KOMPOZİSYON YARI FİNAL KAZANANLARI;

59 6 5
                                    

Grup 4 bir yarışmacının ayrılması sonucu direkt finale kaldı.
Kazanan gruba gelirsek... 5. Grup yarı finalin kazananı.
Finalde ise herkes bireysel yarışacak. Konular belirlendi.

Şimdi gelelim yarı finalin kazanan kompozisyonuna.

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Gecenin karanlığı gibidir hayat; siyah, soğuk, hissiz. Leyl’in ardından doğan güneş gibi ufacık bir ışık beklersiniz, bir umut belki de.  Kimileri o ışığı görebilecek kadar şanslıdır, kimisi de o şansa hiç sahip olamamıştır. Ben o şansı kendi ellerimle kaybettim, hem de bir hiç uğruna.

Karanlığa mühürlü göz kapaklarımın arasına, bir yazarın suya damlattığı mürekkep gibi sızıyor siyahlık; Tanrı'nın kaderi dünyamı geceye boyuyor. Oysa ne çok severdim ışığı, yüzüme vuran o güneşin yakıcı sıcaklığını; umut çiçeğini ruhumun ormanında yeşerten.

O çok sevdiğim yaz günlerinden biriydi, okuldan çıkmış eve dönerken bir anlık baş dönmesi hayatımın karanlığa dönüşmesinin başlangıcı olmuştu. Birileri beni hastaneye götürmüş, yapılan kontroller sonucunda beynimde bir tümör olduğu saptanmış ve tümör çok geçmeden görme yetimi elimden almıştı.
Gözlerimi kaybettikten sonra insanların maskelerinin ardındaki kişileri görmeye başlamıştım her ne kadar etrafı göremesem de. Acı; sonsuz ve yağmurlu bir gökyüzü oluyor hayatımda. Ruhumun duvarlarını ıslatan yağmurun altında ufak bir mum ateşi gibiydi umutlarım. Yağan yağmurun koynunda yaktım her birini ve acı, her birinin üzerine sel oldu. Umutlar söndü, tekrar yandı ve tekrar söndü; mum, her seferinde daha da parçalandı. Eğer körseniz ve insanlar bunu sonradan fark ediyorsa size acıma ile yaklaşıyor, sanki siz işe yaramaz biriymişsiniz gibi davranıyor. Oysa siz sadece teknik olarak görmüyorsunuzdur. Kalp gözü denilen manevi gözle bakıyorsunuzdur etrafınıza.

Hayat bize her zaman sürprizler hazırlar; sonucu her ne olursa olsun asla vazgeçmeyin. Bir saniyenin bile önemini bilip hayatı boş geçirmeyin.

≈≈≈≈≈≈≈≈

    5. Grup Jürisi Asya Keskin Grup hakkında özel röportaj verdi!

    Bakalım neler demiş?

Bir kaç sorum olacak cevapların kazananlar için önemli rol teşkil etmekte. Hazırsan ilk soru ile başlayalım.

Tamam.

Grubun sağladığı uyum hakkında ne düşünüyorsun? Nasıl bir efor sarfettiler?

Büyük bir çabayla ve uyumla çalıştılar. Ellerinden geleni yaptılar.

Pekala.  Grup içinde herhangi bir sorun çıktı mı?  Nasıl başa çıktın?

Hiç bir sorun çıkmadı. İkisi de anlayışlı ve hoşgörülüydü.

Yazdıkları konu hakkında bize biraz bilgi verir misin?

Onlar körlük hakkında bir yazı yazdılar. Betimleme yapmanın çok önemli olduğu kanısına varıp, doğru bir yolda ilerlediler.

Peki nasıl bir yol izlediler?  Bu konu hakkında da kısa bir özet geçer misin?

Betimleme ve soyut örneklere yer verdiler. Işık, renkler... Bir körün en dokunaklı kayıplarını ele alıp bunların üzerine yoğunlaştılar.

Jürisi olduğun gruptan memnun muydun?

Evet, hem de çok. Sorunsuz bir görevdi.

Bildiğin üzere yazdıkları metni ve grup içi çalışmayı oyluyoruz. Senin oylarını da duymak isteriz.

Takım çalışması: 50 puan
Yazım yanlışları: 15 puan
Giriş:9
Gelişme:8
Sonuç:8

Son olarak onlara söylemek istediğin bir şey var mı?

Öncelikle, bana bir sorun çıkarmadıkları için teşekkürler. Ayrıca yaptıkları çok kolay bir şey değildi. Takım halinde yazmak gerçekten zordur. Tebrik ediyorum, iyi bir iş çıkardınız.Birde ikisininde çok tatlı kızlar olduğunu söylemeden edemeyeceğim😊

Röportaj için teşekkür ederim.

Asıl ben teşekkür ederim.

-----------

Gelelim bazı jürilerin kompozisyon için yaptığı yorumlara....

Buse Kocabıçak (ben)
Takım çalışması ve uyumları çok güzeldi keza yazdıkları kompozisyon da emeklerinin güzelliğini yansıtıyordu. Konu kolay mıydı?  Hayır. O duyguları geçirmek, gerçekten zor iştir.  Onlar bunu bir takım halinde yapmayı öğrendiler ki amacımız da buydu. Her şeyden önce arkadaş oldular. Sonra ise takım. Gerçekten istekliydiler bunu da yaptıkları çalışmada gösterdiler. Gelelim kompozisyona,  gayet iyi lakin bazı yerlerde kopukluklar var.  Ona rağmen gayet hoşuma gitti. Grup içinde Yarışma Yöneticisi olarak bulunduğumdan grup jürisi gibi bir puanlama yapacağım.

Takım çalışması: 50/50
Yazım yanlışları: 20/19
Giriş:10/9
Gelişme:10/10
Sonuç:10/8

Asya Keskin (Grup Jürisi)
Bir kaç noktalama ve yazım hatası var ancak çok göze çarpmıyorlar. Anlam ve mantık çelişkileri var. Tümör olması kendi seçimimiz değildir. "Kendi ellerimle kaybettim." kısmı olmamış. En sonda soyutluktan somutluğa bir geçiş var. Çok keskin bir geçiş. O da duyguyu biraz bölüyor. Son cümle de biraz sorun var sanki.

Takım çalışması: 50/50
Yazım yanlışları: 20/15
Giriş:10/9
Gelişme:10/8
Sonuç:10/8

Öznur Güneş
Yazımı yanlış herhangi bir kelime görmedim. Noktalama işaretleriyle sıkıntı yok. Gayet özenilmiş bir şekilde güzel bir halde yazılmış. Betimlemesi iyi olsada sanki bazı yerlerinde kopukluklar meydana gelmiş. Konudan konuya atlaması zorunlu gibi birden ona bağlamış. İlk başta karamsar intihar etmek isteyen birini görüyoruz fakat sonradan tümör diyerek bizi başka bir şeye aktarıyor.

Yazım yanlışları: 20/19
Giriş:10/5
Gelişme:10/7
Sonuç:10/4

Çağla Nur Asal
Şimdi yazım yanlışları var ama düzeltilmeyecek ve çok göze batan şeyler değil. Bazı yerlerde çok keskin geçişler olmuş bu biraz bölmüş metni. Soyut ve somut birbirine uyumlu olmamış. Bunun sonucu mantık hataları oluşmuş. Sonu güzel ama sanki biraz sıkıntı var gibi.

Yazım yanlışı:20/18
Giriş:10/6
Gelişme:10/4
Sonuç10/3

Genel puan;
Takım çalışması: 100
Yazım yanlışları: 71
Giriş: 27
Gelişme: 31
Sonuç: 23

Not:  Diğer iki jüri okul nedeniyle eleştiri ve puanlamada bulunmadılar.

Gelelim Final etabına. Yarışmacıların Cumartesi saat 21.00 'a kadar vakitleri var. Pazar saat 14.30' da kazanan buradan bildirilecek ve ödülleri verilecek. Görüşmek üzere.

Wattpad Yardımlaşma, Keşfedilme ve Etkinlik Grubu yöneticisi Buse.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 30, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Beni KeşfetHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin