En ny start

108 2 1
                                    

Hei, jeg er Thea og jeg er 15 år. live mitt er ganske rotete og vanskelig nå får tiden så jeg skal bo hos tanten og onkelen min en stund. Og for en by jente som meg blir det vanskelig å flytte så langt vekk fra det jeg kjenner og elsker, de bor nemlig på et lite sted ingen har hørt i Australia. Det er ganske annerledes fra Miami jeg får bare håpe på det beste å se hvordan det går

Det var en lang flytur før jeg var fremme, og etter det var det nesten fire timer med buss før jeg kom til stede jeg skule være. Onkelen min er en veldig snill person og syns nesten alt er greit hvis du spør først. Tanten min er nesten motsat, hun synes alt er greit uansett vis hun får være med å stelle å styre litt. Det er iværtfall sån jeg husker de fra den ene sommer jeg og mamma var hær på ferie, men det tror jeg er nesten fem år siden nå.

Tanten og onkelen min kom og hentet meg på buss plassen og vi begynte å kjøre. Men, var ikke det feil vei. tante og onkel bor jo ikke langt unna den lille byen
"hvor skal vi" spør jeg i et håp om at vi bare skal besøke noen.
"vi skal hjem vel" sier tante som foresten heter lissbet men de som kjenner henne kaller henne liss
"har dere flyttet?" spør jeg, nå litt knust får bortsett fra gårder og gamle folk var det ingenting dær vi var på vei.
"har ikke moren din fortalt deg det? vel ja, vi har flyttet. vi bor på en virkelig finn gård nå. Jeg tror du kommer til å like deg der." sa onkel, som foresten heter Tom. Men skal jeg virkelig bo på en går i hvem vet hvor lenge. Dette blir jo bare værre og værre. Jeg trode jeg i det minste skulle kunne shoppe men nei, jeg må bo på en gård. Vel vel, kansje det ikke blir så ille.
"Har dere noen dyr dær?" spurte jeg, vis jeg først skulle være på en gård så kunne jeg likeså godt være med dyr.
"Ja vi har et par, men de er ikke bare våre. vi har et par dyr for naboene akurat nå. De har fått en ny hest som er ganske vanskelig å den har prøvd å skadet de andre dyrene. så vi passer på de dyrene han ikke liker frem til han har roet seg ned."sa tante Liss.
"hvordan dyr har dere da?" spør jeg
"vi har litt av vært." sa onkel, som om han helt ikke vist hvor han skulle begyne. men så fortsatte han
"nor vi kjøpte gården fikk vi et par dyr med den, vi fikk fire sauer og to kyr. så kjøpte vi en hund og to katter, men nå har vi seks katter og tre hunder." Avsluttet han
"men nå har vi fire hester til på besøk. og vi vant en hest for litt siden, men ingen av oss rir så den går for det meste bare rund med kyrne" sa tante. vent nå litt, har de en hest! jeg kan ri litt, hvis den er ridd inn kan jeg kansje ri den. jeg hadde tatt med rideutstyre mitt i tilfelle vi skule ri.
"Men de hestene dere passer på, er det ridehester?" spurte jeg i et håp om at de skulle fortelle meg om den andre hesten også kunne rides.
"ja, de som eier de kommer innom hver dag å rir de litt. en gang prøvde de å ri vår hest men den vile ikke" sa tante Liss.
"men kan man ri hesten deres? er den ridd inn?" spurte jeg igjen.
"ja jeg tror den er det. de sa det var fullt muligt å ri han men at han var ganske lat." sa onkel Tom

Nå har vi kjørt i litt over en time og tante Liss har sovnet. Men nå kunne jeg se en og annen gård. så da er vi vel snart fremme. Jeg tror vi kjørte i omtrent en halv time til å nå begynte det å være kort avstand mellom gårdene og et og annet hus.
"Nå er vi snart freme" sa onkel Tom. Vi kjørte litt til å det var et virkelig fint sted. Så kom vi endelig frem, og det var ikke en liten gård tante og onkel hadde kjøpt.

Nå hadde tante Liss våknet og hun begynte å vise meg rund i huset mens onkel bar inn tingene mine. Stuen så hent vanlig ut bortsett fra at den var så stor. Kjøkenet var også stort men det så ut som et gorme kjøken. Så klart, tante elsker å lage mat og det synes på onkel får å si det sånn. Opp trapen er badet. Det var svært og rent og det hadde at gigantisk boblebad. Og så var det romme mitt. Det var også ganske stort. Ikke like stort som romme mitt hjeme men det var det største rome bortsett fra stuen så det er ikke så rart. Men jeg har eget bad å walk in closet! Dette er fantastisk. Jeg har tilome badekar på bade mitt! Det eneste dumme med dette huset er at jeg ikke så no tv i stuen. Det kan bli et problem, men bortsett fra det hadde dette stede alt. Jeg tror virkelig jeg kommer til å like meg hær.

En ny startWhere stories live. Discover now