×××
"i dont have an idea what are you talking about,senior." Bella geram.
meskipun dia takde kekasih. tapi permintaan Zaffrel tetap melampau baginya.
"i just ask you, to be mine. can?" tanya Zaffrel.
semenjak seminggu tak bertegur dengan Bella. dia rindu. dah angau. gila bayang. makan tak lalu, tidur tak lena dan mandi tu basah la😂
"be yours? for what? i dont ever love you like you dont ever love me. im right?" balas Bella.
jujur dia katakan. Zaffrel memang 24jam selalu dekat dengan dia. walaupun dia selalu membuat hari Bella hura hara, tapi dia rinduu lelaki itu saat mereka tak bertemu untuk perang mulut.
"sorry. aku tahu aku melampau." kata Zaffrel menunduk.
sakit hatinya tiba tiba bila Bella kata macam tu.
"please, stop distrub me Zaffrel Hakimie." kata Bella sebelum dia berlalu pergi.
sebernarnya, rasa bersalah muncul bila dengar Zaffrel kata maaf. entah kenapa, dadanya terlalu sesak dengar perkataan maaf tu.
siapa yang salah? Zaffrel yang selalu menganggu hidupnya namun tibatiba jatuh hati kepadanya? atau dirinya yang terlalu takut di beri harapan palsu?
tuttt tuttt!
"abang. Bell sedih." kata Bella setelah Adrian menjawab panggilannya.
"kenapa Bell sedih?" tanya Rian.
"Bell rasa, Bell dah jatuh hati kat seseorang." kata Bella lalu mengeluh.
Adrian hairan. orang kalau jatuh cinta gembira tapi Bella pulak? sedihh je suara tu. bisiknya.
"Bell, orang jatuh cinta bahagia. nie macam tak bermaya dah kenapa?" tanya Rian.
Bella sekali lagi mengeluh.
"dia mungkin benci dekat Bell." kata Bella.
"sebab?" tnya Rian.
"dia pikir abang Rian dan abang Rain tu kekasih adikkk." luah Bella.
"hahahahahahhahahaha."
"abang nie. Bella tengak sedih tau takk! apasal gelakkk!" bentak Bella
"sorry. sorry. lucu pulak. kenapa Bella tak bagitau yang kami abang Bella?" tanya Rian.
lelaki mana la yang bertuah buat adik aku jatuh cinta nie. bisik Adrian.
"dia yang tak tanya. terus je kata abang tu kekasih adikk." kata Bella.
Zaffrel tersenyum.
dia memasang telinga masa Bella bercakp di telefon.
abang rupanya. aishh, masi ada cannnnnnnnn!
"hmmmm!" Zaffrel berdeham.
Bella terperanjat!
"abang nanti Bell call. bai." Bella putuskan panggilan.
tanpa banyak bicara, Bella meninggalkan Zaffrel di sana. buat apa nak stay? nak tambah malu diri sndiri?
"laaaa. kena tinggal macam tu je? ingat dah boleh tackle terus tadi." kata Zaffrel sorang diri.
×××
"kau tau tak, Ennnnnnn. adikk kita dah ada cinta pertama."
"dah. aku dah pernah jumpa dengan lelaki tu. dia panggil Bell, Mak Beruang."
prushhhhhh! tersembur kopi yang Adrian minum.
"what? berani dia.. adik aku tu wehh!"
tokkktokktokk!
YOU ARE READING
Mak Beruang! Youre Mine?
Storie d'amoreDalam hidup Nabella, dia cuma tahu tiga benda. Pelajaran untuk masa depan, Keluarga untuk selamanya dan Makanan sentiasa! XD "Mak Beruang Mak Beruang nak pergi mana?" - Zaffrel Hakimie. pembuli terkenal di kolej. dalam diam, pembuli tersohor ne men...