31 🌸 ( Last Part )

430 41 0
                                    

5 Mei 2017

Jiae pov

Kau sakit ? Maafkan aku. Aku tak tahu yg kau sakit.

Air mataku menitik di atas helaian terakhir buku milik Kim Yugyeom. Aku rasa bersalah. Maafkan aku Yugyeom . Aku manusia yg x berguna. Maafkan aku. Kenapa aku x sedar semua tu ! Aku jeling dan hina kau sebab aku rimas sebab kau asyik pandang aku. Aku minta maaf. Aku tak sepatutnya hina kau. Maafkan aku....

“ Jiae, gwenchana. Awak akan lagi sedih kalau layan perasaan. Please, stop cry. Yugyeom akan lagi sedih bila dia nampak awak menangis macam ni. ”

Jimin mengusap kepalaku.

“ awak x sedih ke ? Dia hampir nk bunuh awak ? ”

“ kalau saya , saya pun akan buat macam tu. It's okay. ”

Aku mengelap air mataku. Rambut ku basah terkena air mata di pipi.

Tiba tiba..

Rambut ku diikat oleh jimin. Well, you are right Yugyeom. He is so kind.

“ Jom saya bawa awak pergi rumah Yugyeom. I think keluarga dia akan bagitau kita mana abu yugyeom ”

Aku mengikut. Thanks jimin.

***

Aku menghela nafas. Abu yugyeom dipandang. Kata kata eommanya masih menghantui diriku.

“ yugyeom sakit kanser hati . Aunty tak bagi dia tengok kamu sbb doktor cakap dia akan lagi sakit kalau dia tak sesuatu yang menyakitkan hatinya. Maaf kalau aunty cakap ni. Doktor pun cakap yang  ini salah satu sebab kenapa dia pergi. Dia selalu menyakitkan diri sendiri. ”

Kejam nya aku. Dia dah sakit , tapi aku tambah sakit dia lagi .

Hina dia.

Maafkan aku yugyeom

Disebabkan aku..

Kau terpaksa tinggalkan..

Semua orang yg kau sayang..

Aku rasa bersalah. Tapi aku kena kuat.

“ Yugyeom ahh.. mianhae. Saya tak tahu awak sukakan saya. Maafkan saya sebab hina awak haritu. Saya betul betul menyesal. I love you too. Saranghaeyo Kim Yugyeom. Walaupun sebagai kawan.. ”

Aku mengukir senyuman. Aku pergi. Aku harap jimin seperti yg Yugyeom kata. Aku sayangkan dia...

Maafkan aku ...

Saranghaeyo my chingu ...

Kim Yugyeom ...

END

Secret Admire : Yugyeom ©✓Where stories live. Discover now