Luna zit de laatste tijd totaal niet lekker in haar vel...onverklaarbare klachten als migraine, spierklachten etc.
De huisarts denkt stress...Maar waarvan?Luna kent haar man Elisio al 20 jaar.
Een goede man, harde werker en een super papa vóór hun 2 dochters.In een diepzinnig gesprek vertelt ze haar hartsvriendin Dilma wel dat Elisio zich de laatste tijd vreemd gedraagt, maar ze kan er haar vinger niet opleggen.
Dilma kalmeert haar en zegt dat het waarschijnlijk tussen haar oren zit.Luna bespreekt na een week het geval met haar zus Bella...
"Elisio is vaak weg en als ik hem bel pakt hij niet op! Dat doet hij nóóit". Zegt ze weemoedig.Bella is spiritueel aangelegd en stelt vóór om aankomend weekend naar een spiritueel beurs te gaan.
Gewoon even checken of luna's klachten medisch of eventueel van indirect stress komen.Als Elisio die in het weekend pas in de ochtend thuiskomt en omgeven word door een bekende geur van vrouwen parfum, en ook nog vertelt dat hij autopech had...weet Luna het zeker...hier klopt iets niet.
De beurs is een ratjetoe van zweverige mannen en vrouwen, waarbij de flower power tijd lijkt stil te hebben gestaan.
De wierrook geur geeft luna een meewarige gevoel...ze neemt samen met bella plaats een dame genaamd Isis.
De vrouw kijkt geconcentreerd naar Luna.
Bijna met een blik van medelijden, zegt ze: "Je zit bij de verkeerde man!"
Luna en Bella kijken elkaar verbaasd aan..........Verkeerd?! We kennen elkaar al meer dan 20 jaar!
"Dat kan. zegt Isis.
jullie zijn bij elkaar gekomen om een relatie uit een vorig leven af te sluiten. "Ik noem het de tol van levenslessen.
Onze reading-tijd is om en er staan nog mensen vóór Isis in de rij.Luna en Bella druipen af.
"Jij ook altijd met je zweverige gedoe! snauwd Luna nog vol ongeloof naar Bella.
In de auto oppert bella om even samen een hapje te gaan eten. Maar luna krijgt weer migraine en Bella zet haar thuis af.Vermoeid thuis aangekomen ziet ze aan de achtergelaten rommel dat Elisio net gehaast de kids naar zijn ouders had gebracht.
Zijn IPad lag nog onafgesloten op tafel en de spullen van de kids lagen her en der.
Elisio zou ze vóór het weekend naar zijn ouders brengen voor een logeerpartij.Nogal suf, probeert ze de laptop af te sluiten alvorens ze haar bed induikt.
Plots ziet ze dat zijn account nog online openstaat.Ze kijkt wazig maar herkent nóg wel haar vriendin Dilma als zijnde de vrouw die kussend onder haar man Elisio ligt op de vulgaire foto.
Nog zichtbaar in schock en vol ongeloof, neemt ze vluchtig twee aspirines en belt vervolgens in paniek haar zus Bella.
Die staat binnen één kwartier bij Luna in de woonkamer en luurt geschokeerd naar de foto in de inbox van Elizio."En nu?! Maak eerst shotscreens!
Confronteer hem daarna met alles en flikker hem direct het huis uit met al zijn rotzooi en gooi die laptop vanuit het raam boven op zijn auto, als hij zijn spullen komt halen! oppert Bella."Néé Bella, zei Luna bedaard doch ziedend van binnen.
"We gaan nu naar Dilma toe! "Ik geloof dit nog steeds niet!" Zegt Luna terwijl ze snel de deur uitlopen.Ze parkeren de auto in een ándere straat.
Daar aangekomen worden ze door een buurvrouw van Dilma, die Luna hèrkent binnen gelaten in de goed beveiligde flat met code vergrendeling.Dilma opent spontaan en vervolgens in een reflex zichtbaar geschrokken de deur in haar badjas.
"Zat je op je lover te wachten?! Spuwde Bella op een kalme cynisch toon.
"Néé hoor! Loog Dilma.
"Ik wilde graag een avond alléén relaxen! Beantwoord Dilma stotterend."Ohh ja? Gilde Luna terwijl zij en Bella in koor Dilma dwingend opzij schoven en de woning vrijpostig binnentraden.
"En die 2 glazen wijn op tafel?!..."Of heb je een alcoholprobleem?! Siste Bella terwijl ze langzaam naar de slaapkamer van Dilma schuifelde.
Wenkend en rollend met haár ogen naar Luna, alarmeert ze haar op iets verdachts in de slaapkamer.
"Oké!....Stop! met jullie ondervragingen! Riep Elisio die plots in zijn boxershort achter hun stond.
"Ik wou het al véél eerder tegen jou vertellen Luna.
"Dilma en ik houden echt van elkaar. Het was nóóit onze bedoeling om jouw en de kinderen hiermee pijn te doen.Bella kookte inmiddels van woede en kon niet langer toe blijven kijken naar de tenenkrommend schouwspel, van Elizio's bedrog.
Ze nam woest het hef in handen en greep Luna al tegenstribbelend, mee naar de voordeur.
"We gaan ons niet verlagen tot jullie niveau!
"Ik stel wel vóór dat je een goede advocaat in handen neemt Elisio!
"Want na de scheiding inclusief alimentatie, zul je Dilma nog "Harder" nodig hebben, vóór eten en onderdak!"De naam klaploper en lozer is nog te zacht uitgedrukt vóór jou verraad.
"Hoe kun je nou je eigen vrouw na al die jaren zo bedriegen met haar eigen vriendin?!Na een aantal jaar is Luna alwéér gelukkig na de scheiding van elisio.
Dilma werd al na 5 maanden vóór een ander vrouw, een serveerster van 26 jr ingeruild door Eliso.Volgens de zus van Elisio, woont hij berooid en verslaafd aan drank, weer bij zijn bejaarden ouders.
Luna zal het een zorg wezen.
Ze ligt in de zon, met een grote bak Malaga ijs bij 't zwembad van haar huis op Ibiza.Haar dochters rennen vrolijk achter elkaar aan om de riante zwembad heen.
Naast haar zit haar man Pablo met hun inmiddels 1 jaar oude zoon Mauricio.Pablo is eigenaar van de Club waar Luna een paar jaar na haar scheiding uitging met Bella tijdens hun vakantie in Ibiza.
Daar leerde ze bij toeval Pablo kennen, die heel anders was in zijn benadering.
Niks macho gedrag of een irritant player, gewoon een wederzijds geintreseereerde gesprek over elkaars hobby's en passies.Ze werden vervolgens na een afstands relatie van zes maanden, waarbij ze veel belden en contact onderhielden via internet grenzeloos verliefd!
Toen ze romantisch blootvoets op het strand van Ibiza trouwden was onder andere Bella hun getuigen.
Inmiddels is Bella is vóór een weekje bij hun op Ibiza komen logeren.
Ontspannen trekt ze nog een paar baantjes in de azuurblauwe zwembad met uitzicht op de zee.Spijt van haar mislukte huwelijk met Elisio heeft Luna niet.
Door wrok te blijven koesteren zou ze het bestaan van hun twee prachtige dochters ontkennen.Nee! Luna was blij dat ze juist door Elisio bittere levenslessen heeft geleerd.
Hij passeerde haar leven om haar onbewust richting haar soulmate te drijven.Daardoor kwam tenslotte Pablo totaal onverwachts haar leven binnenwandelen.
Precies zoals Isis toendertijd had voorspeld.Pabo liet haar laten zien wat oprechte corresponderend liefde inhield.
Door hem heeft ze aan den lijve ondervonden dat niet alle mannen schuin marcheerders zijn!Luna en Pablo relaxen en genieten van hun koude Mojito.
Ze knuffelen elkaar met een intense passionele en liefdevolle blik.Hun zichtbare geluksgevoel en kostbaarste bezit is toch wel omringd te zijn door hún gezin en familie.
Dat is onbetaalbaar.........
JE LEEST
Luna's tweede kans
RomanceDe gehuwde Luna lijkt een perfecte burgelijke gezinsleven met haar man Elisio en hun twee jonge kinderen te leiden. Al snel ontdekt Luna op een wrange manier, dat perfectie niet bestaat. ©Copyright: By Isaudina© Het is wettelijk verboden om míjn ve...