Hej, i detta avsnittet tänkte jag bara låta er känna karaktärerna och berätta lite hur jag tänker skriva!
1.Det Alma skriver i hennes dagbok kommer vara markerade med citattecken (") samt vara i kursiv stil.
2.Om en person säger något kommer det finnas talstreck i början av meningen (-).
3.Alma kommer skrivas i jag-form.
4.Jag kommer inte ha bestämda dagar då jag laddar upp nya kapitel utan de kommer när de kommer.
Nu börjar vi med beskrivningen av de tre dominerande karaktärerna!
Alma
Alma är huvudpersonen i denna wattpad och det är hon som skriver i dagboken. Hon är 17 år och hon älskar att spela fotboll. Hon spelar just nu tre gånger i veckan plus match en gång i veckan. Hon är anfallare och hennes favoritlag är Liverpool. Förutom fotbollen så gillar hon mode, inte smink, men kläder. Det bästa hon vet är att leta i sin garderob efter en ny outfit att matcha!
Mollie
Mollie däremot, älskar smink! Hon är jätteduktig på det och driver en sminkkanal på youtube med över 300 000 följare! Hon uppdaterar tre gånger i veckan och den bara växer och växer! Mollie är, precis som både Alma och Skylar, också 17 år gammal.
Skylar
Skylar gillar lite allt möjligt! Hon är väldigt duktig på att laga mat, hennes favoritmat att laga är olika sorters grytor! Hon gillar också att läsa, lyssna på musik och bara hänga med kompisar. Skylar har också en youtubekanal där hon gör lite allt möjligt, mest vloggar.
Tack för att ni läst denna delen, kom gärna tillbaka för att läsa de kommande delarna och följ gärna mig, xoxo 5soslm1d.
YOU ARE READING
Dear Diary
General Fiction"...jag fattar fortfarande inte vad som just hände. Jag ska flytta in ett ett hus med mina två bästa kompisar! Det är något som vi drömt om sen vi var små. Det här händer inte!.."