Aşk ve Çikolata

114 4 0
                                    

Aşk bakkaldan satın aldığın çikolataya benzer. Büyük bir sevinç içinde alırsın. En çok dikkat çeken ambalajıdır mesela. Oysa yemen gereken içidir. Zaten dışından göremezsin içini. Türlü türlüdür çikolatalar; antepfıstıklı, fındıklı bademli, sade, bitter… Hepsinin üstünde yazmaz neli olduğu.

    Hele ilk kez yiyorsan ayrı bir tadı vardır. En kötüsünü yesen de sesin çıkmaz. Ama genelde en güzeli en pahalı olandır. Daha fazla zaman harcarsan, daha fazla paran olursa alırsın ancak. Bir de zenginler vardır. Sen onca beklersin, emeklersin anca yeter paran; o gelir dört-beş tane alır gider. Moralin bozulur. Dondurmanın daha tadına bile bakmadan düşer ya külahtan halin ona benzer. Suratın asılır. Ama bilmezsin belki; sen daha zevk alacaksın o çikolatadan. Çünkü sen bu hayattaki en değerli şeyi, zamanını, harcadın o ise parasını… 

    Zaten her şeye rağmen gidip alacaksın sen. Aldığında ki heyecanın Ağrı Dağı’nda gezecek. Sonra ambalajını açacak ve gerçeği göreceksin. Biteceğini bile bile yemeye başlayacaksın. Yavaş yemeyi deneyeceksin kozadan yeni çıkmış kelebek misali…Ama zaman dar. Zamanın şoförü asla durmuyor. Kelebek bilir bunu ve hızla uçar özgürlüğe. Sende de aynısı olacak, yapamayacaksın. Ve kim bilir tamamını ağzına atacaksın. Dişlerini kullanmayacaksın. Tadın ağzına aheste aheste yayılışını hissedeceksin. Aşkın tüm vücudu fethettiği gibi.. Yağmurun altında sırılsıklam olmak gibi..

    Nedendir bilmem ama sonradan fark edeceksin çikolatanın son kullanma tarihinin geçtiğini. Kelebek gibi özgür olsan da sadece bir gün sürecek. Seninse sadece bir an… Ve yayılacak zehir çikolata ile beraber. Gözlerin kapanacak önce sonra tüm vücudun. 

    Çikolata bittiğinde ağzının bir tarafında zehir bir tarafında o eşsiz lezzet kalacak. Yüreğin ütüsüz gömlek gibi buruşacak. Ama her çikolata bittikten sonra yenisini istediğin gibi koşarak gideceksin. Çalışacaksın uğraşacaksın. Zehirli olduğunu bile bile, ağzında zehrin tadı olduğu halde, yüreğin hala ütülenmediği halde… Ambalaj sürekli değişecek ve seni kandıranda bu olacak zaten. Ve sen bilmesen de onun kullanma zamanına asla yetişemeyeceksin. Sen yetişsende hayat denen adi bakkal sana asla taze çikolata satmayacak. 

    Bırak o zaman bu sevdayı gelen gelsin giden gitsin. Sen o zamanı kendine ayır. Çikolatalar bakkalın derdi. Satamazsa kaybeder ve kazanan sen olursun.

Aşk ve ÇikolataHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin