0.1

10 0 0
                                    

Betina

Idag skulle jag börja på en ny skola, ny skola = nya snygga killar, men också att man är ensam dom första rasterna osv, helvete.

Jag vaknade av mig själv, nästan 100% säker på att jag vaknade lite för tidigt då mitt alarm inte ringde, men jag valde ändå för att trycka på hemknappen på min mobil 06:38, helvete, jag satte ju förfan klockan på 06:00.
Jag flyger i panik ut ur sängen tar på mig min ljusrosa odd molly kofta och mina ljusblåa jeans från ginatricot.

Jag tar sedan tag i min sminkväska och sätter mig och sminkar mig, jag tar allt från Foundation till ögonbryn osv.

När jag är klar ringer jag pappa och säger att han kan hämta mig, de går några signaler tills han svarar "jag är utanför" jag sätter mig upp och medans jag går mot hallen säger jag "kommer, puss".

Nervösiten stiger och jag bestämmer mig för att ta mina adidas superstar och min svarta hollies jacka, sedan går jag mot bilen och vi kör iväg till den nya skolan, i trofors.

När vi kommer fram till skolan ser jag bara dagisbarn överallt, jag kollar undrande men han går bestämt mot ingången som vi hade bestämt oss att träffas på.

Vi går mot ingången och öppnar dörren, till min förvarning var ingen där än förutom min lärare, Emma.

"Hei og velkommen til Samskolan, mitt navn er Emma og din mentor." Jag kollar på henne och inser att alla kommer snacka norska i denna skolan, men sen märker jag att jag står och stirrar i marken utan att säga något minst i 20 sekunder, jag kollar upp och svarar "Tack, det ska bli jättekul att börja här" säger jag med ett fakeat leende tillbaka, Aa verkligen "jättekul"..

Vi går igenom schemat, vart jag ska sitta, mitt skåp osv, tills de va dags för dom andra att komma in, helvete.

Alla barn stormar in och jag står kvar med min pappa utanför klassrummet så jag kan gå in ensam efter allt, jag vinkar hejdå och sätter mig längst bak, i hopp om att ingen ska märka av mig.

De satt ingen brevid mig tills någon med ljusbrunt hår och bruna fina ögon, och världens finaste leende sätter sig brevid mig.

Jag kollar undrande på honom i säkert 1 minut eller något, jag märker att jag stirrar och kollar tillbaka in i bänken, fan va pinsamt.

Jag märker att de nu är han som står och stirrar på mig i ögonvrån men bestämmer mig för att inte titta tillbaka.

"Hei og velkommen, i dag har vi en ny elev i klassen, Betina."

Hon pekar på mig och jag känner hur allas blickar vänds mot mig, då märker jag hur en kille ser exakt ut som han brevid mig, jag skiftar min blick mot båda och kollar undrande..
Fast han var lite speciellare, han hade inte lika långt hår, han hade på sig en vit t-shirt med en ficka på sidan och ett par slitna svarta jeans, Love that outfit thoooo.

Ny bok, wihoooo!!!!
Detta är då baserat på mitt irl liv just nu då jag har börjat i en ny skola och jag ville skriva lite okkk

Trust nobody - m.gWhere stories live. Discover now