Når jeg våknet av et skarpt lys i ansiktet. Der er solen, jeg må få meg en rullegardin. Jeg så på klokken på Iponen min, og den er litt over åtte! jeg må få meg en rullegardin idag! jeg nekter å våkne så tidlig flere ganger! men siden jeg alerede er våken står jeg likså godt opp nå. Så jeg gikk ned og prøvde å finne frokost som var lett å fikkse. Jeg skulle til å rope på tante får hun var også opp og hun sat i stuen og striket eller noe. Men jeg fant frokost blanding og begynte å spise mens jeg tenkte på hva jeg skall gjøre idag og gikk gjennom de sosiale mediene mine. I dag tror jeg at jeg går og blir kjent med dyrene og område.
Etter å ha kledd på meg gikk jeg ned og spurte tante Liss om jeg kunne gå en tur med en av hundene
" Ja så klart du kan. Du kan jo ta rikka" sa tante Liss og så hjalp hun meg med å finne hun og bonde hennes.
" Vær forsiktig!" ropte hunn etter meg nor jeg gikk.Først gikk jeg en si til venstre inn i skogen. Bare får å ha gjort det. Det var ingen ting dær jeg er interessert i nå. Så jeg gikk en annen sti tilbake og så tok jeg til høyre ved huset og gikk inn på saue beite får å hilse på sauene. De er nysgjerrige men litt redde får meg så jeg setter meg ned og koser med Rikka og snaket roligt til sauene
Etter en stund kommer en bort til meg, og ikke lenge etter kom resten. De var veldig vennlige og de lot meg kose med de. Etter og ha sittet dæt en stund bestemte jeg mæg får å gå videre, men det virket ikke som Rikka var helt klar til det. Hun var opptat med å jage en sau rundt på jordet. Sauen så ikke egenklig redd ut. Det så mer ut som de lekte. Sauene ser ut til å føle seg veldig trygg hær. Det er jo bra!
Etter jeg endelig fikk med meg Rikka dro vi vidre til kyrne. Onkel hadde sagt at hvis jeg ville ri hesten måte jeg først få mæg opp på ei ku og få den til å gå noen meter uten problemer. Så jeg fant kua Liss hadde sagt hun og Tom brukte til å få med seg den andre kua og sauene inn på fjøsen. Den skule vist være vett å få til å gå og svinge den veien du ville, så jeg må iværtfall prøve.
Etter et par forsøk klart jeg endelig å få meg og på kua uten å dete av. Så nå var det bare igjen å få den til å gå og svinge. De forje gårdeierne må ha hvert veldig kreativ for å ri ei ku for å lede de andre dyrene inn. Så for å få kua til å gå var det bare å slå den lett på baken. Letter sakt enn gjort, kyr kan være ganske star avogtil. Jeg smekket kua på baken og hun begynte å gå. Det minet apsålutt ikke om å ri en hest. Det var vinglete og utgjevnt.
Mens jeg prøvde å bli vant med måten kua gikk på kom det en hest travende bak meg. Det må være en av av de som rir gjestehestene
" Jeg tror ikke det er et dyr man vanligvis rir" jeg så ikke personen som kom bak meg, jeg var for opptat med å ikke dette av så jeg svarte bare
"Da vet du openbart ikke mye om denne kua" Jeg må ha hørtes litt sur ut for personen kom rundt meg med heste og stilte seg foran meg så kua stopet. Han var pen, veldig pen og kjente jeg ble litt varm i kinene. 'Jeg håper ikke han ser jeg rødmer!' tenkte jeg.
"Åååå!" sa han ganske overrasket
"Du må vare den nye jenta Tom og Liss skal passe på. Jeg er William, naboen. Det er vi som har hestene våre hær." Jeg ble sittende å stire på han en liten stund, han var nydelig. Men hvordan viste han hvem jeg er " hvordan vet du hvem jeg er?" Heg var jo nøtt til å spørre. " Det er det eneste Liss har snaket om." " Men jeg vet ikke hva du heter." Ååå, han er så nydelig. " vel ikke mange hær gjør det." " Kan jeg bli en av de?" spurte han med den nydelige stemmen hanes. " Ja det kan du vel vis du hjelper meg med dette" sa jeg å pekte på kua. " Det kan jeg el men hva er det du gjør egenklig?" Fuck, hva kan jeg svare som ikke høres helt dust ut. " Eeeeehhhhhh" jeg kunne ikke ha sagt noe litt smartere. Vel vel jeg kan vel bare si sannheten. " Vel du skjønner, tante å onkel har en hest å jeg vil ri den. Men de er redde får at jeg skal skade meg så de sa at vis jeg klarte å ri denne kua skule jeg få låv. Men det er litt vanskeligere enn jeg trode det skulle være" det hørtes sikert helt dust ut men han sa han skulle prøve å hjelpe meg.
YOU ARE READING
En ny start
RandomThea er en jente på 15 som levde ganske godt før moren fikk seg en ny kjærste. Og etter å ha krangletmed og blit behandlet dårlig av gan blir hun sendt til tanten og onkelen mens moren finer ut av det. Tanten og onkelen bor på en går i Australia og...