Xiumin duduk di bangku sambil tersenyum manis.Dilihatnya gambar-gambar isteri kesayangannya yang dicintainya.Satu persatu gambar isterinya dilihatnya.Dari yang kurus sehinggalah yang semakin chubby.
"Bae..you're so cute,see..what happen to your body now,you're so chubby"
"Hye,oppa,stop call me chubby okay!"
Xiumin melihat si pemilik suara.Dia tergelak kecil.
Hye,dia ejek aku kot!
"Why?"
"Coz..saya chubby sebab awak bagi saya makan banyak-banyak!"
Xiumin tersenyum.Dia mengusap perutku yang semakin membesar.
"Oppa bagi awak makanan yang banyak..bukan untuk awak sorang je tau"
Xiumin tersenyum lebar lalu mencium perutku.
"Untuk anak kita jugak.."
Aku memuncungkan bibirku lalu mencubit pipi suamiku geram.
"Kalau anak kita chubby macam mana?"
Xiumin menyentuh bibirnya sebentar.Tak lama selepas itu dia tersenyum bangga.
"Baguslah macam tu!daddy dia chubby,mummy dia pon chubby,yeah!anak pon chubby!so~sweet!aha!"
Mataku membulat.
Apakah maksud Xiumin?chubby?Oh dear!No Way!X comel!
"Yah!I dont like it!"
"You dont like it?its okay,I like it"
Xiumin buat muka tak bersalah.Aku berdengus geram.Aku mula menapak langkah untuk meninggalkan Xiumin.
Apalah,anak chubby?!apa dia ingat ni keturunan chubby?erghhh..!
Wait!
Aku dapat rasa something.
Dia..
Dia pegang aku?
Hye,ingat ni drama slot samarinda ke?"Bae..I love you..please dont be like this..I cant..I cant life without you anymore.."
Auchh..
Dia buat ayat tu..
Sorry tak cair beb!"Huh,,ayat yang sama,,and always same,,xde ayat lain ke?"
"Nak ayat apa?oppa bukan pembuat novel yang banyak ayat sastera dalam otak"
Aku memandangnya geram.Ceh,laki aku ni,x sweet langsong!
"Try bagi ayat pickup line sikit"
"Tadi tu ayat pickup line lah tu"
"Menjawab!dah lah!tak nak layan awak,awak suka sakitkan hati saya!huh menyampah!"
Aku mula menapak langkah kembali.Namun dia masih memegang tanganku erat.
"I love you,more than I love myself.. so,please..dont be like this..i just want to make some joke with you,sejak awak pregnant awak always masam muka dengan saya..I dont like it..please be kind for me,care me like you care your self..and one more..everything yours..is mine..so please dont make me mad and do something to you bae.."
Aku meneguk air liur dengan payah.Ayat dia yang akhir tu..ada something wrong duh..
"But I'm pregnant..you still.."
"Yeah,i'm still do it if you make me mad..coz that..saya selalu cuba hindarkan diri dari marahkan awak"
Aku dapat rasakan suasana semakin tegang.
Urghh..tulah Jimin!kau suka bertindak tanpa berfikir!Aku memegang tangannya lalu membawanya ke bibirku.
"Cup'
Aku mencium tangannya lembut.
"Mian..saya xde niat pon"
"Its okay bae..But.."
Xiumin menunjukkan bibirnya.
Aku dapat mengagak sesuatu.
"Not now oppa.."
Xiumin mula menunjukkan muka tegang.Disebabkan takut diapa-apakannya,aku segera menciumnya.
"Cup'
Tak sampai 2saat aku terus cabut lari.Xiumin terpaku.
'Sekejap nya..'
Xiumin tersenyum setelah mendapati Jimin telah tiada di kawasan itu.
Getaran Oppo R9S di dalam saku jeansnya membuatkan Xiumin terdiam.Siapa pula yang hantar mesej tengah-tengah malam ni?
Let the most beautiful dream come to you tonite.Let the sweetest person come in your dream tonite.But dont make it a habit becoz I'm not free every nite; p
GOODNITE^^Xiumin tersenyum sendiri.Pencuri hatiku,kau memang seorang pencuri yang comel.Baru nak hantar mesej sweet macam ni bila aku dah marah..hahaha..so cute..
**
"Awak sayang saya tak?"
"Sayang"
"Kalau saya tak sayang awak awak still sayang saya ke?"
"Ani"
"Wae?"
"Coz,i'll kill you until you said you love me"
"Awak sayang saya?"
"Ya..sayang"
"Kalau.."
"If you tell me the same question again..i'll kill you now"
-annyeong!!how about my special story? hahahaha!tau tak sweet!hahahahaha!thanks baca,,nnti ada idea lagi,saya akan sambung speciak story okay?annyeong!
YOU ARE READING
Call You Bae
RomanceCerita ni hawa buat dan dapat idea lps dgr lagu Call You Bae by jimin (aoa) feat Xiumin (EXO),cerita ni pendek je,sekadar untuk gembira²,nak tau?jom layan cerita ni!