*två månader senare*
Om en vecka kommer mamma och pappa hem!! Jag är något otroligt taggad över jullovet, mamma och pappa ska stanna hemma extra länge denna gång för att umgås med oss. Jul är något vår familj tar på grovt allvar så alla måste vara hemma.Idag är det Onsdag. En vecka kvar till jul det vill säga julavslutning, alla klär upp sig och skolan bjuder på fika. Jag har en lite längre röd klänning, den perfekta nyansen för att matcha mitt röda hår. Ett par snygga klackar som passar perfekt till de vita på min tomteluva som jag har på huvudet. Fabian skjutsade mig idag och jag mötte Valentin utanför skolbyggnaden som planerat. Han räcker mig sin hand och vi går in till skolan. Hans signaler kan jag inte tyda men vi pratar varje dag. Och ringer varandra på kvällarna. Något finns där, de är jag säker på men vad är en annan femma. Han och jag har gått ut "offentligt" med att vi är vänner och jag har faktiskt dumpat de andra jag brukade vara med. Ingenting jag skäms över, är mest glad över att slippa dem. Efter avslutningen så ska jag faktiskt för första gången hem till honom. Pirrigt? Ja, verkligen. Men inte bara för att jag aldrig varit där utan för att han bor själv.
Rektorn talar om någon Sala i aulan. Han har på sig ögon och en svans. Snälla kan detta vara över. Efter ytterligare 30 minuter är han äntligen klar och de frivilliga efterfikat är så tar jag Valentins hand och vi lämnar skolans område.
Han bor väldigt centralt må jag säga. Jag har ju kört hem honom men jag har aldrig varit upp i lägenheten. Jag kliver in tätt efter honom och tar av jacka och skor. Väskan lägger jag på golvet intill hatthyllan. Jag följer hans rörelser och vi hamnar i köket. Hans lägenhet är verkligen stor. En trea på hur många kvadratmeter vet jag inte. Han berättar att hans andra rum som då inte är sovrummet är ett gästrum samt att han har lite träningsgrejer där inne. Jag sätter mig vid hans barbord även kallad matbordet och inspekterar vad han gör. Han tvättar vindruvor. Min favorit, lila och saftiga.
"Jag vet att du inte sett så mycket men, vad tycker du?"
"Underbart, jag gillar den."
"Haha bra de iallafall då vi lär spendera tid här med." Jag ler mot honom och vi går till vardagsrummet och pratar tills vi bestämmer oss för att slå på en film. Medan han slår på filmen så går jag till toaletten för att byta till byxor men så dum som jag är så har jag jeans med mig, äh de får faktiskt lov att duga. Jag går ut för att se filmen Edward Scissorhands! En underbar film som jag faktiskt somnade till.Jag vaknade nästa morgon, dock inte i soffan där jag har minnet av att jag somnat. Klockan var inte mycket när jag somnade men jag var så trött. Jag vänder mig om och ser något jag inte var beredd på. En topless Valentin! Jag kollar ner och märker att mina byxor är borta. Vad ska jag göra. Jag kliver ur sängen och smyger till hans garderob. Jag snor ett par mjukisar och trär på dem. Inne i vardagsrummet lyser solen in och jag går ut på balkongen för att känna lite av känslan när man får solen på sig. Jag står där och tar en bild på utsikten och skickar ut den på Snapchat. Jag börjar tänka, Valentin verkar iallafall vilja mer än att vara min vän. Och han har varit så på och mysig med mig på senaste tiden. Jag fortsätter tänka tills jag känner ett par armar krama om mig. Jag ler och vänder mig om och ler. Han ser ner på mig, han har inga glasögon på sig men ler nyvaket ner mot mig. Jag har stor lust att kyssa honom men jag vet inte iallafall inte än. Han fortsätter att granska mig men säger snart:
"Godmorgon Freja."
"Godmorgon Valentin, har du tagit av mig mina byxor inatt?"
"Hehe, ja. Jag tänkte att de inte är de bekvämaste att sova i jeans och sen så ville jag inte låta dig sova på soffan så jag la dig bredvid mig. Hope you don't mind."Jag ler mot honom och släpper från kramen för att gå in. Han kommer bakom mig och föreslår frukost. Han tar på sig sina glasögon och börjar plocka fram frukostmaterial. Jag sätter mig ner på en utav stolarna och börjar att bre min macka. Han tittar på mig och verkar tänka på vad han ska säga. De går en stund tills jag öppnar munnen.
"Vad tänker du på? Du verkar fundersam."
"Jag tänker på enhörningar och regnbågar."
"Seriöst? Svara."
"Jag tänker på dig och mig men mest dig."
"På vilket sätt?" Nu börjar jag bli nyfiken men också orolig om hur han kommer svara.
"Vi har umgåtts länge nu, jag känner mig mått friendzonad." Jag tittar storögt på honom och kastar mig till honom för en kram. Jag tittar honom i ögonen när jag släppt och växlar mellan ögon och mun. Det tar inte lång tid innan vi delar vår första kyss och det slår fyrverkerier i magen på mig. Kyssen är så full av längtan och jag lägger armarna om hans nacke för att kanske få komma närmare. Utan att bryta kyssen så hoppar jag över till hans knä där jag sätter mig med benen på varsin sida om honom. Jag känner hur han ler i kyssen och jag gör ett mellanrum mellan läpparna och lutar min panna mot hans jag blundar och biter mig löst i underläppen.
YOU ARE READING
Något nytt, något bättre
Teen FictionHan bara satt där, så perfekt. Hur beskriver man perfekt? Ja, jo tjena. Det är så Freja tänker om sin labbpartner i NO. Freja är populär och har allt. Enligt normen så borde hon vara tillsammans med en av de populära killarna, inte den väldigt sny...