Ini Kiera lah!

199 12 9
                                    

Nama aq Syakirah.Anak bongsu abah dan ibu.Lahir2 je aq dh ada kat uma banglo tepi laut nie. (Tk de gmbar) Sampailah sekarang,aq dh tamat SPM.

Abah aq ialah ahli Geologi yang kerap berulang alik keluar negara.Sejak kami dh besar nie,abah slalu bawa ibu ke Oversea.

Sekarang nie abah dan ibu 'terbang' lagi.Kami jadi 'Yatim' untuk tiga bulan.Hehehe....

Hidup aq tk pernah rasa kurang.Sebab,semuanya dh tersedia.Makanan,pakaian...

....permainan dan orang yg tersayang....

*******
Keira,dh siap?Diorang dh lama tunggu."kata along"

Ok,tengah siap la nie...."balas aq"

Iee,budak nie...Makanlah game tu!"kata along"

Maaf!Keira lambat.Wah,Moon pon adalah!(Moon ialah kawan baik aq)

Assalamualaikum!Kau baru bngun ke hah?"kata Moon"

Adui.Naik reput along tunggu,baca doa cepat angah."kata along ke angah"(angah ialah abg kesayangan aq yg tk pernah marah)

Aq dengar kau ke China lagi.Betul ke Moon."soal Keira"

Macam biasa teman mama cari barang butik die.."kata Moon"

Kau cuti nie buat ape."soal Moon"

Aku nk...Belom aq habiskan cakap along dh sampuk...

Keira kena kerja,Moon.Ibu suruh die jagakan butik nanti."kata along selamba"(nie pulak along kembar.Perangai diorang jauh beza macam langit dengan bumi.

Angah,betul ke ape yg along cakap siang tadi?

Tanya la along angah tk campur."balas angah pendek"

Betullah dik,muka along nie nampak macam penipu ke?"kata along rinkas"

Apa nie!Macam konspirasi nk jatuhkan Keira je!

Konspirasi ape pulak?Bekerja nie seronoklah Keira.Jumpa kawan baru,belajar benda baru.Keira kan nk masuk 'u' tak lama lagi."kata angah panjang lebar"

Entah,along dengan angah dulu,buat kerja sambilan tau masa tunggu SPM.Apa yg kami nk,semue usaha dapatkan sendiri.Sebab tu sekarang kami dh cemerlang,gemilang,terbilang!"kata along sambil mengetuk kepala Keira menggunakan surat khabar yg sedang dibacanya"

Tak nk!Keira tk nk kerja kt butik!

Keira tk nk kerja kt butik!Tolonglah along...Keira tk suka layan mak datin...."rayu aq"

Alasan entah apa2.Pemalaslah tu."balas along"

********

Love You Miss CleanerWhere stories live. Discover now