1. Laslo

28 2 1
                                    

Volg mij en mijn veulen in de opleiding naar groot paard; Ik was op zoek naar een eigen veulentje. Een fries om precies te zijn. Het liefst een friese merrie. Nooit verwacht dat hij op mijn pad zou komen.. Ik had allerlei friese paarden fokkerijen gecontacteerd met de vraag naar een fries veulen. Ze waren het allemaal net niet. Tot dat ik hem zag staan op een site genaamd bokt.. Laslo. Een zwart veulen met 3 witte voetjes en een kol. Ik was gelijk verliefd, en gelijk die zaterdag ben ik bij hem gaan kijken. Ik wist het: hij is het! Mijn droom paard. Hij was toen net 7 maanden oud. 2 weken later ben ik hem gaan ophalen op 22 januari 2017. Mijn eigen veulentje.
Ik zocht een friese merrie maar kwam thuis met een KWPN hengstje.
We hadden een trailer geleend en met mijn vaders bedrijf auto gingen we naar Gelderland om hem op te halen. Dat hij bij zijn moeder weg moest vond ik hart verscheurend om te zien. Toen we aankwamen bij zijn nieuwe maar ook tijdelijke opfok was hij erg in paniek. Logisch.. ineens zonder mama. Hij steigerde over hekken en was erg druk. Hij stond wel met een leuk merrie veulen Aska. Zijn beste vriendin. Een week heeft hij kunnen wennen en hij werd rustiger, gelukkig. Na een tijdje mocht hij met Aska bij de andere veulens. Ze stonden de hele dag lekker buiten in de paddock. Hij hoorde snel bij de groep. Nu staat hij nog steeds bij deze opfok. Binnenkort gaan we verhuizen naar een andere opfok. Deze was tijdelijk, de opfok waar we hem wilde hebben was toen des tijds vol. Hij is nu alweer 9 maandjes. Het enige wat hij kent is het halstertje en een beetje hoefjes geven. We gaan binnenkort oefenen met wandelen aan het halstertje etc. We hebben gister ook een wormenkuurtje gehaald voor hem, die geven we binnenkort. Hij staat nu lekker op het gras met een grote groep veulens en ook wat volwassen paarden. Hij is hoog in deze kudde. Ik vind voor zo'n jong paard buitengang en soort genoten heel erg belangrijk. Hij leert zoveel uit zo'n kudde. Ze voeden elkaar op. Toen wij hem kochten had hij halster maat shetland, nu alweer maat pony. Hij zal ongeveer 1.62 worden is mij verteld. Ik ga hem zelf opleiden tot hopelijk een leuk en lief paard. Hij moet alles nog leren. We doen alles rustig aan. Elke maand zal ik vertellen wat we die maand hebben gedaan, hoe het met hem gaat en hoe we hem dingetjes aanleren. Hij word op 10 Juli alweer 1 jaar.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 21, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De opleiding van mijn jonge paardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu