Kapitel 1: Flytten

129 2 0
                                    

De var torsdag morgon, jag vaknade av en stressad mamma som kom in rusande in i rummet.
-Vi har försovit oss, halv skrek hon.
Jag klev motvilligt upp ur sängen och styrde mina steg mot garderoben.
De fick bli en vit stickad tröja och en röd kjol. (Som på bilden)

Jag sa hejdå till mitt rum en sista gång innan jag gick ner till hallen och tog på mig mina vita låga converse och en svart skinnjacka över.

Vi satte oss i bilen, jag pluggade långsamt in hörlurarna i öronen och kände hur ögonlocken blev tyngre.

-Riley vakna, vi är framme tjoade mamma.
Mamma sprang ut ur bilen och knackade på dörren.
Dörren öppnades och där stod en man i 40 årsåldern och omfamnade mamma i en stor kram.
Jag himlade med ögon och klev ut ur bilen för att hälsa.
-Tyler, kom ner och hälsa, skrek Markus.

Jag gick med tunga steg mot de stora vita huset.
-Detta är min dotter Riley. Riley detta är Markus.
Vi hälsade och stod och pratade lite om skolan jag ska börja på.

~10 minuter senare~
Jag kollar upp mot trappan och där stod han.
- Där är han ju, kom ner och hälsa nu, sa Markus.
Han gick fram till mamma och sträckte ut handen.
-Tyler, sa han artigt och mamma gjorde desamma. (Fast med sitt namn haha)
Han gick fram till mig och studerade mig från topp till tå innan han hälsade.
- Tyler, sa han
Riley sa jag lugnt och såg hur han bet sig i läppen.

- Tyler kan inte du visa Riley runt medans vi fixar middag, sa Markus.
-jo visst absolut, sa Tyler och log mot mig.
När vi kommit upp på övervåningen börjar jag gå mot höger.
Helt plötsligt känner jag en hand runt midjan och jag vänder mig hastigt om.
- Detta hållet säger han och blinkar sexigt.
Jag känner rodnaden stiga över mina kinder så jag kollar ner i marken för att dölja de så tydligt som möjligt.

Mr. Bad boyWhere stories live. Discover now