eh,bulan. Cantiknya
Jackson tidak memandang langit. Dia hanya tunduk memandang tangannya.
*kau tak boleh tengok bulan ke??hah,kau wolverine kan??
Tsk tsk tsk!!
Perempuan tadi terkejut. Jackson menangis. Dengan teragak agak,perempuan tadi menepuk lembut belakang budak sebelah dis.
YOU ARE READING
Mermaid vs Vampire
Teen Fiction"Aku tahu kau benci aku,tapi boleh aku tahu kenapa??"soal Jackson. Dia selalu dengar kutukan di hati Jennie "Find it by yourself"marah Jennie. 4 tahun sebelumnya,mereka pernah jadi kawan. Tapi satu hari, segala galanya berubah. "Siwon,aku tahu yang...