Prolog

24 0 0
                                    

-PÅ DEM GRABBAR!!!
Jag skrek ut orden och vi kastade oss in i en strid med de som vågade försvara byn. Det tar inte lång tid innan försvararna ligger döda. Vi fortsätter in i byn. Vi går in i varje hus och tar alla värdesaker och det mesta av maten. När vi kommer till centrumet får alla bråttom och springer iväg. Alla är snart borta, eller nästan alla. Mitt på torget står ett barn och gråter. Jag går fram till det. Det ser ut att vara några år yngre än min son. Han skulle behöva en kompis. Det är en flicka men vem bryr sig? Hon går väl också att uppfostra till krigare. Jag tar med henne och förklarar för mina men att hon ska vara en medlem och en kamrat till min son.

Vi går tillbaka till skeppet och nästan hela byn följer efter oss. Vi går på skeppet och jag ger flickan till min son.
-här har du en lillasyster som du kan ha som kamrat. Han ser glad ut. En kvinna kommer fram till kanten och tittar ner på mig.
-flickan är fem år och hon heter Chikara.
Hon vänder sig om och går ifrån bryggan. Jag blir lite förvånad. Chikara betyder kraft på Kuni. Men jaja. Smaken är som baken. Ville de att hon skulle heta Chikara så heter hon väl det.

Vi åker iväg och jag lovar mig själv att ingen av männen ska få röra henne. Här skulle hon få en familj

Piratens magi(Pousad)Where stories live. Discover now