Capitolul 1

95 10 2
                                    

Ploaia torenţială se lovea violent de geam însoţită de tunete si fulgerele ce luminau camera pentru câteva secunde, dând naştere umbrelor. Mihail Draghiovici şedea picior peste picior pe fotoliul îmbrăcat ȋn catifea maro din camera sa, cu mâinile împreunate pe abdomen şi privirea căzută in gol, imaginându-şi ca ploaia este vocea Lui Dumnezeu, ansamblul de tunete e instrumentalul, iar din acel cântec înţelegea ca El este furios. Bărbat in vârstă de 35 de ani, cu braţe mari, înalt , corpul masiv, bine proporţionat. Construcţia corpului sau era una plăcută, ajutat de boxul ce îl practica cu placere, unul din motive fiind faptul că îl elibera de tensiunea acumulată. Se încadra perfect între bărbatul modern şi cel de moda veche. Faţa lui exprima duritate pură din cauza sprâncenelor ce întotdeauna i le vedeai coborâte. Ochii negri asemenea părului, te făceau sa îl priveşti ȋncontinuu, avea acel ceva ce te hipnotiza, persuasiv, iar cu termeramentul predominant coleric, reuşea sa se impună. Un om credincios, le vorbea oamenilor ori de câte ori avea ocazia despre Dumnezeu și cum i s-a schimbat viaţa în urma descoperirii Lui. Dragostea lui pentru ortodoxie o împărtăşea si cunoscuţilor chiar dacă îi interesau sau nu.
Într-adevăr avea iubire de Creator și se ruga, vizita manastiri, însă îi mai placea si desfrânarea; fuma, consuma alcool și deţinea o slabiciune extraordinară pentru femeile uşoare, cu ele îndeplinindu-şi cele mai mizere fantezii erotice. Nu insemna ca respectul față de femei ii lipsea, dimpotriva, se comporta cu adevarat gentil. Sublinia mereu faptul ca simte nevoia unei prezenţe feminine, acea prezenţa pe care nu i-o putea oferi târfele cu care întreţinea relaţii sexuale aproape seară de seară.
Deodată se trezi cu gandul ca ţigările i se termină și își aruncă ochii spre fereastră privind cum încă ploua, afundându-se din nou in gânduri. Își impuse să iasă dupa tigãri, însă dispoziţia lui mohorata precum vremea de-afară, nu îi permitea sã se ridice din fotoliu.
Locuia singur de când îi murise mama. A crescut intr-o familie monoparentală de cand tatăl i-a părăsit pentru o altă femeie . Niciodată nu i-a dus dorul ,din cauza motivului pentru care lipsea. Zilele de chin ale mamei sale descurcandu-se singură cu saracia in Bucuresti, îi veneau în minte şi nu îşi putea ierta tatăl ca plecase. Toată copilăria a avut nevoie de el cand era bătut si nu avea cine sa il apere in zilele acelea ploioase de toamnă când intra in casa ud leoarca, plângând din cauza loviturilor si ruşinii simţite mai reci decat bălţile strazii unde era trântit, de multe ori mamă-sa fiind neputincioasă in faţa situatiilor dificile.
Crescut de mic printre ţigani, tâlhari, drogaţi și tot ce mai găseşti pe străzile oraşului după lăsarea nopţii, a învăţat să se descurce ȋn orice situaţie de orice natură.
Îşi aminti că ȋn sertarul din noptiera de langa pat mai avea două ţigări. Se ridică lent din fotoliu hotărât să îşi aprindă o ţigară. Mâna lui puternică deschise sertarul, duse ţigara la gura si se pipăi în buzunare dupa brichetă, oftând. După ce fuma, își lăsa copul sa cada in pat, incercand sa adoarma.
*
Se trezi transpirat din cauza unui cosmar din care isi mai aminti o singura scenă, cu o durere uşoară de cap si simţindu-se parcă mai obosit decât era inainte de a adormi. Coşmarul îl facu sa tresara brusc în poziţia semi-sezand. Când îşi potoli respiraţia și constată ca e complet treaz, se aruncă din nou pe perna moale inspirând puternic mirosul balsamului de pe lenjerie.
O zi de duminică fără niciun plan. De obicei nu își facea planuri din cauza faptului ca nu le respecta, mergând pe spontaneitate.
Se îmbracă de-ndată si cobor la magazinul din faţa blocului dupa ţigări. Paşii lui greoi umplură liniştea din scara.
In faţa blocului stateau beţivii scării, la prima oră savurandu-si berea. Il intampinara flegmatic alături de cuvinte vulgare:

- Bai, salut bai Mihae! Ce s-a întâmplat cu tine? Dupa faţa ta nu ai făcut nimic aseară, nu?zise unul dintre ei si izbucni in hohote de râs împreună cu ceilalţi. Toţi îl cunosteau pentru placerile sale erotice. Le aruncă o privire pe sub sprâncene şi le zambi in coltul gurii.
- Duceţi-vă dracului! şi le arată degetul mijlociu continuându-şi drumul.
Vânzatoarea de la magazin era o femeie robustă, grasă, servea tot timpul supărată din cauza golanilor ce o deranjau cu comentariile lor grosolane. De la prima vedere îţi puteai da seama ca timpul nu a fost bland cu ea. Părul ei decolorat se lipi de transpiraţia ce-i inundă faţă, desi încă se păstra răcoarea dimineţii.
Aceasta il recunoscu pe Mihail dupa zgomotul paşilor săi, căci erau greoi si apăsaţi. Se facu că este ocupata ştergând insintent ghişeul şi-l întrebă grăbită, concentrându-se pe ceea ce facea:
- Ce-ti dau?
- Tigări...si o cafea. Buna dimineața şi ție! zise el aruncându-i o privire de cuceritor, care semăna mai mult cu un facies constipat.
- O fi buna la tine ...la mine, nu! Cafea i-aţi singur, se rasti ea cu indexul catre dozator. Uite ţigările, și i le aruncă pe masă. Plati fără a mai spune ceva. Ştia de ce se comporta in felul acela. Înţelegea situaţia, de aceea nu-şi mai permisese sa comenteze. Când Doamna Nina era în toane bune si el la fel, vorbeau foarte mult, glumind, numai că foarte rar îi prindeai de amandoi bine-dispusi.
Se întoarse cu ţigările si cafeaua la băieţii rau famati . De fapt erau niste bărbaţi care trăiau de azi pe mâine, neîngrijiţi, nişte obsedaţi sexuali care nu ratau nicio ocazie de a trece pe langa o femeie fara a-i adresa ceva obscen sau să o atinga.
Își aşeză paharul cu cafea si ţigările pe măsuţa din faţa lui. O măsuţa in faţă blocului pe de-o pate si de alta cu băncuţe in vopsea verde, peste care trecuse timpul ce le dăduse un aspect uzat. Îşi întoarse capul spre barbatul care ii vorbise mai devreme.
- Auzi ma Castană, diseară ce plan ai? Ii zicea castană din cauza capului asemănător unei castane. Voi caută cateva fete cu care sa ne distram. Ce zici, te bagi? In timpul liber îi placea sa stea cu femei uşoare si să se distreze cu ele. Castană, isi aduse pieptul in fata foarte flagmatic si zise:
- Da' cum fratele meu sa nu ma bag când vine vorba de fete? Bineînţeles! In acele momente uşa de la intrarea in scara se deschide ieşind o tânără placuta la chip, nu prea înaltă, dar nici scundă nu o puteai numi, cu parul negru lasat pe spate, îmbrăcată într-o pereche de jeanşi albastii, asortaţi o cămaşă în carouri alb-albastre, deschisă, de unde i se conturau perfect sânii rotuzi prin tricoul negru. Frumuseţea ei nu era una luciferică, orbitoare, dar rezulta din combinarea în egală măsură a laturilor personalităţii si trăsăturile fizice. Sprâncenele uşor arcuite, închise la culoare si buzele pline. Băieţii o aclamara imediat:
- Oh, păpuşa ce faci? Ochii le străluceau şi nu mai aveau mult până la erecţie din cauza filmelor ce şi le faceau cu ea.
Mihail le făcu într-un mod subtil semn acelor bărbaţi să înceteze cu comentariile la adresa tinerei. Faţă de unele femei avea o oarecare rusine, în plus el îi era diriginte. Catalina se mutase de curand în acel bloc, iar singura interacţiune dintre ei era salutul atât la ore cat si pe stradă.
Fata ii saluta respectuos, in special pe Mihail :
-Buna dimineata! Vocea ei calda si sfioasa nu imblanzi deloc expresivitatea dura a bărbatului si privirea aspră. Nici nu ii raspunse la salut, ci o privi de parcă fata i-a greşit cu ceva. Nu ca ar fi avut ceva cu ea sau cu oricare altă persoana, numai că ăsta era felul lui de a fi. Nu isi arata slabiciunea in faţa nimanui. El tot timpul era cu garda sus si îţi dadea impresia că e paranoic. Se enerva foarte repede, iar interlocutorul trebuia sa cedeze altfel îşi lua si bătaie, asta in cazul unui bărbat, dar nici faţă de femei nu avea vreo reţinere. Personalitatea lui dură şi exigentă s-a format in urma trăirilor din copilarie , adolescenta, cand toata lumea il trata ca pe un nimic, neavând nici o situaţie materiala prea bună, mâncând și el bătaie frecvent de la alți băieți în acea vreme. Incerca din răsputeri să se integreze în vremea tinereţii, asta l-a costat foarte mult pentru ca incepuse sa consume droguri împreună cu anturajul. O perioada din viaţa lui se rezuma doar la prafuri si iarba. Stătea cu prietenii in spatele blocului si rulau. Ajunsese să fure, să tâlhărească pentru a-și plati dealer-ul. Cand nu consuma droguri , consuma alcool. Era si el unul din acei oameni nemernici pana cand l-a descoperit pe Dumnezeu si asa usor-usor si-a revenit, asta dupa moartea mamei sale. Transformarea lui a avut loc într-un mod subit. A lăsat totul in spate si si-a început o nouă viaţă dedicandu-se meseriei de profesor.
In scurt timp ziua se scurse printre orele din faţa televizorului, doze cu bere si ţigări, lăsând loc nopţii.
In ciuda întunericului luminile oraşului se ravarsau peste străzi, blocuri, luminând drumul bucureştenilor în zgomotul enervant provocat de agitaţie. Mihail privea de la balcon acţiunea din oraş ,trăgând cu poftă dintr-o ţigară. În mintea lui se desfăşurau scenele ce aveau sa se petreaca in acea seară.
Soneria interfonului îl facu sa tresară. Raspunse si ramase la uşă asteptand invitatul. Bătăile violente din partea cealaltă a uşii il trezira din visare. Un bărbat cu corpul deformat, cu burta revarsandu-se peste cureaua de la pantaloni, acoperită de un tricou gri cu pete de transpiratie. Nu mai aștepta sa fie poftit si dădu buzna in apartament. Vocea lui sitivita răsună in toatã camera si o simţi deranjantă la auz.
- Heeee pralo! socares? îşi intinse braţele parcă vrând să-l cuprindă. Unde sunt pasaricile? Îşi ţugui buleze frecându-şi mâinile de pântec.
-Trebuie sa ajunga . îi raspunse gesticulând din mână îndemnându-l sa se aşeze la masă. Deschise usa frigiderului si luă doua beri la doza. Le aşeză pe masă, una in dreptul lui, alta in dreptul prietenului. Prietenia dintre aceşti doi indivizi era una de plictiseala din perspectiva profesorului, căci diferenţa dintre ei era enormă din toate punctele de vedere, nici măcar nu exista grad de comparaţie.
In timp ce îşi savurau berea discutand fel și fel de lucruri neinteresante pentru Mihail, el fiind prezent doar fizic, căci subiectele abordate de celălalt nu i se potriveau, au fost întrerupţi de soneria telefonului. Acesta raspunse si plecă in altă cameră nevrând sa fie deranjat de comentatiile individului de langa .
-Da ! Sunetul vocii i se pierdu odata cu intrarea lui in cameră.
La masa din bucatarie Castana bătea cu degetele pe masa. Nerabdarea il determina sa se manifeste agresiv.
- În cinci minute ajung. îi spuse bărbatului fără nicio altă explicatie. Ştia că la felul cum arata nu avea sanse sa cucereasca pe cineva, dar de asta avea el să se ocupe. Din tăcerea ce o păstrara preţ de câteva minute, Castana îndrăzni să întrebe :
-Cate sunt ? e frumoase?
Mihail îl privi pe sub sprâncene si îi răspunse arogant:
- După ce că vei avea parte de o femeie, mai ai si pretenţii?
- Nu! raspunse el repede, aşezându-se pe scaun ca un copil ascultator.
Acele femei erau unele cu o reputaţie pătată si veneau sa întreţină relaţii sexuale pentru a castiga un ban. Nu făceau parte din tarfele de lux .
Soneria se auzi dupa circa cinci minute. Mihail se ridică şi in acelaşi timp Castana tresari. La uşa stăteau două femei, îmbrăcate vulgar, ambele cu fuste extrem de scurte, mulate, iar în partea de sus aveau puse pe ele ceva aproape inexistent. Le invită in apartament. Cand le privi mai atent, simți un dezgust ce nu a mai existat până acum, din cauza fizicului lor. Nu erau grase, ci deformate. Aveau coapse pline cu celulita si vergeturi, părţile interioare ale coapselor se frecau intre ele formand cute de grasime, iar şoldurile sugrumate ieseau in evidenţă prin imbracamintea mulată. Toate aceste femei ii creiau placere, însă acum nu mai simţi la fel, poate din cauza aspectului neingrijit, deşi pe pleoape aveau fard. Fetele păşira vrând sa pară feminine, confundând astfel feminitatea cu vulgaritatea. Îşi mutau şoldurile dintr-o parte in alta. Nu se vedea nici cel mai mic interes pe fata lui, în schimb celălalt ardea de nerabdare plimbând privirea de la una la alta. Mihail încercă se bage în vorba cu ele:
- Ce faceţi fetele, luaţi loc, şi i le trase doua scaune de sub masa. Le vorbea plăcut in ciuda faptului ca ele erau de speţă joasa.
- Bine! răspunse una din ele zâmbind si lăsând sa se vadă dantura îngălbenită și învăluită in tartru.
Cele doua femei aprinsera cate o ţigară cercetand cu privirea noii clienţii. Mihail, rezemat cu palmele pe calorifer le urmarea fiecare gest in tacere. Una din ele își stinse tigara si expiră ultimul fum lăsându-l sa se înalţe spre tavan, apoi se îndrepta spre Mihail. Mâna ei începu sa-i mângâie abdomenul, apoi se duse spre şolduri, apropiindu-si corpul voluptos de al lui. Se mişcă grăbită. Începu a-l saruta pe gat, mâinile în continuare se plimbau pe corpul masiv, foarte îndrăzneţe. Bărbatul era in aceeasi poziţie de parcă femeia îmbrăţişa un obiect neînsufleţit. Singurul interes venea din partea ei. Trebuia sa îşi dea interesul pentru a-şi lua banii. Îşi puse in minte sa renunte la ceea ce şi-a propus, se gandea in timp ce femeia încerca sa-l excite. Cealaltă, nu avuse de ales, partida cea bună a fost luată de colega sa. Incerca să facă acelaşi lucru ca şi prietena ei; se aşeză pe piciorul lui Castana simţindu-se incomod din cauza fizicului, a mirosului de transpiraţie şi al suflului greu al acestuia. Spre deosebire de Mihail, acesta nu rabdă si o saruta de grabă pe gat lacom, lăsând saliva in urmă sarutului, iar mana lui intră sub decolteul femeii. Se ridica, o luă de braţ si o smuci sa se îndrepte spre dormitor. Între timp, profesorul îl urmarea inexpresiv, tresărind deodată cand văzu încotro se îndreptau cei doi.
- Nu in camera mea! se răsti el prompt.
Tot cu ea de braţ îşi mută pasii spre sufragerie, agitat.
- Nici acolo! izbucni el din nou. Castana se opri în loc şi cu vocea tremurând, caci nu avea parte de liniste, îi zice:
- Da' unde pralo?
- Afar'! continua el calm de aceasta data.
- Cum afara? ai înnebunit? de ce nu, aici?
- Du-te! Te descurci tu cumva. Fac cinste.
Acesta pleca scrâşnind din dinţi şi bombănind, fără a slăbi braţul fetei. Trânti uşa în spatele lui. La zgomotul făcut de aceasta, Mihail ridică puţin din umeri că şi cum s-ar fi speriat şi se amuză pe seama acestuia. Îşi permitea sa-si bată joc de el cu toate ca nu asta era intenţia.
Castană duse prostituata in spatele blocului unde era bezna totală ,o intoarse cu fata spre el si începu sa o bata. Fata ţipă cu mâinile apărându-şi faţa. Sătul de palme, o trase de păr, lipind-o cu faţa de peretele aspru al blocului.
- Taci! Faci ceea ce spun eu, ai inteles? Femeia aplecă bărbia de doua ori în semn de aprobare inspirând adânc si oftând. Acesta o aruncă jos si îşi continua treaba.
In apartamentul 17, lucrurile stăteau cu totul altfel. Desi la un moment dat isi pusese in gând sa refuze, acum Mihail se implică in actul sexual doar cu organul genital, bineînţeles. Pentru el era o masturbare asistata.
Nici nu se mai deranja sa o ducă până in camera, totul petrecandu-se langa acel calorifer. Femeia îl deschise la pantaloni si trecu direct la sexul oral, încercând sa îşi practice meseria cat mai bine. Acesta o privea, fără sa o atinga, căci mâinile lui şedeau în continuare pe calorifer. Se desprinse de moment si mintea îi zbură in alta parte. Cu privirea ţintită in faţa ei, parea interesat de moment, dar in capul lui se gandea de ce nu şi-a luat mai multe doze de bere şi apoi îşi aminti că are de plătit factura la curent.
Cand se termina actul, tipa intreba unde e baia să se spele pe faţă. Îi explică făcând semn cu mâna arătând spre stanga. A înţeles sau nu, plecă spre baie. Cât timp el fuma, intra si ceilalţi doi. Castana primul, urmat de fata. Mihail ramase blocat cu tigara in dreptul buzelor, uitand sa traga, când văzu în ce hal arata prietena partenerei sale din acea noapte. Din cauza izbirii de ciment tipa avea pielea rosie de la antebrat, iar faţa asemenea, din cauza loviturilor. Dresul plasă îi era rupt. Se rezemă de un perete cu o figură speriată. Îşi muta privirea de la ea catre bărbatul care o agresase.
- Ba...tu esti prost? ce i-ai făcut?
- Da-o dracului! dacă nu stătea, continuă el de parcă ea nu era prezenta.
- Iesi in morţii mă-tii afară până nu te bat.
- Tu vrei sa ma loveşti pentru o curva? se revoltă el catre Mihail. Fără nici o explicaţie ii înfipse mâna in ceafă și îl aruncă pe scări, lovind tare cu uşa. Din spatele uşii se auzeau bombănituri şi ameninţări. Când iesi femeia din baie se apropie de colega sa luând-o in braţe, iar aceasta incepu sa planga pe umerii ei. Era vădit faptul că au mai trecut prin astfel de cazuri. Mihail oftă cuprins de milă pentru cele două şi le întrebă cat le datorează. După ce îşi primiră banii plecară, iar femeia care fusese în apartament întoarse privirea galeşă care el în momentul cand trecu dincolo de uşa şi o urmării cum ea se închide încet în urma lor.
Îşi scoase hainele una câte una si intră sub dus. Lăsa apa caldă sa îi curga pe intreg corpul, iar mâna dreapta se sprijini de gresia alba, ochii lui privind vârtejul de apă format in cadă. Simţi din nou mila pentru cele doua fete, cuprins de o vinovăţie ce s-a localizat in piept. Încercă să se mintă, să scape de acel sentiment, însă ȋn zadar. Considera că din cauza lui s-au întâmplat toate cele de mai devreme.
Încă o zi trecută, încă o zi pierdută si nimic bun nu a rezultat din ea. Voia sa adoarmă, dar era mai demoralizat decat noaptea trecută. În sinea lui gândea că nu a realizat mare lucru in viaţa, sau poate nimic chiar. Deseori îl curindea deznădejdea si cădea in melancolie. Îi părea rău ca nu a reuşit să-şi intemeieze o familie până la vârsta asta, pe când in faţa celorlalţi nu recunoştea, spunând ca îi este foarte bine. Nu cauta idealul intr-o femeie, pur si simplu avea un tipar anume pe care-l ştia doar el, dar nu îl putea descrie cu lux de amanunte.
În acea clipă când reflecta asupa singurătăţii sale si asupra dorinţei de a dispune de o prezenţa feminină, scena din minte se schimbă brusc si apăru femeia cu care a fost căsătorit acum cinci ani, alături de care are un băieţel . Asta înrăutăţi şi mai mult situaţia. O apasare sufocantă se lăsa pe pieptul lui urmată de un înghiţit in sec. Nu mai exista nicio urma de somnolentă. Femeia care i-a fost soţie doi ani, nu a reprezentat marea dragoste pentru el. Înainte de casatorie au fost impreuna cateva luni, iar Adela pentru a-l ţine langa ea, a ramas însărcinată, însă copilul lor nu a fost piatră de temelie pentru relaţie. Ea era o femeie recalcitrantă, mereu nesatisfăcută, dar frumoasă. Acesta il înşelase cu un fost iubit de-al ei cand cel mic avea doi ani. Nu ăsta a fost motivul despărţirii; cand i-a prins împreună in patul lui, Mihail ii ceruse bani ca şi când ar fi fost la o prostituată, iar acei bani punându-i într-o ramă aşezată in bucatarie, iar in fiecare dimineaţă când îşi savurau cafeaua îi amintea ca aceia sunt banii munciţi de ea. După despărţire lor, femeile in ochii lui au devenit indezirabile, nişte trădătoare bune doar pentru a-şi satisface nevoile sexuale.

Intre pacat si virtute (+18)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum