Den 4m lange padden

36 0 3
                                    

Det var en gang en gutt med navn Halvard. Han hadde to brødre som var 2 år eldre enn han. De hadde en ganske rik familie som hadde et fint hus inne i skogen. En gang da Halvard skulle gå til skolen hørte han en lyd . Da han hadde kommet et stykke inn i skogen. han hørte ikke hva det var et skrik som var så høyt at bakken begynte å riste. Han begynte å løpe hjem men da han så seg framover så kjente han seg ikke igjen. Men når han hadde gått et stykke så kom han til et vann så husket han hat ben hadde jo med seg fiske stang i sekken fordi de skulle fiske på skolen i dag det var jo bra tenkte han. (Men han viste ikke hva som lurte på bunnen av havet) han begynte å fiske Denver
første gangen fikk han bare tang da ble han litt arg men han fortsatte den andre gangen fikk han en diger fisk men han ga seg ikke da den tredje gangen så tok det en lang stund før han fikk napp. Men når han fikk napp så fikk han en onkelig stor fisk men det var ikke en fisk fordi den sa hei hvem er det som prøver å fiske. Meg først så trodde jeg det var Midgardsormen men når den hoppet opp av vannet. Men så var det bare et 2,5 meter langt rumpetroll. Han ble så forbauset at han besvimte. Men når han våknet opp så var jeg i en hule med en stor dam og der var rumpetrollet rompe trollet sa hat han måtte hente en spesiel blomst som han måtte gå over 3 fjell. Så finner du blomsten son at jeg kan bli til en stor frosk og hvis du nekter så spiser hjelperne mine deg. Men gutt en spørre gutten hvorfor hjelperne ikke kunne hente når det ikke er et menneske med dem. OK sa gutten jeg skal gjøre det. Etter at de hadde spist litt mat så sa rumpetrollet at nå må du virkelig komme deg på vei å gutten begynte å gå etter at han hadde gått en liten stund så sto det plutselig et troll foran han . Han ble veldig redd men så kom vaktene til rumpetrollet de var dyktige til å slos men de var ikke sterke nok til å ta ned den med sverdene så sa den ene at han skulle hjelpe til så husket han at han hadde jo fot et sverd av padden så  han tok opp sverdet og kappet av det ene beinet til trollet det kom et så grusomt skrik som var så høyt at han var siker på at amerika kunne høre. Da de hadde gått et lite stykke til så begynte han å se noen fjel som var så høye at han måtte spørre om vi skulle opp til toppen av de fjellene men da så hjelpeerne til rumpetrollet nei vi skal gå rundt. Da ble han veldig lettet men da han så hvor langt det var rundt så måtte han spørre om hvor langt det var rundt så fikk han som svar det er bare 100 km så ble han veldig slapp å spørte om vi kunne slå leir her i natt hjelpeerne sa at vi kunne slå opp et bål å si hva vi heter til verandre når de hadde slått opp bålet så så han at det var 4 vakter som het Liam, Leon, Lukas og Luka. Så introduserte seg selv han sa at han het Halvard og når de var ferdig med å prate så var månen langt på vei nedover. Så sa Lukas nå er det på tide å sove det er sent å vi har et langt oppdrag foran oss. Da jeg våknet så jeg at vi var i en fin skog med mange fine og høye trær. Men så så jeg at vi hadde satt opp teltene ved en liten bekk. Så han måtte bare gå ned til bekken å drikke litt men så hørte han en stemme som så du burde ikke drikke av den bekken! Hvorfor det? Me stemmen kom ikke til bake da ble han veldi usikker på hva han skulle gjøre men så bestemte han at han ikke skulle drikke av den bekken. Så gikk han opp til telte igjen så vekket han  Liam, Leon, Lukas og Luka. Så skulle de spise frokost men de hadde ikke så mye mat men det de hadde spiste de så startet de på turen rundt fjellet.

Eventyret om den 4 meter lange paddenWhere stories live. Discover now