Pov. Emily
Heyyy! Ik ben Emily Jackson. Ik ben 16 jaar en ben binnenkort 17!! Ik heb bruin/blond haar en groene ogen. Over een dag is het alweer het einde van de zomervakantie.
Ik heb niet echt zin in school. Maar ja, wie wel? Het enige voordeel is dat ik mijn allerbeste vriendin dan zie.
Ze heet Jana Jones. Ze is heel erg populair en heeft blond haar met blauwe ogen.
Ze is super knap waardoor ze veel aandacht krijgt van de jongens.
Maar dat vindt ze totaal niet erg. Ik ben de minder knappe en 'het nerdje' van ons twee.
Niet dat ik dat erg vind hoor. Ik ben liever onzichtbaar.Ik word uit mijn gedachten gehaald door de deurbel.
Sh*t! Helemaal vergeten! Ik ging met Jana gaan shoppen. Want ja, we moeten wel nieuwe kleren hebben voor het nieuwe schooljaar he...Ik pak snel mijn gsm van mijn nachtkastje en loop naar de deur terwijl ik roep: 'Ik kom al! Rustig!'
Als ik de deur open doe zie ik Jana met een big smile. Ze weet dat ik het haat als iemand de deurbel inhoudt. Maar toch blijft ze het doen.
'Je kon het niet laten he?' Zeg ik met een grijns op mijn gezicht.
'Tuurlijk niet! Je weet toch dat ik ervan hou om je te plagen' Zegt ze met een voldane glimlach.
'Ja, weet ik. Zullen we dan maar?'
'Uhmm ja, maar zou je miss niet je leren jack aandoen?' Zegt ze met puppy oogjes.
'Waarom dan?' Zeg ik met een uitdagende blik. Tuurlijk weet ik wat ze bedoelt, want ja ze wil gewoon dat we allebei een leren jack aan hebben omdat we dan "Twins" lijken.
'Of je dat zelf niet weet' Zegt ze met een gezicht van Kom maar op.
'Oke, oke dan' Zeg ik terwijl ik mijn handen omhoog doe als teken van overgave.
Ik neem mijn leren jack van de kapstok en roep dan als ik buiten ben: 'Here we go baby!!'
------------------------------------------
Als we met onze fiets aankomen bij het shoppingscentrum, zetten we onze fiets vast in het fietsenrek.
'Naar welke winkels zullen we gaan?' Vraag ik aan haar als ze me meesleurt.
'Uhmm... Wat dacht je van die? Nee, wacht.... Misschien die?' Zegt ze naar de verschillende winkels wijzend.
'Wat dacht je van allemaal?' Zeg ik als ze maar niet kan kiezen welke winkel we binnen willen gaan.
Tijdens dat ik het zeg, beginnen haar ogen te fonkelen van blijdschap.
'Jeeeejjj!' Zegt ze terwijl ze al springend in haar handen klapt. Hahah! Ze lijkt precies op een kip die probeert te vliegen, maar niet weet hoe het moet!! Hahah!
Ze ziet dat ik lach door haar actie en begint mee te lachen.
Na een tijdje als we uitgelachen zijn trekt ze me de dichtstbijzijnde winkel in. Ik zie een mooi jurkje hangen, maar als ik het prijskaartje zie, leg ik het snel weer op zijn plaats.
Jana ziet dat ik het weg leg en zegt: 'Ik betaal die wel voor je!'Owh ja, Jana haar ouders zijn super rijk. Maar zijn amper thuis. Niet dat ze dat erg vindt hoor.
Zowat elke maand geeft ze een feest. En haar feesten zijn echt de allerbeste! Iedereen komt!
Als je niet komt ben je totaal niet cool! Niet dat ik dat ben, maar oké.'Jana, ik wil niet dat je je geld verspilt aan een jurk voor mij' Zeg ik proberend haar op andere gedachten te brengen.
Maar ze zou Jana niet zijn als ze opeens door mij van gedachten verandert. Dus je kan het al raden zeker? Yup, ze heeft het voor mij gekocht.
JE LEEST
The world upside down
Teen FictionEr waren is 2 beste vriendinnen. Zijn waren onafscheidelijk. Ze kenden elkaar van kleins af aan. Dan als ze naar het 5de middelbaar komt er opeens een jongen in hun klas te zitten. Jana wil hem koste wat het kost hebben terwijl Emily alleen maar pro...