"Bella bangun!" Puan Zura mengetuk pintu anak daranya.
"kenapa ma? Bell tak bangun lagi?" Adrian yang hendak ke sekolah sempat berhenti depan pintu bilik Bella.
adik satu satunya! Nur Nabella! bagaikan jantung bagi dia dan Adrain! abang kembarnya.
"tulah Rian, malas mama adik kamu ne. kamu pergi kejut." kata Puan Zura lalu meninggalkan Adrian di depan pintu itu.
"la? Rian lak kena?" kata Adrian.
dia buka pintu bilik Bella. di tengoknya si budak gemok tu tengah nyenyak tidur. aduhai.
"comelnya adik aku ne." bisik Adrian.
"bukan adik kau sorang, adik aku jugak!" entah dari mana si Adrain pula datang menyampuk.
"kita cium pipi dia, kau belah kiri aku belah kanan!" cadang Adrain. Adrian mengganguk setuju.
mereka dah lengkap dengan seragam sekolah tu pun mendekati adiknya yang masih lena dibuai mimpi tu.
cupppppp! cupppp! cupppppp!
"bangun Bella bangunnn!" jerit mereka berdua.
Bella yang terkejut dengan perbuatan kedua abangnya itu terus bangun.
"mama! abang kacau Bella!" jeritnya.
"bangun Bell. nak pergi sekolah ke tidak?" tanya Adrain. Adrian hanya mengangguk kepala.
"okeyy, Bell bangun. dah abang keluar!" dengan keadaan mamai dia pun bangun.
si abang pun keluar. bersiap nak sarapan dengan mama papa dorang. dan tunggu putri satu tu.
kalau mandi sejam!
"Bell! cepat la! dah siapa ke belum? abang kamu dah lambat nak ke sekolah tu Bell." Puan Zura terpaksa membebel lagi.
'alaa mama ne, kejap la. masih awal kot. budak dua ekor tu sengaja je kejut aku awal awal. huhu!'
bisik hati Bella.
"kejap la mama, baru 6 setengah kan." jeritnya sambil membetulkan tudungnya.
Bella tengok jam tangannya. memang masi jam 6 setengah. sekolah masuk jam 7. bukan jauh sangat pun sekolah dengan rumahnya. 10 minit dah sampai.
"Bella! dah 6:50 pagi intan payung!" jerit Puan Zura. terlalu geram dengan anak dara satunya itu.
"apa? jam Bell dah mati? huaaaaaaaaaa!" bergegas Bella mengambil beg sekolahnya.
tak sempat sarapan. huhu! salah sendiri yerr Bella.
Bella pun dengan kelam kabutnya, berlari masuk ke dalam kawasan sekolah.
"Bell! bekal Bell la!" jerit Adrian.
sebab lambat bangun, tak sempat sarapan. tapi abang dia terlalu sayang. so bekalkan sarapan. huahuaaaa! untungg Bella.
Bella stop mengejut. bekal di tangan Adrian di ambil.
"thankyouu abang Rian! kbaii. dah lambat!"
"sayang Bella! bagus bagus belajar tu!" jerit Adrain.
kemudian mereka pula yang bergegas masuk kelas. hahahahah!
Dalam Kelas Bella, 3 A.
Bella mengambil tempat duduk sebelah Nazhirah.
"lambat kau datang hari ni." tegur kawan baiknya.
YOU ARE READING
Mak Beruang! Youre Mine?
RomanceDalam hidup Nabella, dia cuma tahu tiga benda. Pelajaran untuk masa depan, Keluarga untuk selamanya dan Makanan sentiasa! XD "Mak Beruang Mak Beruang nak pergi mana?" - Zaffrel Hakimie. pembuli terkenal di kolej. dalam diam, pembuli tersohor ne men...