@1

32 2 0
                                    

"Abell bangun la kau,jam 10 stngah suda ni" kuat suara si mummy memanggil dari luar.beginilah rutin harian si mummy setiap pagi jadi alarm saya,apa tidak pasang alarm pun saya bukan pandai bangun kan..haha...teruk baini anak si mummy ni kan? mau empat kali si mummy berteriak di luar memanggil .baru saya keluar trus duduk sebelah mummy . si mummy ,daddy sma abang saya si alexster ketawa ketawa tengok saya.hairan saya apa juga yang lucu? "kenapa kamu ketawa tiada yang lucu" sa buat buat muka hairan ."pandai juga pula kau bangun awal kan bell"bilang abang saya.saya kerut dahi tengok dia."aik,abang apa awal,ndalama jam 11 ni".terus diorang ketawa lagi.dengan rasa nda puas hati saya pi ruang tamu pi tengok jam sana dekoder astro..kitaii baru jam 2 pagi.patutla macam gelap saya rasa tadi.hahaha..si mummy ksi kena saya baa...sedihh terganggu tidur lena ku😂terus sa pi d dapur balik duduk sebelah mummy."mummy ni kann.." sa bt muka muka merajuk konon."ishh mau merajuk lagi ni princess mummy" bilang si mummy
"itula mummy,siok siok sa tidur kena ganggu" ..."ish ko ni dik,itu jak pn"tiba tiba lagi si alexster menyampuk .sia tengok saja dia.malas layan .besok sa mau pi skolah kena awal bangun,jadi bagus lagi sa sambung tidur.trus saya berdiri mau pi bilik .diorang wish goodnight again lagi sama sya ..sa masuk bilik trus tidur lupa dunia sudah saya kalau sudah jumpa sa punya teman suka duka dan boipren saya ni A.K.A my bantal busuk and my bed..huhuhu....

********************************************

tepat jam 7 pagi saya sampai di sekolah,hari ini ndatau kenapa baik betul hati si abang alexster A.K.A abang tersayang ku mau hantar sya.saya tengok jam baru 7.05 .jam 7.30 juga baru masuk.jadi pelan pelan lah sa bejalan macam puteri mau pi kelas .sebab dari pagar pi kelas paling paling 5 minit jak ba sampai sudah..semakin hampir sa sama kelas 5elite ,semakin sa hairan selalu ni kelas kalau waktu waktu begini bising btul walaupun ni kelas kami dikira kelas paling atas la katakan tapi perangai mengalahkan budak kelas bawa.tpi ni hari aik? senyap pula.buang tebiat kali.tanpa tengok kiri kanan depan belakang sa terus main redah ja masuk then duduk di tempat duduk saya."hemmm" sa dengar suara lelaki berdehem sekali sa tengok depan ohemgiii ada cikgu pula..matilaaa....tapi sa tidak pernah nampak pula muka ni cikgu sebelum ni .
"siapa nama kau" tanya tu cikgu sambil renung saya macam dia mau telan saya jak
"chrisha abella"sa jawab dalam keadaan takut takut lagi.sudahla tu renungan dia bikin mati.
"adab kau sebagai pelajar mana hah? masuk bukan mau bagi salam.kalau dibandingkan kau dengan budak budak kat bawah tu ,perangai kau lagi teruk,sepatutnya kau ada di kelas bawah ,umur sudah 17 tapi cara nak hormat guru pun tidak tau,loser,get out from my class now!!"
free free ba ni cikgu kasi sound sa,kena cakap loser lagi tu.sebab sa loser la saya pi sekolah #sa bercakap dlm hati,sa tengok yang lain dlm kelas tersengih sengih diorang.kitaiii ne..suka dorangg saya kena sound.
"what are u waiting for crisha abella,get out now!!" ni kali dia kasi naik sikit ton suara dia.terus saya cepat cepat keluar .eii tak hadap la nak dengar cemuhan cikgu tu.
"just stand there chrisha abella,dont go anywhere" sa dengar tu cikgu bercakap dari dalam kelas.selepas setengah jam sa berdiri .sa mengintai dalam kelas khusyuk tu cikgu baru mengajar ,ohh dia ajar maths rupanyaa. n hemm dia la ganti cikgu mamat tu yaa....
setengah jam berdiri sakit sudah kaki saya.pelan pelan sa jalan pi library ...daripada buang masa berdiri sana bagus saya pi library tidur😂 tidur punya tidur nahh jam loceng bebunyi.sa fikir rehat tau tau pulang sudah.bole tahan juga ya cik abell tdur😂😂

dear maths teacher❤Where stories live. Discover now