DOSYA 280
KİŞİ ANALİZİ
Channing Tatum - 18 Ocak 2013 yılında yaptığı büyük bir hata yüzünden on bir kişinin hayatını kaybetmesine yol açan deneyimli bir polistir.18 Ocak olayından sonra toparlanamamış ve işine dönememiştir.Devlet tarafından ceza alıp almayacağını belirleyen dava hala görülürken devletin gizli servisinden gelen gizemli bir dosyaya bakmayı kabul eder - Gizli servisten Matt, Channing'e eğer bu dosyayı çözerse sıfır ceza garantisi vermiştir fakat dosya yedi yıl önce delil yetersizliğinden kapanmış ve tek zanlı olan Harry Wilson da ölmüştür.
Rosalyn Davis - Matt ve Channing'in ortak arkadaşlarıdır.Hayatını kariyerine adayan hırslı bir devlet çalışanıdır.Matt'e fazla güvenmekle beraber yıllar önce kapanmış dosyanın gizemini çözmek istemektedir.Patronu Matt ona davayı çözmesi karşılığında büronun başına geçmeyi vaadetmiştir.
Matt Moore - ABD Başkan'ının pis işlerini yapan biridir.Sosyopat ve hırslı olmakla beraber eski dosyalara da bakmaktadır.Yedi yıl önce arbedenin içinde nereden geldiği bilinmeyen bir kurşun ile öldürülen 43. başkan John Finn'in dosyasını tekrar bulduğunda dosyayı Channing ve Rosalyn'e verir ama dosyadaki bazı detayları kendine saklar.
TANITIM
Yıllar önce berbat bir şekilde öldürülen John Finn'in ölüm yıl dönümüne 2 aydan az kalmıştı.
Adamın nasıl öldüğü belliydi.Bir binadan, evden ya da sokağın içinden gelen iki kurşun göğsüne isabet etmiş ve arbede arasında korumaları tarafından taşınarak can vermişti.Sokaklardaki masum bir eylem, polis gelmeden önce kızışmış ve Finn tüm o insanların arasında kalmıştı.Başkanı kimin vurduğu ise hala gizemini koruyordu.Tam yedi yıldır.
Önümdeki dosyaya baktım.Kabarık dosyanın üzerine ''DELİL YETERSİZLİĞİ VE ZAMAN AŞIMINDAN DOLAYI KAPANMIŞTIR'' yazıyordu.İlk sayfadaki silik yazılara göz gezdirdim.
John Finn - Kırk üçüncü Amerika Birleşik Devletleri Başkanı.
27 Nisan 2007 - Dosya açılış tarihi.
19 Aralık 2007 - Dava sona erdi.
Zanlı - Harry Wilson.
Ölüm tarihi - 11 Mayıs 2007
Sonuç - Delil yetersizliği ve zanlının ölümü sebebiyle kapandı.
Dava görevlileri - Jake Williams.Luke Duncan.Lizzy Stewart.
İkinci sayfayı açtım.Birkaç resim ve yazı vardı.
Resim bir - 43. Başkan John Finn'in morgtaki hali
Resim iki - Başkan'ın göğsünden çıkartılan kurşunlar
Resim üç - Zanlı Harry Wilson'un morgtaki hali
Resim dört- Cinayetin gerçekleştiği alan
Resim beş - Birkaç gazete haberi.BBC'den Kimberly Halter'ın manşet
Resim altı - Beyaz Saray'da kargaşa; Başkan'ı kim öldürdü?
Üçüncü sayfayı açmadan dosyayı kapattım.Midem bulanıyordu.Bu dosyanın evimde, masamın üzerinde durmasının sadece bir sebebi vardı.O da 18 Ocak'ta gerçekleşen o lanet olaydı.Balance Caddesi'ndeki evimden bir tatil günü çıkmış ve markete gitmiştim.Marketteki hırsız, elindeki silahıyla dehşet saçıyordu ve polis gelmemişti.Ve ben yapabileceğim en aptalca şeyi yaptım.Adamın üzerine atladım ve onu etkisiz hale getirmeye çalışırken linç edildim.Ben linç edildikten sonra hırsız deliye döndü ve marketteki on bir kişiyi taradı, yedi kişiyi de ağır yaraladı.Benim bayıldığımı düşünerek bana dokunmadı bile.Bazen keşke orada ölseydim, diye düşünüyordum.Tek bir dikkatsizlik tüm kariyerime ve on bir kişinin hayatına mal olmuştu.
Rosalyn, elinde kocaman bir karton kutuyla gelene kadar yumruğumla alnımı ovuşturarak dosyaya bakmayı sürdürdüm.Ros, yanıma oturdu ve dosyayı yavaşça eline alarak, ''Gitmek zorundayım,'' dedi sıkıntılı bir ses tonuyla.''Moore yanına gelmemi istedi.İşle ilgili bir şeyler.'' Cevap vermedim.Aklımı toparlayamıyordum.Tek zanlısı da ölmüş olan bir devlet krizini nasıl çözecektim? Kariyerim zaten altüst olmuştu.Aylardır iş yerine gitmiyordum.Kimseyle yüzleşemezdim.Hiçbir şey olmamış gibi polisliğe devam edemez, iş arkadaşlarımın suratına bakamazdım.Rosalyn ise kariyerinin zirve noktasındaydı ve şuan annemmiş gibi davranmaktan sapıkça bir zevk alıyordu.Aylar önce ben de öyleydim.18 Ocak'tan önce.
''Benim için bu kutuya delilleri ve dosyayı koy ve internetten-'' Birden durdu.Bana dosya işlerini öğretmemesi gerektiğini çok iyi biliyordu.Gülümseyerek ayağa kalktı ve omzuma dokunarak evden çıktı.O gittikten sonra kutuyu elime aldım ve kutunun üzerine kalın harflerle, ''DOSYA 280'' yazdım, sonra da dosyayı kutunun içine attım.Araştırma için bilgisayara dönerken kutuya yan gözle baktım ve iç geçirdim.İçimde yükselen panik duygusunu bastırmaya çalıştım.
Dosya 280, yetersiz delilleri, ölmüş zanlısı ve silik yazılarıyla tam anlamıyla bir labirentti.Ucunda özgürlüğüm olan karışık bir labirent.