Vi gick med snabba steg mot mitt hus. Jag rotade i mina fickor efter husnyckeln. När jag fick upp den låste jag upp dörren och gick in. Jag slängde av mig mina stövlar och skinnjackan. Dennis tog av sig sina skor och kom strax efter mig till vardagsrummet och slängde sig i soffan. Han tog upp filten som log på armstödet och slängde den över oss sen kröp han närmare mig.
"Jag kommer aldrig att lämna dig" viskar han i mitt öra så jag får gåsur.
"Och inte jag dig" viskar jag tillbaka.
Vi sitter en lång stund helt tysta. Jag tittar upp mot honom och han tittar på mig och ler svagt, jag ler tillbaka och forsätter att stirra in i hans gröna ögon och han i mina. Jag böjer mig fram och kysser honom sen lägger jag mig mot hans bröst och somnar.~
Jag vaknar till av att någon smäller igen dörren hårt. Det måste vara mamma. Jag kollar mot klockan för att se till att hon inte kommit tidigt och märker att vi skolkat.
Klockan var fem på eftermiddagen så vi hade redan slutat skolan och det var bra. Jag gick sakta upp för att inte väcka Dennis. Jag gick mot köket där mamma satt med huvudet nergrävt i händerna. Inte för att hon grät hon såg irriterad ut.
"Hej...mamma, kan jag sätta mig här?"
"Hej visst jag hade tänkt att prata med dig."
"Okej"
"Du vet det vi prata om imorse."
"Aa"
"Jag vet att du inte vill lämna Dennis men vi måste."
"Mamma inget heter måste! Jag måste ingenting!" Skrek jag så att mamma tittade konstigt på mig.
"Gumman jag har förlorat mitt jobb här men hittat ett bättre där!"
"Jag hatar dig och pappa för om ni inte skulle skiljt er skulle vi inte behövt flytta så mycket."
Jag märkte att Dennis stod i öppningen till köket och tittade på oss.
"Ehhh jag kan gå.." Sa Dennis osäkert och kliade sig i nacken.
"Du behöver inte gå någon stans Dennis. Jag tror också du behöver vara med och prata om hur vi ska lösa deta." Svarade mamma honom inan jag hunnit säga något.
"Mm, okej" svara han och satte sig på stolen bredvid mig. Jag tog min hand som var på bordet och sökte efter hans hand som var under bordet. Jag tog tag i hans hand och flätade ihop våra fingrar. Han tittade på mig och log.
" *Host* Melissa hur har du tänkt att vi ska stanna här ifall jag inte har något jobb och ifall jag inte har ngt jobb så har vi inga pengar!?"
"Ehh, finns inte det något bra jobb här då?"
"Kollat redan men det är dålig lön"
"Ändå"
"Gumman jag förstår dig men vi har inget val!"
"Vad menar du med att vi inte har något val? Alla har väll ett val!"
"Melissa kan jag få prata med dig?" Avbröt Dennis.
"Visst"
Vi gick upp på mitt rum och stängde dörren!"
"Jag har en plan. Säg inte imot din mamma säg bara okej till henne. Jag berättar min plan sen till dig!"
"Okej om du säger så!"
"Kom!"
Vi gick ner för trappan och jag berättade för morsan att jag var med på att flytta fast det inte var sant. Mamma blev rätt så glad och jag var tvärt om men jag försökte att le och se glad ut inför henne.___________________________________________________________________________
Ni som läser, kommentera. Rösta och dela gärna.
YOU ARE READING
I'll never leave you (svenska)
RomanceMelissas mamma flyttar väldigt mycket efter att hon och melissas pappa skilt sig. Melissa och hennes mamma bosätter sig till slut i Göteborg. Melissa är jätte glad över att hennes mamma valt att stanna kvar i Göteborg. Melissas mamma ska helt plötsl...