Arash datang lewat ke sekolah seperti biasa.Seperti tidak ada apa2 berlaku.Ya,Arash masih tidak mengikut peraturan sekolah.Arash berjalan di koridor sambil bersiul2 tanpa menghiraukan pandangan pelajar2 lain yang sedang memerhatikan perbuatannya.Arash memasuki kelasnya dengan selamba,tanpa menghiraukan cikgu yang sedang mengajar."Yo,Irfan."tegur Arash sambil menarik kerusi disebelah Irfan.Mata Irfan terpandang rantai kunci di leher Arash.Seakan mencari sesuatu jawapan."Kau nak apa pandang aku macam tu syaitan."Kata Arash yang tidak tahan di pandang Irfan sebegitu."Kau tak takut eah?Tak takut ke kalau diorang taknak lepaskan kau.Lagi2 melibatkan keselamatan keluarga kau."tanya Irfan tanpa memandang Arash.Arash memproses ayat yang baru dikatakan Irfan sebelum mengangguk faham."Who care?I dont care or you care?Haha"kata Arash selamba badak dia.Irfan memutarkan bola matanya mendengar jawapan Arash."Suka hati kau lah."Kata Irfan malas lalu sambung menulis nota.Aneesa membetulkan cermin mata bulatnya lalu sambung menulis nota tambahan sambil makan di kantin sekolah.Sekejap dia minum air,sekejap dia makan donut didalam piring yang dibelinya tadi.Matanya masih fokus kearah buku dan orang2 yang lalu lalang di kantin tidak dihiraukannya. Aduh,pening pulak kepala ni.Katanya sambil memicit2 kepala."Baik aku balik ke kelas dulu sebelum masuk ke makmal kimia.Boleh aku tidur sekejap tanpa diganggu."Kata Aneesa sambil mengukir senyuman kecil.Tangannya laju mengemas buku sebelum bangun dari duduk untuk ke kelas.
Arash berjalan di koridor bangunan sekolah untuk masuk ke kelasnya.Namun langkahnya terhenti apabila terpandang sesusuk tubuh sedang tidur di meja belakang kelas Alfa.Terukir senyuman nakal di bibirnya."Wow,ada mangsa terbaru.Hehehe."Kata Arash sambil mengosok tangannya.
BUKKH!!
"WARGGGG.GEMPA BUMI.GEMPA BUMIIII!!!"Jerit Aneesa yang terkejut daripada tidur apabila terdengar dentuman dan gegaran yang kuat dimejanya.Namun satu gelakkan yang kuat didengarinya pula.Aneesa dengan laju menoleh kebelakang untuk melihat siapa gerangan durjana yang menganggunya."WAHAAHAHAHAHAH..GEMPA BUMI.GEMPA BUMI.HAHAHA!"ketawa Arash kuat sambil memegang perutnya.Aneesa mengigit bibir geram."Kau dah kenapa lahabau?!Terencat akal?Bodoh."maki Aneesa geram.Arash mengesat air matanya yang sedikit terkeluar."Wuish,relaxlah.Aku gurau je pon.Carut tak padan dengan nerd."Kata Arash sambil tersenyum sinis.Aneesa memandang Arash tajam sebelum menoleh kehadapan.Nerd dia panggil aku?NERD!Ni dah melampau."Hidup aku bukan hidup kau jahanam."Kata Aneesa dingin.Arash mengambil tempat di sisi Aneesa,membuatkan Aneesa sedikit terkejut.Tiada lagi lelaki yang berani duduk di sisinya selain mamat kuanjar sebelahnya sekarang."Janganlah marah nerd.Aku gurau manja je ."Kata Arash selamba.Aneesa menjeling Arash tajam."Apa?"tanya Arash apabila Aneesa memandangnya bergitu.Aneesa bangun dari duduknya sambil mengemas buku kimia untuk dibawanya ke makmal.Arash berasa pelik melihat Aneesa tergesa2."Kau nak pergi mana nerd?"tanya Arash apabila melihat Aneesa melangkah pergi."Its not you problem."Kata Aneesa bengang tanpa memandang Arash sebelum menghilang ke luar kelas.Arash mengangkat kedua belah keningnya sambil mengangkat bahu."Ok."jawab Arash perlahan.Arash bangun dari duduknya lalu keluar dari kelas Alfa untuk balik ke kelasnya di hujung koridor.
YOU ARE READING
MAFIA
Fantasy"Tak sangka budak nerd sekolah aku tu ketua mafia"Kata Arash separa berbisik.Arash terkejut apabila bahunya disentuh."Shhh.Kalau tak nak mati." Siapakah yang dimaksudkan Arash sebagai ketua mafia tu?Dan siapakah mengungut Arash? Jom baca MAFIA!