Kap.1

170 4 1
                                    

Melissa perspektiv:

Jag gick fram mot min garderob och tog fram ett par svarta ganska tajta jeans och en vitt genomskinlig tröja och drog fram ett par vita strumpor ur lådan. Jag satte på mig mina kläder och sminkade mig lätt och sen tog jag lite av min favorit parfym lady million. Jag drog ur min telefon ur laddaren och drog med mig min väska och sprang ner för trapporna och in i köket och gav mamma en puss på kinden.
"Godmorgon gumman"
"Godmorgon"
Jag beredde en macka snabbt och åt upp den och drack ett glas juice till. Jag tog upp min mobil och väska och gick ut i hallen. Jag ställde mig framför spegeln och satte på mig min skinnjacka med nitar på axlarna och satte fram mitt bruna platta hår.

"Melissa kan du komma lite snabbt? Jag måste berätta en sak."

"Okej visst men snabbt."

"Jag vet att vi i början flyttade jätte mycket men nu så har vi bott här i snart två år och vi båda trivs här men jag har hittat ett nytt jobb i ett ställe som ligger ungefär 1 timme härifrån och vi måste flytta..."

"Mamma du skojar? Hur blir det mellan mig och Dennis? Jag kan inte flytta. Jag tänker absolut inte lämna Dennis ska du veta! Du kan fan flytta själv om du vill" skrek jag och kände hur det brände i ögonlocken, tårarna började bildas.
Jag sprang ut i hallen och tog på mig mina hunters och satte väskan på axeln och sprang ut och smällde igen dörren. Jag tog fram min mobil ur back fickan och skickade ett sms till Dennis.

Till: Dennis<3:*

Kan vi träffas snabbt vid busshållplatsen? Måste säga en sak<3

Jag tryckte ner mobilen i back fickan igen och började torka bort mina tårar. Jag kände hur min mobil vibrerar i backfickan, jag tar upp den.

Från: Dennis<3:*

Visst, ses där älsk<3

Jag sprang till busshållplatsen där Dennis redan stod. Jag gick fram till honom och gav han en kyss.

"Vad ville du säga?"

"Mamma..."

"Vad är det med din mamma?"

Jag kände hur mina tårar började bildas igen.

"Mamma har skaffat sig ett nytt jobb och vi ska flytta. Men jag tänker inte gå någon stans." Sa jag medan jag grät i Dennis famn. Han kramade om mig hårt.

"Schh.. Allt kommer ordna sig och du ska inte någon stans" viskar han i mitt öra medan han pussar mig på håret och trycker mig hårt mot hans bröst. Jag tittar upp mot honom in i hans vackra grön, gröna ögon och kysser honom länge det var som om vi stängde ute hela ytter världen mitt i kyssen så märker jag att en buss kör förbi oss och jag avbryter kyssen.

"Va det där våran buss?" Frågar jag medan jag tittar med uppspärrade ögon på Dennis.

"Eehh... Aa det värkar så" svarar han medan han små flinar och jag kunde inte hålla mig från att skratta och då började han också skratta. Vi stod kvar där och skratta i mer än 5 minuter.

"Du jag orkar inte gå till skolan idag. Ska vi sjuk anmäla oss och stanna hemma?" Frågar jag efter att vi lugnat ner oss lite efter skratt attacken.

"Gärna, en dag med min sexiga och ingen skola blir ju fan perfekt" svarar han och höjer sina ögon bryn och flinar lite.

"Okej vi kan va hos mig för mamma ska dra snart."

Dennis tar fram mobilen och knappar in ett telefon nummer. Han sätter på högtalaren och jag hör en kvinna som säger "hej du har kommit till.....var god och knappa in ditt personnummer" och vi gjorde som hon sa sen så ringde vi om och sjukanmälde mig.

"High five" sa jag och räckte fram handen.

"Jag vill hellre ha en puss" sa han och puttade med under läppen.

"Och det får du inte"

"Amen då tänker jag inte prata med dig" envisades han.

"Okej då prata inte med mig" svara jag och försökte vara ännu envisare.

"Okej då"

"Akta din mamma kommer" sa han och drog mig bakom en buske.

"Var det inte du som inte skulle prata med mig" sa jag retsamt.

"Sluta bete dig som en 3 åring."

"Hää, ska du säga va?"

"Kom nu. Hon har gått"

___________________________________________________________
P.s läs min andra bok om ni inte redan gör det!

I'll never leave you (svenska)Where stories live. Discover now