İkinci Lekenin Esrarı :
Aslında '' Abbey Çiftliği Vakası'nın dostum Sherlock Holmes'un yeteneklerini kaleme aldığım son vaka olmasını amaçlamıştım.Bu karara malzeme yetersizliğinden verilmiş değildi zira hiç açıklamadığım yüzlerce vakaya ait notlarlarım vardır.
Bu olağan üstü adamın orjinal kişiliği ve özel yeteneğine karşı okuyucularımın ilgisinde bir azalmada kesinlikle söz konusu değildi. Kararımın gerçek sebebi, Bay Holmes'un vakaların yayınlamamasına karşı devamlı surette gösterdiği isteksizliğinden yatıyordu. Çalışmalarını resmen gösterdiği isteksizliğinde yatıyordu. Çalışmalarını resmen sürdürdüğü zamanlarda başarılarının kayıta geçmesi onun için pratik açıdan önem taşıyordu.
Londra'dan ayrılıp emekli olmaya karar verip de Sussex Downs2ta kimyevi araştırmalarına ve arıcılık konularına eğildiğinden beri şöhret ona tiksintiden başka birşey vermez oldu.
Bu konudaki isteklerini dikkate almam konusunda beni kesin olarak uyarmıştır.Ne var ki zamanı geldiğinde''İkinci Lekenin Esrarı'' adlı vakayı yayımlaya bileceğime dair söz
-11-
olduğunu hatırlatıp da bu uzun serinin ,hayatı boyunca üstlendiğini en önemlisi uluslar arası vakayla son bulması gerektiğiyle ilgili onunla konuştuğumda ,dikkatli olmak koşuluyla bu olayında halkın gözleri önüne serilmesi konusunda rızasını almayı başardım. Hikayenin anlatımında belli başlı bazı ayrıntılar biraz belirtisiz görünürse,okurlarımın bu ağız sıkılığımın nedenlerini anlayacklarına eminimç
Evet,başlayalım bakalım. İsmi verilmeyecek bir yılın son baharında bir salı sabahındaydı ki Baker Sokağı'ndaki mütevazi evimizde Avrupa'nın en önemli iki ismini ağırladık.