EIGHT

3K 233 99
                                    

[Di istana]

Langkah sehun bergerak laju menuju ke bilik bacaan bonda dan ayahandanye, sebaik sahaja sehun sampai di bilik orang tuanye.. Dijeling dahulu pintu bilik bacaan itu sebelum dipulas tombol pintu..

Debaran di dadanye semakin terasa lebih lebih lagi tentang perkara yang akan diberitahu kepada bonda dan ayahandanye nanti..

Tatkala pintu bilik bacaan terkuak luas, jelas kelihatan bondanye sedang membaca buku sambil duduk di sofa manakala ayahandanye sedang memeriksa setiap satu dokumen penting yang berselerak di atas meja kerjanya.

Perlahan lahan sehun berjalan ke arah orang tuanye sehinggalah die berada dekat dengan mereka.. Ditelannye air liur sebelum memulakan bicara.

"Bonda.. Ayahanda.. Anakanda ada sesuatu nak bincangkan dengan bonda dan ayahanda. "

Sejurus sehun bercakap,pembacaan pemaisuri oh terhenti seketika manakala raja oh terhenti melakukan kerjanya.. Kedua dua mereka melihat ke arah putera bongsu mereka..

Tidak pernah sekali pun sehun bersikap serius begini..

"Kamu nak bincang pasal apa? "Soal permaisuri oh. Senyuman dibibirnya menghiasi wajahnya.

"Bonda.. Ayahanda.. Hun sebenarnye.. "

Sehun teragak agak.die yakin dengan keputusannye tetapi entah mengapa die berasa gemuruh..

"Sehun? "Tegur permaisuri oh. Dilihat wajah sehun penuh dengn kegelisahan.

"Bonda.. Ayahanda.. Hun nak bertunang. "

Permaisuri oh ternganga mulut.. Terkejut dengan keputusan drastik sehun.. Wanita itu tidak menyangka sehun mahu bertunang dengan seseorang. Sebelum ini punyalah liat untuk jejaka itu mencari wanita untuk dijadikan isteri.

"Chinca? Nugu? "

"Tapi bonda.. Hun akan bertunang dengan seseorang yang biase shaja.. Die bukanlah keturunan ank raja. Cuma rakyat biase. "

Prakkk!!

Kecewa! Permaisuri oh sungguh kecewa dengan sehun.wanita itu menyangka gadis itu seorang anak raja ternyata ianya bukan.!!adakah sehun mempermainkanye.

"Ka-kamu cakap apa? Rakyat biase? "

"Hun tahu bonda pentingkan taraf semata mata.bonda mahu hun pilih keturunan raja. But this is my choice. Biar hun yang putuskan kehidupan hun"

Lancar sahaja bibir sehun menjawab kata kata ibunya..jejaka itu bertekad mahu memperthnkan kehidupannya sendiri..

Permaisuri oh.. Menutup mata smbil menggenggam tangannya. Keputusan sehun melukakannya.. Die yakin raja oh juga bersependapat dengannya.

"Abang.. Awak dengar tak apa.. "

Kata kata permaisuri oh terhenti tatkala matanya melihat wajah raja oh tenang sahaja.. Seolah olah orang tua itu menerima keputusan putera tunggal mereka.

Permaisuri oh tidak percaya dengan apa yang dilihat.. Semua ni mengarut!

"Kalau itu yang kamu nak sehun.. Ayahanda takkan membantah lagipun kamu dah dewasa."ucap raja oh dengan tenang.

[COMPLETED ✔]THE ROYAL FIANCE 18+[ JI HYO X OH SEHUN][PRIVATE]Where stories live. Discover now