- 01

71 16 55
                                    

                    



                      Di sebuah Meja
                     [ Limitless Cafe ]

"DOYOUNG!! DOYOUNG!! DOYOUNG!!"

"YUTA!! YUTA!! YUTAA!!

"AARGHHHG!!!!!"

"ANDWAEEEE!!!"

"FIGHTING HYUNG!!!"

"LAGI SIKIT TU!!!"

"YUTA MENANG!!!!"

"YEAYYYYYY!!!"

"HYUNG APA NI KALAH!"

"WEHH DOYOUNG APA KAU BUAT NIHH!!"

"HABISLAH PINGGANG AKU"

"DAEBAKK YUTAA!!!"

Lima daripada sepuluh orang  menjerit gembira bila Yuta menang lawan gusti tangan dengan Doyoung. Lagi lima orang tu dah buat muka siput. Kecewa.

Ni lah antara hobi diorang semua bila Cafe dah tutup. Diorang akan berpecah kepada 2 kumpulan dan main 1 permainan. Siapa team yang  kalah kena mop lantai dekat seluruh tempat.

Bahagian Depan , Cashier , Dapur , Belakang , tingkat bawah , stor , dan bilik bilik yang ada. Temasuklah tandas.

Kumpulan yang menang cuma kemas benda lain.

"Eee apa kau ni lembik! Tulah aku ajak pergi gym hengko taknak! Tengok apa jadi sekarang?" Marah Johnny dekat Doyoung.

Tak pasal kalah harini

"Halamak kau! Kau kalah haritu tu bende? Harap je pergi gym tapi kalah jugak. Mana pergi otot otot  kau time tu? Gi holiday? Ambik mc? Sembelit? Cuti bersalin?" Perli Doyoung.

Mencebik cebik mulut dia waktu cakap. Bengang dengan Johnny.

"Ei malas lah aku nak cakap dengan kau" johnny memflipkan rambut dia dan  terus tinggalkan diorang  pergi stor ambik mop.

Haa malu lah tu.

Yang lain semua dah gelak.

"Yeah harini takpayah mop! Hebat hyung!" Sorak Mark teruja sambil highfive dengan Yuta dan team dia harini.

Harini Doyoung , Winwin , Johnny , Jaehyun , Ten satu team

Yuta , Taeyong , Mark , Haechan , Taeil pulak satu team.

"Okay gais! Jom kemas cepat lepastu boleh balik cepat!" Taeyong menepuk - nepuk tangan dia arahkan semua buat kerja.

"Okay! Jom!" Sahut semua dan mula bergerak buat kerja masing masing



                Di Rumah Tuan Bae
                [ Taman Shindong ]


"APPAAAAAA!! APPA APPA!!!"

Hyorim peluk tengkuk Tuan Bae yang tengah tengok  tv dari belakang.

"YA TOHAN!! Anjat boboi!" kata Tuan bae sambil pegang dada.

Hyorim hanya.. ಠ_ಠ dengan kelakuan appa dia. Diva gilos kalah Mak Jenab yang jual cekodok dekat simpang jalan tu.

"Appa! Orim nak keluar jenjalan dekat bandar kejap boleh?? Nak ambik angin laa.. Bosan duduk rumah" tanya Hyorim sambil peluk Tuan Bae. Tersengih - sengih dia.

Tuan Bae mendongak ke atas pandang Hyorim. Di usap kepala kepala perempuan itu lembut.

"Okay Orim boleh pergi. Tapi hati hati. Jangan balik lambat sangat. Jangan jauh sangat" Kata Tuan Bae sambil senyum. Di nasihatkan anak kesayangan  dia. Takut terjadi apa - apa.

"Yeay! Thankyou appa! Orim nak pergi siap dulu!" Hyorim cium pipi tuan Bae dan lari masuk dalam bilik.



—————

Hyorim duduk di bangku sebelah rak kasut. Dia ikat tali kasut dia dengan rapi.

"Nah ,  Orim kalau ada apa apa ke nak beli" Tuan Bae hulur kan duit kepada Hyorim.

"Eo? Gumawo appa! Hee susah je" Orim ambik duit dari Tuan Bae dan simpan dalam poket.

"Ne cheonma. Ingat apa yang appa pesan tadi ne? Jangan bawak LAJU" Tuan Bae ingatkan Hyorim semula. Saja je dia tekan perkataan laju tu.

"Ne appa , Orim ingat , don't worry! Tapi kalau line clear tak boleh janji hehe" Hyorim bangun lepas selesai ikat tali kasut dan lari keluar.

"Yah!"

Di Bandar
[ Kedai Serbaneka Abang SaeJat  ]

"Mana kesayangan sayaa??" Mata Hyorim memerhati setiap rak di kedai tersebut. Ada sesuatu yang dia cari.

"Mana pulak ni?" Hyorim tak jumpa lagi barang yang dia nak.

Lepas penat pusing dalam kedai tu. Dia give up

Dia jalan menuju ke kaunter.

"Cik , Chocolate Nips takde ke?" Hyorim pandang budak cashier tu. Mana tau ada.

"Nips? Chocolate?" Budak tu blur.

"OUHH CHOCOLATE NIPS , HA ADE KEJAP" budak cashier tu tetiba meninggi kan suara dan tunduk ambik sesuatu.

Pahal budak ni sawan ke?

"Ni dia!" Dia angkat satu kotak Chocolate Nips depan Hyorim.

Tiba - tiba kedai tu dibanjiri oleh air liur Hyorim.

"Ahh ni dia! Nak 5 paket" Hyorim tunjuk 5 jari  dekat depan muka budak cashier tu .

Mane la tau blur lagi.

"Wah banyak nya! lima ya?" budak cashir tu terus ambik lima paket dan letak dalam plastik.

Hyerim bayar  dan ambik plastik tadi lalu keluar dari kedai.

"So... Where should i go now??" Dia memandang sekeliling bandar sambil tangan dia ralit nak bukat satu paket Chocolate tadi.

"Macam biasa" Hyorim  senyum dan masukkan 2 biji Chocolate dalam mulut.

"Cinema!"






683 words
_______________________________________

Thankyou ❤
Vomment 🙌

Limitless CafeWhere stories live. Discover now