*06:00 wekker gaat af*
Ik draai nog even een paar keer in m'n bed wanneer ik besef dat ik echt moet opstaan. Met een diepe zucht loop ik richting de badkamer. Ik draai de douche kraan aan en kleed me uit. Na een tijdje hoor ik gebonk op de deur.
'' a bolle doe snel ik moet ook douchen '' hoor ik badr roepen.
zonder te reageren breng ik nog snel conditioner aan in m'n haar en spoel dit uit. Vervolgens volg in mijn dagelijkse ochtend routine. Nadat ik me heb aangekleed en m'n haar heb gedaan neem ik plaatst aan mijn make-up tafel. Ik breng wat lichte make-up aan en gooi wat make-up spulletjes in een tasje voor 'nood' in m'n tas. Ik check nog even of ik alles heb en loop dan naar beneden. Zoals gewoonlijk staat m'n moeder al vroeg in de keuken.
'' goeiemorgen mama '' zeg ik zachtjes
'' 3ala slamtek was je bezig met klaarmaken voor bruiloft? '' zegt ze met een gefronste wenkbrauw.
'' wa yema is ochtend rustig aan '' zeg ik terwijl ik uitbarst van het lachen.
'' zieed aan tafel '' zegt ze lachend en wijst naar de tafel.
Tijdens het ontbijten doorloop ik m'n social media en antwoord ik op mijn appjes. Zonder het door te hebben staat Badr achter me.
" je bent druk he in die telefoon van je ''
'' altijd toch heb zaken te doen'' zeg ik plagerig
Badr kijkt me scheef aan en begint dan ook met ontbijten. na een aantal minuten van stilte bied mijn broer aan om me naar school te brengen. En alsof hij geen andere keus had loop ik al richting de gang om m'n schoenen en jas te pakken.
'' waaa tempo badr ik heb haast ''
'' ja hier stap in ik kom eraan '' schreeuwt hij terwijl hij z'n autosleutels naar me gooit.
Ik loop richting zijn auto en stap in bij de bestuurders plaats. Tijdens het wachten bekijk ik wat verhalen van vrienden op snapchat. Na 5 minuten word er op het raam getikt en zie ik Badr weer met dezelfde scheve blik kijken. Hij gooit de deur open.
'' sta op sta wollahmeh je gaat rijden. je bent gevaar op de weg jij '' zegt hij terwijl hij me uitlacht.
'' sta op sta '' doe ik hem na met een mongolen stemmetje, en loop naar de andere kant van de auto.
Onderweg sluit ik m'n telefoon aan aan de aux kabel en scroll door mijn muzieklijst.
SFB - Stressen
Wanneer ik aankom neem ik afscheid van Badr en loop het schoolplein op. In de verte zie ik intissar staan. We springen in elkaars armen alsof we elkaar jaren niet gezien hebben. We praten wat bij en volgen dan onze lessen van vandaag.
Na een lange schooldag spreken we af om in de avond wat te gaan drinken samen. Het is tenslotte Vrijdag en dat betekend 'onze dagje'. Al sinds dat wij elkaar kennen doen we elke vrijdag avond wat leuks samen.
Intissar zet me thuis af met haar vespa.
'' saffi schat we spreken af rond die 7 uur bij Centraal '' zeg ik en druk een kus op haar wang.
Ik draai de sleutel in het gat en kijk wie er allemaal thuis is. Niemand dus. Ik stuur me moeder snel een appje dat ik om 7 uur weer met Intissar weg ben.
Na 10 minuten ontvang ik een appje terug:
mamss : saffi isgoed maak het niet te laat, ik ben vanavond bij Manal.
ik reageer snel:
nouraina': oohh jammer wilde haar ook graag zien, geef der maar een dikke kus en zeg maar dat ik morgen langskom
Ik fris me op en net voordat ik vertrek stuur ik intissar een appje dat ik vertrek richting Centraal.
Ik stop mijn oortjes in en vertrek op m'n vespa.
Aangekomen op station nemen we de beslissing dat we wat gaan doen in Rotterdam.
We bekijken een film in de bioscoop en vervolgen onze avond in meram . We hebben het erg naar ons zin. intissar verteld me leuke verhalen over haar relatie.
'' ehm Nouraina ik heb een vraagje maar is misschien een beetje kwetsend.. '' zegt ze onzeker.
'' lieverd je weet dat je alles kan zeggen en vragen wat je wilt ''
'' ik vroeg me echt af he nour... wanneer kan ik zo blij voor jou zijn met een relatie zoals jij voor mij bent '' zegt ze zachtjes.
duizenden herinneringen flitsen door m'n hoofd. ik had wel wat verwacht van haar vraag, maar niet deze vraag. Ik weet totaal niet wat ik moet reageren. toevallig hoor ik dat ik gebeld word. Ik schrik op uit mijn gedachtes en neem op.
'' nour waar ben je we moeten praten '' hoor ik badr z'n stem aan de andere kant. Een stem die nogal vaag klinkt.
'' Ik ben in rotterdam met inti hoezo wat is er aan de hand '' vraag ik verward.
'' We gaan morgen langs Manal er vallen wat dingen te bespreken, en belangrijk ook. ''
'' saffi isgoed badr ''
'' saff niet te laat he ik spreek je zo thuis verder ''
En hij hangt op.
Mn mood is in 1 klap heel erg veranderd. Niet alleen het vage telefoon gesprek met Badr, maar ook de vraag van intissar.
'' wat is er schat '' hoor ik intissar zeggen.
ik leg haar uit wat er net gezegd is en ze stemt met me in om langzaam een einde te maken aan deze avond. Onderweg richting huis valt er een stilte in de auto. Ik sluit mijn telefoon aan de aux kabel en draai het nummer: Jermaine niffer ft rakimster - Ik weet nog goed.
een gevoelig nummer die me aan 1 bepaald persoon doen denken. Ik staar uit het raam en ik voel langzaam tranen langs m'n ogen rollen. Na een aantal secondes draait intissar het geluid heel zacht.
'' schat wat is er aan de hand, je bent lang niet zo geweest. komt het door die vraag die ik je net stelde? ''
'' Nee lieverd niet dat precies, maar het waren meer de flashbacks die pijn deden. '' zeg ik en probeer m'n best te doen om een glimlachje te toveren.'
Intissar voelt zich best schuldig en weet het wel goed te maken. Ze draait fmg- bye bye.
'' OMG ONS LIEDJEEE '' schreeuw ik eruit, en net of ik net niet emo was zingen ze samen hard mee op de beat.
Eerste deel van mijn nieuwe verhaal. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
dikke kus Nissa
JE LEEST
Spijt
RomanceWAARGEBEURD! De 18-jarige Nouraina heeft alles wat haar hartje begeert. Een sterk team en misschien de liefde van haar leven?. Wat ze niet weet is dat al haar vreugde op een dag omkeert naar een grote drama en verdriet. A story full of drama, love a...