Part 1.Negarea

5 2 0
                                    

Trage aer, inspira, respira.Se poate , da iubita.

Am ajuns sa ma intreb ce nu este bine, ce fac gresit.Sa te indoiesti de tine, citesem undeva, este o otrava mai rea decat ceanura.Nu te face productiv,ceea ce insemna ca nu activezi la locul de munca cum iti cer standardele, ceea ce inseamna ca nu o sa mai aiba nevoie de tine, ca o sa te dea afara caci ca tine sunt, si inca cati.Daca nu muncesti nu ai bani .Iar daca nu ai bani, iubita,aici, nu poti face nimic.Stii asta, doar ca iti place sa te minti, suntem mai masochisti pe zi ce trece.De exemplu : Astazi te gandesti sa iesi din casa, sa vezi lumea caci nu esti un antisocial,fereasca sfantul,iti dai seama pe drum in calatoria vetii tale ca pe stomacul gol nu a cucerit  nici Stefan cel Mare tara , asa ca mergi sa iei ceva cat se poate de convenabil dar si sațios ca bani, tati,nu avem sa aruncam;deci mergi si iei ceva fast-food caci deja din pricina numelui te-a si convins, ce sa zic, esti cumparat pe jumatate.Cumperi mancarea  care te ingroapa mai repede langa bunica Maria, o mananci si repede ca , sa fim seriosi, nu ai timp de pierdut si pe langa, iei o gurita de cola, nu mult ca te omoara, nu?Dupa, dai banii unor oameni sa tipe la tine ca nu esti bun caci ai nevoie de o diploma , te plangi, nu mai vrei sa participi in aceasta lume care nu te intelege si dai alti bani ca sa obtii un job la care tipa altcineva dar esti platit si asta este important.Dupa din baniii castigati ca un om civilizat, platesti gunoiul caci asa e frumos,platesti cand esti in oras si ai nevoie la baie, sa te lase un minut sa te usurezi;dai apoi ultimii banii pe conserve nesanatoase caci trebuie si tu sa supravietuiesti cumva.
Unde am ramas, nu ai bani..Daca nu ii ai, chiar si necesarul de 100 de lei, esti privit ca un jucator de speță joasa.Deci ca in orice joc, oricat de bun sau sau prost ar fi, scopul tau este sa ajungi la nivelul maxim,chiar daca la noi, acela se termina cu moartea.Ne place sa ne facem rau asa de mult.

Am ajuns sa port o cruciulita la gat, gasita, ca nu dau banii pe asa ceva, gandindu-ma ca va fi mai bine.Bipolara.Asa sunt, nu?Asa cred eu, eu despre mine.Starea aceasta este definita ca si cea a unui corp care are doi poli.Polul Nord si Polul Sud, si ca in desenele animate, unul este bun iar altul contrar.

Uneori, ca si in momentul de fata, ma urc in mijlocul de transport cu gandul ca vreau sa ajung cat mai repede la destinatie dar cand incep sa ma apropii, captivata de priveliste si de ganduri,scenarii imposibile,parca nu as mai cobora.De data aceasta, trebuie sa cobor caci daca toti oamenii ar face ca si mine, am fi captivi in metrou pana nu am mai avea puterea de a ne ridica.Deci, inevitabil, am muri.

Ma ridic,dau prioritate celor grabiti, caci eu nu duc lipsa de timp, si cobor.Prea cald, ziua asta imi aminteste de momentele in care duceam gunoiul cu verisorii mei Paul si Stefana, ca sa trecem pe langa blocul care avea cele mai bune ciresi, cele mai mari si zemoase,dupa noi.Desigur ca ghena cu resturi menajere era aproape de casa iar noi pierdeam timpul facand planuri complexe spre cucerirea pomului.Chiar daca nu reuseam sa luam prea multe, inaltimea invingang glorios planul nostru bine gandit, pe bordura, caci langa bloc ne alungau locatarii; Plecam acasa sa nu ne pedepseasca mama,tata sau fratele cu putere, desigur mai mare ca a noastra.Bai, cand imi amintesc de acestea , nu imi vine sa cred cat de naivi putem fi dar si ingeniosi caci stiam intotdeauna sa negociem timpul de stat afara .

Okey, gata cu astea caci trebuie sa ajung sa imi platesc chiria.Nu stau in cea mai placuta garsoniera sau cel mai avangardist cartier dar cu toate acestea trebuie sa ii platesc proprietarului serviciul pe care mi-l ofera.Omul care intelege cat de cat ce spun este Matt, tipul care imi fura banii si 2 ore din viata povestind cum ar fi avut el o viata mai buna daca statea cu tatal sau in Florida.Dar tatal lui este deajuns de zgarcit incat sa il lase aici trimitandu-i bani in Romania rare ori de sarbatori , furand sansa de a incepe ceva deosebit pe bani destui.O viata mai buna poti avea oricand,oriunde, chiar si acum,aici, citind dar asta depinde de tine,obisnuiesc sa ii rapund discursului sau asa mereu cand vin sa ii dau banii de chirie.Stiu ca nu mai are nimic de zis cand isi aprinde o tigara si rade incet.Fumeaza Malboro rosu,lung,nu agreaza ideea de tigara rulata si adora sa consume , la evenimente zice el, iarba.Doua strazi,  la dreapta, una la stanga, ocolesti parcul si ajungi fix la destinatie.Totul este desenat stangaci de el pentru mine, sa nu uit drumul.Ar fi usurat munca tuturor daca s-ar fi prezentat dumnealui la usa fiecarui locatar ,obtinand modestele sume.Dar, el nu usureaza viata nimanui, nici macar pe a lui.Este un stereotip definit si ca omul cu ceasi rutina,plictisit de viata insa cu povesti destul de interesante despre autostop,femei,betii si de ce nu probleme cu autaritatile.Il asociez cu imagina unui fugar, unul cret,cu ochi putin ascutiti ,buze pline si un cioc de care nu se desparte.Nu are un corp urat, oricum uratul poate fi in orice, depinde de fiecare om ceea ce considere el ca este placut.Cretul,  caruia nu ii place sa ii spun Bobo,poarta mereu cand ia banii locatarilor un hanorac rosu.Cred ca asa vrea el sa faca o metafora cum ca ar lucra in Iad si vine sa ne ia pretul pe care il platim sa stam pe Pamant.Sau doar adora sa nu isi de interesul pentru cine nu trebuie. Ideea este urmatoarea,cum isi da seama ca cineva nu merita interesul sau adica,nu e nici el un print atragator, de ce atatea etichete si presupuneri nefondate.Este strict problema lui, nici nu stiu de ce imi bat capul acum.Poate ca nici el nu merita atat de mult interesul meu sau al altora fata de personalitatea pe care o detine.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: May 14, 2017 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Ziua 1Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum