Second chance mate

1.2K 40 7
                                    

Kapitel 1 

(Av både Wielmaa och Directionsanna)

Aubrey pov.

Mitt namn är Aubrey, men alla kallar mig för Brey så jag tycker att du också ska göra det. Jag bor med min familj och min flock som består av: Min pappa Jonah som är beta, min mamma Nora, min bror Jamie som är blivande beta, min bästa kompis Kacey, nuvarande alphan Chris, hans son Matthew som är den blivande alphan, Cameron som är Matthews sidekick, Jake som är blivande gamman, Jakes mamma Anne som är gamman och sist och värst systrarna Heather och Beverly... 

Men såklart är det många fler men detta är dom som är högst uppsatta. Även dom som jag vet vilka dom är.

Våran flock heter "Half moon" och är den näst största flocken i USA. Den allra största och mäktigaste flocken heter "Midnight moon". Konstigt nog så ligger det i samma delstat...

Och hur ska jag förklara om mig själv? Jag är flockens Omega iallafall när mina föräldrar inte är hemma, vilket är nästan alltid. Jag får städa, laga all mat och andra sysslor som ingen annan orkar med. Dom enda som gör så att jag klarar mig igenom dagen är min älskade bror Jamie och min bästavän Kacey. Jag skulle vara inget utom dom. 

När det gäller mitt utseende så är jag långt ifrån vacker i andras ögon, jag anses som överviktig och klumpig. Jag har mellan blont hår som går ner till min navel och är lite vågigt. Jag är inte lång men inte kort heller. Jag har skärrosa läppar och diamantblåa ögon. När jag var liten så sade alltid min mamma att mina ögon var min signatur och skulle få alla killar att ställa sig i kö, men där hade hon fel. 

Jag är väldigt blyg, för om jag säger eller gör något fel så blir jag alltid bestraffad på något sätt. Men när man väl lär känna mig så är jag en utåt person som säger vad jag tycker. När alla i min flock är på träningar, som jag inte får vara med på, så brukar jag ägna min tid åt mina sysslor och så brukar jag träna för mig själv. Alla tror att jag är klumsedums-vargen, men jag är faktiskt ganska duktig om jag får säga det själv.

-

Jag vaknade av att jag hörde små prassel över rummet. och jag förstod direkt att det var Kacey och Jamie. Jag hann inte öppna  mina ögon förrän dom skrek...

- GRATTIS! skrek båda två för full hals

Jag kanske inte har sagt det än men idag fyller jag 16 år och kan nu hitta min mate. Juste jag är en varulv, och inte en sån som står under månen och ylar utan jag kan förvandla mig till en full varg när jag vill. 

- Skrik högre, sade jag sarkastiskt

Dom flinade bara och sträckte fram en muffin med ett litet ljus på toppen, jag log stort och blåste ut ljuset. 

- Såååå, vad hade du tänkt att göra idag? Sade Kacey och vickade på ögonbrynen

-  Gå till skolan, komma hem, städa och ni vet det vanliga. sade jag och suckade

Det var det speciella med min födelsedag, en muffin på morgonen....

-  Då antar jag att jag kan ta med dig till Starbucks efter skolan? 

- Jag antar det, men vem ska städa upp gårdagens fest då? 

- Jag kan fixa det BreyBrey' sade min bror och log

BreyBrey har vart hans smeknamn till mig ända sedan vi var små. 

- Tack JaiJai, sade jag och pussade han på kinden.

- Men om ni ursäktar mig så måste jag göra mig klar, ses på skolan Kacey? Frågade jag medans dom var på väg ut ur mitt rum.

- Visst, svarade hon med ett leende

Second chance mateWhere stories live. Discover now