,,Whitewaterová! Dlouho jsme se neviděli!" zařve na mě Wess Colins, pohroma světa, nejhorší kluk pod sluncem. Má tmavě hnědé vlasy a čokoládové oči, spousta holek si myslí, že je fakt sexy, no já si myslím, že je odporný.
,,Kašli na něj." Lilly mě chytne za předloktí a táhne mě k místu, kde budeme jako vždy mít postavený stan společně s našimi kamarádkami Nathalií a Channel.
Thali i Nel už začaly stavět, stejně jako zbytek našich spolužáků. Stany budou tvořit větší půlkruh, zbytek kruhu tvoří již postavené stany těch "normálních školáků".
S Lilly se zapojíme do práce. Vlevo od nás staví svůj "domov" na týden Laurenta, Catherine a Daniell. Vedle nás zprava se s modrou plachtou ohání Cameron, Andreas, Paul a Henri. Do toho jim radí Jamie, Finn a Victor, jejichž stan už stojí.
Společnými silami nakonec všechny stany postavíme v rekordním čase. Jako tanečníci jsme zvyklí spolupracovat, což nám jako obvykle hraje do karet.
Věci si hodíme dovnitř a stoupneme si do hloučku, v očekávání, co bude dál. Zezadu se ke mě doplíží Victor, můj parner na pas de deux [padedé]. ,,Mám z nich divný pocit. Proč nás sakra učitelka nutí být týden s normálními lidmi?"
,,Nevím, Victore. Možná se máme něčemu naučit, co já vím. Ale štve mně, že je tu Colins." Šlehnu pohledem k místu, kde ten idiot stojí.
,,To je ten, jak si mi o něm vyprávěla? Jak tě furt otravoval na základce?" zašklebí se Victor.
,,Jo, bohužel." Přikývnu.
Učitelka dojde k nám a usměje se. ,,Abyste se seznámili a zároveň dali našim spolutáborníkům podvědomí o tanci, rozdělíme se teď do čtveřic. Je jich stejně jako vás, takže vy půjdete do dvojic jako na pas de deux a přiřadíme k vám dva lidi od nich." Otočí se na mě a Victora. ,,První zařadíme náš hvězdný pár. Victore, Jesabelle, pojďte sem prosím."
Vyjdeme z hloučku našich přátel, od něhož se ozývá skandování ,,Victobelle, Victobelle!", a přistoupíme k učitelce. Ta pokyne jejich učiteli a ten něco řekne ke skupince žáků.
Bůh mě skutečně asi nemá rád, protože tohle si určitě nezasloužím.
,,Whitewaterová!" jde k nám Colins spolu s nějakou brunetou. To je za trest! Victor vedle mě se začne smát, dloubnu ho do žeber, až bolestivě sykne.,,V těchhle čtveřicích budete po celý týden!" zavolá učitelka. ,,A teď Lilly a Jamie.." Zbytek už neslyším, protože Colins stojí u nás a bez zájmu se dívá na Victora.
,,Ahoj, já jsem Victor," snaží se být milý, ale moc mu to nejde. Victor narozdíl ode mně pochází z rodiny, kde balet neuznávají jako činnost pro kluky, proto si vypěstoval určitý odpor k "normálním" lidem.
,,Já se jmenuju Bailey," představí se nám s úsměvem ona brunetka.
,,Ahoj," podám jí ruku, ,,Já jsem Jesabelle, ale můžeš mi říkat Bell." Oplatím jí úsměv.
,,No a my se známe," zašklebí se na mě Colins. Pak se podívá na Victora. ,,Ale pro tebe, já jsem Wess."
,,Super," zabručí Victor. V zápětí nahodí milý výraz, protože k nám přijde učitelka.
,,Tak děti," podívá se na Colinse a Bailey. ,,Vím, že vám balet a tanec nic neříká, proto vám Jesabelle a Victor první předvedou jednoduché moderní pas de deux na písničku Last day on the earth. A potom se pokusí vás to naučit." Učitelka nám podá papír a odejde k další skupině.
,,Bože, za co mě trestáš!" zavrčím. S Victorem si vyzujeme boty i ponožky. Oblečení neřešíme, tepláky a tilka jsou dostačující.
,,Ehm co je to pas de deux?" zeptá se Bai, když si přečte zadání na papíře, zatímco hledám v mobilu tu správnou písničku.
,,Čte se to padedé, a je to tanec pro dva," zavrčí Victor. ,,Vy fakt nic o tanci nevíte."
,,Victore," napomenu ho a otočím se na Bailey. ,,Promiň Bai, on vyrůstal v rodině, kde taky tanec nechápali, takže je na to alergický."
,,V pohodě," pousměje se Bailey.
Victor se napjatě postaví do začáteční pozice. Podám Bai mobil, aby nám zapla písničku. Začneme a Victor se uvolní, oba vypravíme krok po kroku příběh dvou lidí, kterými jsme pro teď my. Každý pohyb pokračuje až do srdcí všech okolo, každé gesto se vrývá lidem do paměti. Aniž bychom si toho já nebo Victor všimli, shromáždilo se kolem nás celé osazenstvo louky a pozorují, jak tančíme. S Victorem jsme jako vždy perfektně splynuli, po třech letech partneřiny na pas de deux si rozumíme i bezeslov.
Když skončíme, všichni se roztleskají a já znovu cítím ten pocit vyrovnanosti a svobody. Tenhle dokonalý okamžik pokazí výkřik.
,,Whitewaterová, páni, já zírám!"
ČTEŠ
Green river
Teen FictionOn byl arogantní debil a ona roztomilá baletka. Ale co jsou teď? Možná se oba trochu změnili. Wess Collins a Jesabelle Whitewater se po letech setkávají, a to zrovna v tu nejméně vhodnou dobu. Začíná válka. A jediná otázka, která se všem honí hlavou...