Spring, spring och spring

371 47 15
                                    

Kapitel 2

(Av: Wielmaa och Directionsanna)

Jamie's pov.

Efter att jag och Kacey hade lämnat Brey' så åkte jag i väg till skolan och just nu så sitter jag på min sista lektion och vänatar på att klockan ska ringa. Och efter 7 minuter så gör den det, jag packar ihop alla mina grejer och går ut ur klassrummet.

När jag är på väg mot min bil så hör jag hur Kacey ropar

-  JAMIE STANNA!

Jag gör som hon säger och stannar. 

- Har du sett Brey' idag? frågade Kacey

- Nej? det är du som har lektioner med henne? sade jag och kände hur jag började bli orolig..

Det är inte likt henne att skippa lektioner och inte äns berätta för mig eller Kacey.

- Jag vet , men när jag väntade på henne vid engelskan så kom hon aldrig. Hon kom inte på någon lektion idag... sade hon oroat.

- Hoppa in, vi ska åka och leta efter henne. sade jag och pekade på bilen

Hon nickade och hoppade in i bilen. Jag gasade på och kom fram till flock huset ovanligt snabbt. Jag hann knappt parkera bilen innan Kacey hoppade ut ur bilen och sprang in i huset. 

Jag sprang ikapp henne och vi gick in i Aubreys rum och hittade alla lådor uppslitnaa och tre lappar ligandes på hennes säng. 

Ett var till flocken, en annan var till oss i familjen och det sista var till Kacey.

Jag läste alla brev förutom Kaceys, det läste hon själv.

- Åh nej, Brey har rymt! skrek jag förtvivlat 

Kacey grät och skrek. Vad skulle vi göra? Vi måste hitta henne... Och det är nu!

- Men vem var hennes mate eftersom det var hans fel att hon rymde. sa jag förtvivlat

- Jag. svarade blivande alphan Matthew som stod vid dörrkarmen

Jag kände hur mina kinder hettade till av ilska och hur jag långsamt knöt ihop mina knynävar.

- Du?? skrek jag helt urflippat och min överbeskyddandebror-känsla tog över

Jag sprang imot han och kasta han in i vägen.

- Din lilla... skrek jag ännu högre

Jag slog Matthew igen, igen och igen. Ärligt talat, han var ett lätt byte för mig...

- Varför? frågade jag när jag hade lungnat ner mig

- Det är enkelt, hon är inte Luna material. Och desutom så är hon flockens Omega, hon är ful som stryk och fet.

Det var droppen, jag kokade över och slog han rakt över näsan och jag hörde hur den bröts. Han grymtade till av smörta men hans näsa började snabbt läka då varulvar läker mycket snabbare än en människa.

När han hade läkt klart sade han

- Hur vågar du slå din Alpha? sade han argt

- Blivade Alpha, rättade jag honnom

- Vart är hon, hon skulle städa och laga mat vid den här tiden. sade han och bytte samtalsämne

Är han helt puckad eller? 

- HON HAR RYMT DITT PUCKO! FATTAR DU INGETING ELLER? skrek Kacey rakt upp i hans ansikte

Juste, jag hade helt glömt bort att hon satt brevid mig. Opppps.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 10, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Second chance mateWhere stories live. Discover now