Ik word gewekt door die bazige wekker die me elke ochtend opnieuw uit mijn bed probeert te krijgen, maar nah-ah, not today! Vandaag win ik de strijd. Ik grijp mijn kussen en schuif mijn ochtendhoofd eronder. Ik zou echt eens willen weten wanneer er een dag zal komen waarop ik dat verschrikkelijk geluid niet meer zou hoeven aanhoren. Ik knijp mijn ogen dicht in de hoop opnieuw in slaap te vallen en mijn droom vol regenbogen en eenhoorns te herbeleven. Maar helaas, dat helse geluid houdt maar niet op. Nu is het genoeg. Ik schop mijn kussen en deken van me af. 'Je wil dat ik de vingen erbij haal hé vriend? Wel dan doen we dat.' Ik steek mijn vinger uit en druk op de knop 'stop'. Dit gebeurt elke keer weer. Hoe is het mogelijk dat ik altijd verlies van een wekker?
Ik ga op het randje van mijn bed zitten en neem wat sokken uit de mand die zich schuil houdt onder mijn bed. Het zijn de laatste en hebben een bolletjes patroon, geweldig. Ik kijk voor me uit naar de outfit die ik voor vandaag had gekozen en toen schoot het me te binnen. Vandaag ga ik naar een andere school, holy unicorns! Ik sta op, beetje te snel naar mijn hoesting en haast me met mijn kleren in mijn arme naar de badkamer. Ik poets mijn tanden, gooi wat water in mijn gezicht en kleer me aan. Ik heb een simpel grijs t-shirt uitgekozen en een skinny ripped jeans. Ik doe niet veel aan mijn uiterlijk zoals al die andere school meisjes. Ik ben ik. Toch besteed ik veel tijd aan mijn haar. Het is roze, mijn lievelingskleur. Van kinds af aan had ik altijd al roos haar gewild. Reden: ik hou van de kleur. Mijn haar is daarbij ook nog eens stijl van zichzelf dus veel moet ik er niet aan doen.
Na dat ik wat mascara heb aangebracht neem ik mijn roze jasje van mijn bureau stoel en trek mijn roze all-stars aan. Dit moet wel goed genoeg zijn.
Altijd als ik de trap op of af loop krijg ik al een slecht ochtend humeur. Het kraakt zo hard dat het wel bij de familie "wekker" past. 'Mam, ik ga naar school!' riep ik terwijl ik de deur wou openen. 'Emma, wacht!' hoorde ik vanuit de keuken. Ik draaide me om en zag haar bruin-harig hoofd uit de keukendeur tevoorschijn komen. 'Ik zal je wel brengen, het is namelijk de eerste dag.' Normaal laat ze me altijd wandelen of met de bus gaan. Het brengen is iets nieuws. 'Ja, mij best' Ik leg mijn tas nog even beter over mijn schouder en wacht buiten om mijn moeder. Mijn mama en ik hebben geen geweldige moeder-dochter relatie. Ze accepteerde niet dat ik mijn haren roze zou verven dus had ik het stiekem gedaan met mijn vriendin Lisa, die ik een tijdje niet zal zien. Als mijn nieuwe school mij bevalt, moet ik overnachten op de campus.
Mijn mama stopt de auto recht voor de grote trap die leid naar de ingang. 'Je gaat het goed doen, ik had gister de directrice aan de lijn en ze verwacht dat je je ergens in de voormiddag je laat zien. Ze is vrij enthousiast dat je er bent. Ik ben zo trots op je.' Mama geeft me weer eens de blik die ze maakt als ze te fel 'probeert', dit soort begin van onze conversaties zijn altijd best gênant. Ik glimlach naar haar en stap de auto uit. 'Ik hou van je!' roept mijn moeder nog voor ik de deur van de auto toe doe. 'Ik ook van jou.' antwoord ik en kijk na hoe de auto van de campus weg rijd. Nee, ik ben er helemaal niet klaar voor!
____________________________________________________________________
Hey hallo daar! Bedankt om mijn verhaal te beginnen lezen! Hopelijk hebben jullie genoten van het eerste deel! Om eerlijk te zijn weet ik zelf nog niet helemaal hoe en wat dit verhaal gaat worden, maar wanneer ik iets schijf komen de beste dingen op het moment zelf xD Dus we zullen zien hoe dit afloopt...
Vote & Comment?
-Myrthe
JE LEEST
PINK HAIRED GIRL {H.S.} ~Dutch~
FanfictionIk ben pas van school moeten veranderen omdat mijn roze haren tegen de regels in zijn. Het overschakelen viel goed mee, maar dit keer zijn het de leerlingen die niet accepteren wie ik ben... op 1 iemand na, maar die persoon ken ik niet eens, ze zegg...