Her yil bir Paskalya sözü geciyor ve kimse bunu bilmiyor.
Nedir bu Paskalya?
Tavşan ve boyanmış yumurta bayrami mi?
Paskalya Hristyanlar için geleneksel bir bayramdır. Her sene kutlanır. Geleneksel olarak tavşan ve boyanmış yumurtalar Paskalya'yı sembolize eder.
Neden tavşan ve boyanmış yumurta?
Yumurta yeniden doğuşu, yeni yaşamı, dirilişi temsil eder. Tavşan yılda seksen yavru yumurtladığı için bereketi temsil eder.
Peki ama nedir Paskalya?
Türkçeye Rumca Pashalia sözcüğünden türeyerek giren Paskalya sözcüğünün kökeni İbranice Pesah kelimesine dayanır. Latince ve Yunancaya da İbraniceden geçen bu kelime "dokunmadan geçmek" anlamına gelir ve İsrailoğulları'nın Mısır'daki esaretten kaçışına veya İsrailoğulları'nın ilk doğan çocuğunun canının bağışlanmasına gönderme yapar.
İsa'nın dirilişi neden bu kadar önemlidir?
Aklanmamız için ön koşul.
Romalılar 4:25
"İsa suçlarımız için ölüme teslim edildi ve aklanmamız için diriltildi."Eğer o dirilmeseydi aklanamazdık.
O'nunla birlikte dirildik!
Efesliler 2:4-7
"Ama merhameti bol olan Tanrı bizi çok sevdiği için, suçlarımızdan ötürü ölü olduğumuz halde, bizi Mesih'le birlikte yaşama kavuşturdu. Onun lütfuyla kurtuldunuz. Tanrı bizi Mesih İsada, Mesih'le birlikte diriltip göksel yerlerde oturttu. Bunu, Mesih İsada bize gösterdiği iyilikle, lütfunun sonsuz zenginliğini gelecek çağlarda sergilemek için yaptı."
Mesih'in dirilmesi bizim nasıl dirileceğimizi gösterir.
Yeniden doğmak için ön koşul.
1. Petrus 1:3
"Rabbimiz İsa Mesih'in Tanrısı ve Babasına övgüler olsun. Çünkü O büyük merhametiyle yeniden doğmamızı sağladı. İsa Mesihi ölümden diriltmekle bizi yaşayan bir umuda, çürümez, lekesiz, solmaz bir mirasa kavuşturdu. Bu miras sizin için göklerde saklıdır."Bir kişi Mesih İsa'ya iman etmişse o kişi yeniden doğmuş olur. Ona yeni bir ruh verilir. O kişi artık eski olduğu kişi değildir.
Kutsal Ruh'un gönderilişinin ön koşulu.
Elçilerin İşleri 2:22-23, 32-33
"Ey İsrailliler, şu sözleri dinleyin: Bildiğiniz gibi Nasıralı İsa, Tanrı'nın, kendisi aracılığıyla aranızda yaptığı mucizeler, harikalar ve belirtilerle kimliği kanıtlanmış bir kişidir. Tanrının belirlenmiş amacı ve öngörüsü uyarınca elinize teslim edilen bu adamı, yasa tanımaz kişilerin eliyle çarmıha çivileyip öldürdünüz. .....,Tanrı, İsayı ölümden diriltti ve biz hepimiz bunun tanıklarıyız. işte bu yüzden O, Tanrının sağına yüceltilmiş, vaat edilen Kutsal Ruhu Baba'dan almış ve şimdi gördüğünüz ve işittiğiniz gibi, bu Ruhu üzerimize dökmüştür."O'nun dirilişi olmadan gerçeklere (Kutsal Ruh'un dökülüşü) sahip olamazdık. Pentekost gününde açıklanan aynı Ruh bugün İsa'ya iman edenler için de hazırdır.
İşte, İsa'nın ölüp yeniden dirilmesini bu yüzden kutlarız. Çünkü biz İsa dirilmeseydi yeniden doğup, kutsal kılınıp, Kutsal Ruh'la donatılıp, O'nunla birlikte diriltilip göksel yerlerde oturtulamazdık. İsa'nın dirilmesi bu yüzden önemlidir. Hristyanlar için bayram günüdür çünkü kurtuluşumuzu simgeler. Nasıl kurtulacağımızı bize anlatır.