Waah!Luasnya hospital nie!
Emm,macam mane nk cari penyelia nie?Adik nk pergi mana?"kata seorang abg nie"
Saya nk cari penyelia.
Jom ikut abg,abg nk kesana jugak."kata abg itu"
Err..Naik motor ke?"tanya aq"
Yalah.Jauh klau jalan kaki"kata abg itu"
Tk ape ke nie?
*******
Klau die nk culik aq,terjun je la..
Dah sampai."kata abg itu"
Betul ke nie.Macam stor lame je.."kata aq dengan selamba"
Kita ade org baru,"kata abg tu"
Assalamualaikum,saya Keira
Ni Suryati-Waalaikumusalam.
Ni Amma Patchiammah-Hai.
Ni Idah-Hmm..Makan(kebetulan die tngah makan)
Ni Rauf,ade sorang lagi bangla tk dtg-Apa khabar
"beritau abg itu"Abg plak sape?"tanya aq"
Panggil aq abg Lan je,aq penyelia yg ko cari tu."balas abg Lan"
La...Ye ke?"aq bingung"
Bagus!Ahli kumpulan kita bertambah.Aku dh penat buat kerja sorang2."kata Kak Idah"
Kau tu tau penat mengular je.Bukannya buat kerja pon."balas abg Lan"
Oit,cakap baik2 ye.Aku nie berintegriti."Kak Idah tk puas hati"
Nah,nie uniform kau.Klau nk berhenti pulangkan tau.Klau tk gaji hangus."kata abg Lan"
Ni tag petugas.Klau tk pkai nie,kau tk leh buat kerja dalam wad."katanya lagi"
Err....Bang,kerja kliner kat sini macam mana? Sapu sampah je kan."soal aq"
Kau dh tk sabar nk keje ye,tk pe kejap lagi Idah ajar kau."balas abg Lan"
Lagi satu,kt sini tk panggil kliner.Kita panggil 'OP' atau OPERATOR."kata abg Lan panjang"
********
Em,jom ikut akak.Kau bawak botol sabun nie.Petang nie kita buat di wad tulang."ajak kak Idah"
Tulang??!"dalam hati aq"
Waaahhh...Panjangnya!Kita buat dua orang je?
Kau bayangkan sebelum nie akak buat seorang.Dah,jom ambil troli.(kak Idah)
Slalu troli kt setiap tinggkat ade satu je.Biasanya orang letak kt depan tandas atau tangga.Yang penting bukan dalam wad.(kak Idah)
Kenapa sampai empat mop kak?
Setiap mop itu digunakan di tempat berlainan.(ringkas kak Idah)
Sebelum tu,jgn lupa pkai sarung tangan.Ambil je kt troli ubat.Klau tk de,mintak pada nurse.( terang kak idah)
Okeyy.
Bawak kain buruk dengan baldi tu.Kita buat pengelapan dulu.Lap habuk kat perabot,papan tanda,mana2 yg kau nmpak habuk.(kak Idah)
Patut la wad tulang,rupanya utk pesakit tulang.
Tk siap lagi?Kau berangan ke pe?(tanya kak Idah)
Eh,lajunya akak....
Kita kena cpt ade bnyak lagi kerja nk buat.(bebel kak Idah)
Selepas berjam-jam...
Gila...Pukul 11.30 malam baru sampai.Aku tk tau jadi kliner seteruk nie.
Akhirnya... berakhir jua...
Huu penat nya...Malas nk mandi.Dahlah tk de heater.★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Bersambung...
Vote&Comment
Maaf la tk best sngat,sbb nie first story saya..
YOU ARE READING
Love You Miss Cleaner
RomanceHyy.My name is Marsha.Nie first story saya..Harap enjoy baca story saya.Jgn lupe vote and comment.Jgn kecam ye klau typo...Byeee.