Jag vaknar tidigt nästa morgon av ingen speciell anledning alls. Klockan över sovrumsdörren visar på halv 7 och jag är redan alldeles för vaken för att kunna somna om. Jag tar irriterat upp en bok istället och läser. Den handlar om någon fransk detektiv som måste välja om han ska vara tillsammans med den tjej han älskar, eller det jobb han älskar. Jag hänger inte riktigt med i handlingen eftersom mina tankar är någon helt annan stans. 1 vecka och 5 dagar kvar. Om man skulle ställa all världens befolkning på en rad där de med mest tålamod skulle stå längst åt höger - då skulle jag stå allra längst åt vänster.
Jag suckar och kastar boken tvärs över golvet så att den landar under skrivbordet med ett duns. Det är en sån där gammaldags bok med tjocka pärmar som låter alldeles för mycket när de landar efter att ha tagit sig en liten flygtur. Istället för att ligga kvar i sängen så bestämmer jag mig för att gå upp. Jag kravlar långsamt upp ur sängen och sveper den stora, rosa morgonrocken kring mig. Tack gode Gud för stora, mysiga morgonrockar!
Jag forsätter att tacka Gud när jag lämnar sovrummet, går nerför trappen och in i köket. Det är tyst och tomt och nästan lite ödsligt. Fast det kanske inte är så konstigt, klockan är typ 7 och det är sommarlovs lördag. Själv brukar jag ligga åtminstone till klockan 11 på lördagar, men idag ville moder natur ha upp mig ur sängen tidigt.. Jag öppnar kylskåpet och tar fram yoghurt och sedan müsli ur skafferiet, sedan häller jag upp det i en skål och sätter mig i fönstersoffan. Solen har precis stigit upp och lyser svagt ovanför trädtopparna. Jag äter upp yoghurten och ställer ifrån mig skålen på bordet, sedan pluggar jag in hörlurarna i mina öron och sätter min spotifylista på shuffle. Där sitter jag säkert en timme och lyssnar på all möjlig musik - Ed Sheeran, Arctic Monkeys, Taylor Swift, David Bowie. Ja, min musikstil är väl lite annorlunda men man lyssnar ju på vad man tycker är bra, eller hur?
Lördagen för övrigt segar sig fram. Mamma och pappa kommer ner klockan 10 och då har jag hämtat boken jag tidigare försökt att läsa. Efter lunch ligger jag mest i sängen och ser på tv, försöker få tiden att gå. Vid 4 någonting får jag ett mms av Natalie där hon undrar vilken klänning som är snyggast, eftersom hon skulle till bion med Robin och se någon skräckfilm. Jag svarar henne och fortsätter sedan se på tv. Vid 7 går jag upp ur sängen och går ner och äter middag, och efter det så lägger jag mig i sängen igen och läser ut boken innan jag somnar.
-------------------------------
1 vecka och 4 dagar senare ------------------------------
Imorgon. Imorgon åker jag till Hollywood. I 2 hela veckor! Jag har spenderat hela dagen åt att packa eftersom att vi ska åka tidigt på morgonen imorgon, så nu sitter jag och försöker trycka ner ytterligare klädesplagg i min redan överfulla resväska. Och mitt rum ska vi inte ens prata om - golvet är helt täckt med kläder, skönhetsprodukter, böcker och Gud vet vad. På skrivbordet ligger en massa ihopknögglade papper där jag förgäves försökt att skriva olika packningslistor innan jag gett upp och bestämt mig för att bara försöka packa ner olika saker och se vart det skulle leda. Vid närmare eftertanke var det kanske inte de smartaste att ge upp list skrivandet. Hursomhelst så brydde jag mig inte så mycket om att mitt rum såg ut som en soptipp (till skillnad från min mamma), för allt jag kunde tänka på var att vi faktiskt skulle åka, imorgon!
YOU ARE READING
My life is a movie
Teen FictionLi Holmes - en ganska ovanlig tjej på 16 år som aldrig lämnat sin hemstad. Hon drömmer om att bli skådespelare och när hon åker ända till Hollywood för första gången för att gå på filmkollo förändras hennes liv för alltid.